• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Ted19
    Symetrical skrev 2015-07-30 06:23:18 följande:
    Jag är bara på äl +9 men fick ändå ett svagt plus på testlagret och betydligt starkare på Lloyds testa tidigt.
    Jag säger kör!!! Mer testande åt folket!
    Grattis till plusset! :) Vart köper man Lloyds testa tidigt om man inte har ett Lloyds i närheten? Samt hur tidigt kan man testa?
  • livias

Wow stort grattis till plusen! :D

Nu är det exakt en vecka kvar till bim och brösten ömmar fortfarande och stick i sidan och nedre delen av magen. Kan ju lika gärna vara pms men ser fram emot till när man kan testa:))

• Anonym (Nr3)
    misslina skrev 2015-07-30 00:38:02 följande:

Lika som mig... Tredje barnen andra försöket:)

Vad roligt! =)
  • Anonym (Nr3)

Grattis till era plus! Så kul!!!

Själv har jag, precis som förra månaden, mensvärk nästan hela tiden efter äl. Det har aldrig hänt mig förut men både förra månaden och denna, jag förstår ingenting..

• Symetrical
    Anonym (Jenny) skrev 2015-07-30 07:57:53 följande:

Stort grattis till er som plussat! Vad häftigt att Iloyds test ger så starka utslag tidigt! Det ger en hopp. Jag testar med "graviditetskollens" och vet inte om de är bra.

Mitt testande fortsätter. Vet absolut att det är för tidigt även om vissa kan få pluss tidigt.

Äl + 8 NEGATIVT (såklart)

såg att någon frågat hur man kan/om man kan få symtom redan innan bim och innan HCG ökat. Jag kan svara på den frågan:

- JA det kan man. Vid ÄL ökar mängden av hormonet: östrogen och progesteron markant. Hormonets uppgift är bland annat att skicka signaler till livmodern för att förbereda sig att kunna ta emot ett befruktat ägg. Vid ÄL så får alla en naturligt ökad temp med ca 0,4 grader +. Denna temp håller i sig till ca 1-2 dagar före mensen kommer.

OM man INTE blir befruktad så kommer östrogenet och progesteronet hastigt börja sjunka ca en v efter ÄL. (Därav många symtom på pms som vissa får). Hormonförändringarna gör att man kan bli: ledsen, får ömma bröst, huvudvärk, förstoppad, mensvärk etc. Dvs SAMMA symtom som vid graviditet. Är man gravid så sjunker alltså inte hormonhalterna östrogen och progesteron utan är fortsatt höga. Symtomen är alltså lika för pms och graviditet, i en tidig graviditet.

Är man gravid så kommer ett tredje hormon, hcg, att bildas när ägget fäst i livmoderna, som sker ca 1 v efter äl. Det tar 3 dygn att detektera grav i blodet EFTER ägget fäst, och upp till 5 dygn att se det i urinen. Så därför kan man tidigast se graviditet ca 10-11 dygn efter senaste äl. Plussar man på ca äl + 7 så har man nog äl tidigare än man trott...

SÅ.... jag vet detta men kan ändå inte hålla mig från att testa för tidigt. smile5.gif

Har såna otroliga symtom! Mensvärk "from hell" stora ömma bröst, illamående, hög temp.. alltså både symtom på graviditet och pms. Hoppas inte pms .. smile2.gif Men jag tror det då mensvärken börjat bli mer lik min "vanliga" mensvärk smile4.gif

Det är säkert normen, men stämmer inte för alla. Det kan ju ta allt från 3-10 dagar (i vissa fall upp till 14 dagar) för ägget att fästa och därför kan det diffa en hel del bara pga det. Jag började få lite symptom redan på äl +5, så är ganska övertygad om att ägget fäste då, eller kanske till och med på äl +4.
    Sen plussade jag ju supersvagt igår på äl +8 och aningen starkare idag på äl +9 med testlagrets sticka och relativt starkt med lloyds idag.
    Vet i princip hundra procent säkert att jag hade äl 21/7 (ev sent 20/7) då jag känner av det väldigt tydligt och även tempar.

Vad jag ville få sagt med detta (gravid)svammel var väl helt enkelt att det kan skilja en hel del, men att man absolut inte skall sörja om man får blankt test innan bim.
  • Symetrical
    Fsake skrev 2015-07-30 08:43:19 följande:
    Men åh grattis!!!!! smile1.gifsmile1.gif

Ska ta och införskaffa lloyds smile1.gif
    Gör det!
    Tack!
  • Symetrical
    Fian88 skrev 2015-07-30 08:03:08 följande:
    Jättegrattis!! smile1.gif
    Tack så mycket! Hoppas det blir nåt av det nu!
  • Symetrical
    Kolan91 skrev 2015-07-30 09:05:09 följande:

Grattis till alla plus! Så härligt! Solig

Nu lite frågor till er som kör cb ältester och till er som känner av äl..
    Igår kväll fick jag värk som alltid på vänstra sidan när det vankas äl.
    Testet samma morgon visade rund ring och testet idag morse visade också rund ring.. (värken sitter kvar)
    Det kanske hade blivit gladgubbe om jag hade testat igår kväll, orolig för att jag missar den nu :( (även om det står att man ska testa samma tidpunkt varje dag)

Fråga 1: Ni som känner äl hur länge varar er värk/molvärk (andra symtom)? Fråga 2: Ni som kör med cb ältest och har älkänning, när reagerar testet på äl egentligen? Är det precis innan nedsläpp?

Tacksam för svar!! Och grattis ännu en gång till alla PlusGravidSolig

Tack skall du ha!

Jag tror absolut inte su missat! Jag brukar ha känningar i minst en vecka innan äl sker och jag känner det väldigt tydligt! På gott och ont.
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-07-30 09:15:23 följande:

Stort grattis till plussen!

Själv har jag galna ÄL-flytning (sorry, TMI) men negativt på ÄL-test. Är det vajsing på testen tro?

Det tror jag inte, vännen!
    Jag har alltid det i minst 4-5 dagar innan jag får pos äl-test.
  • Sali2015
    Maalon skrev 2015-07-30 10:05:13 följande:

Okej tjejer nu behöver jag era bästa tips! Jag får besök av en vännina i helgen. Nyss informerad hon mig om hur mycket vin och alkohol hon har köpt med sig. Min äl var i tisdags så lite oklart när bim blir för mig, den var egentligen beräknad till 27/8 men räknar med att den blir betydligt tidigare nu.

Jag vill absolut inte dricka mig full på något sätt i helgen, men verkar som att hon räknar med fylleslag. Hon är dessutom den sista av mina vänner jag vill säga till att vi försöker skaffa barn, få skulle hela Sverige veta om det på 15 minuter. Så vad har nu för tips på ursäkter jag kan använda mig av? Jag kommer ta något glas vin/kväll, men vill inte dricka mer än så. Hur skulle ni gjort om ni var mig?

Säg att du har bakteriell vaginos och går på Metronidazol Actavis. För med dem är det strängt förbjudet att dricka alkohol för man får direkta symptom. Kräkningar, illamående och typ bedövad hals/tunga om jag inte har fel. Säg att läkaren var noga med att poängtera det
Svar på tråden Vi med BIM i augusti