• Sali2015

Vi med BIM i augusti

Hej alla tappra kvinnor!

Hoppar in här med, BIM den 16/8 och ÄL i helgen någon gång nu. Ska dock testa CB äl test denna omgång och hoppas på att pricka rätt. Nu hoppas vi på tredje gången gillt med första barnet och en ljuvlig liten majbebis {#emotions_dlg.flower}

• Sali2015
    Maalon skrev 2015-07-30 10:05:13 följande:

Okej tjejer nu behöver jag era bästa tips! Jag får besök av en vännina i helgen. Nyss informerad hon mig om hur mycket vin och alkohol hon har köpt med sig. Min äl var i tisdags så lite oklart när bim blir för mig, den var egentligen beräknad till 27/8 men räknar med att den blir betydligt tidigare nu.

Jag vill absolut inte dricka mig full på något sätt i helgen, men verkar som att hon räknar med fylleslag. Hon är dessutom den sista av mina vänner jag vill säga till att vi försöker skaffa barn, få skulle hela Sverige veta om det på 15 minuter. Så vad har nu för tips på ursäkter jag kan använda mig av? Jag kommer ta något glas vin/kväll, men vill inte dricka mer än så. Hur skulle ni gjort om ni var mig?

Säg att du har bakteriell vaginos och går på Metronidazol Actavis. För med dem är det strängt förbjudet att dricka alkohol för man får direkta symptom. Kräkningar, illamående och typ bedövad hals/tunga om jag inte har fel. Säg att läkaren var noga med att poängtera det
  • Sali2015

Jag testar CB äl test denna gången. Första gången jag testar ÄL test överhuvudtaget. Detta blir tredje gången gillt så jag vill se om min app har rätt om min ÄL eller inte och den verkar ha det. Ska ha ÄL 2/8 enligt appen och BIM 16/8 och har tagit ÄL test för säkerhetsskull sedan ons 29/7 och ingen glad gubbe än dock stegring i de två strecken (som jag vet att man inte ska titta på men gör det ändå för jag överanalyserar för jag vill så gärna ha min efterlängtade lilla bebbe). Och det verkar gå åt rätt riktning. Har idag uppmärksammat tjocka vita yoghurt aktiga flytningar och undrar om inte det kan vara ÄL flytningar? Någon som känner igen?

Vill minnas att jag har sådana varje månad men inte lagt någon mer tanke vid vad dem innebär eller vid vilken tidpunkt de kommer. Förrän nu när jag gör allt för att förstå min kropp och äntligen kunna bli gravid. Vad säger ni?

Grattis till alla plus. Hoppas jag joinar er om 17 dagar :)

• Sali2015

Hej

Kort så har jag haft regelbunden mens sedan ppiller stop den 5e maj och cykeln är alltid mellan 25-28 dagar. Aldrig testat ÄL bara prickat in på antalet dagar ungefär. Förra mensen kom den 20/7 och tog slut 24/7, 5 fulla dagar är vad jag alltid har. BIM är beräknat 16/8.. Började med CB ÄL test den 29/7 och har tagit ett varje dag sedan dess. Inget har hittills gett utslag. Frågan är, missade jag ÄL så att jag hade den redan dag 1-4 efter mensen? Eller är den sen? Eller kanske den uteblir helt? :(

Hade temp höjning 1/8 och 2/8... Och om man ska titta på strecken på testen som man inte ska göra jag vet. Så kunde man se en klar stegring som idag känns som den börjar avta? :( ... Jobbigt. Någon som känner igen sig?

• Sali2015
    Millemupp skrev 2015-08-04 14:48:12 följande:

Verkar som att mitt BIM får flyttas fram till den 17:e. Hade nästan gett upp försöken med ältesterna när jag i lördags och i söndags fick positivt istället. Om jag kört efter appen hade vi helt missat ÄL!

Intressant. Vad sa din app om BIM och ÄL? Kom ÄL sent eller tidigt?

Ska nämligen själv ha haft ÄL 2-3 nu men fortfarande inget utslag på ÄL tester. Testat sedan 29/7 och mensen tog slut 24/7 ... Tänker iaf fortsätta testa så långt jag kan eller tills jag förhoppningsvid får utslag.
  • Sali2015
    Millemupp skrev 2015-08-04 16:57:24 följande:
    Min app (P-tracker) har utgått ifrån 2 menscyklar jag lagt in, ett på 40 dagar och en på 29 dagar och gjort en kompromiss på 35 dagar för denna cykel. Jag brukar dock ha runt 29 dagar så jag utgick från hur det var förra månaden, med en förmodad ÄL vid dag 14 eller 15. Jag började testa 2 ggr/dagen fr.o.m. Dag 11 för att kartlägga ordentligt. Började fundera på om jag missat stegringen när jag var på dag 16 men dag 17 kom det äntligen! Tror för min del att ÄL kan dyka upp nån gång mellan dag 14-19. Det är kanske samma för dig? Vilken dag är du på nu? Det är iaf definitivt värt att fortsätta testa!
    Okej :) hmm.. Är på dag 17 och inget utslag imorse. Har testat sedan dag 10. Får väl iallafall testa fram till dag 21 kanske. Kommer det inte då så får jag vänta in mensen. Har haft bra med sex under mensen och även dagarna innan jag börja testa så om jag nu ska ha haft väldigt tidig ÄL så är det inte omöjligt att jag prickat ändå... Tar det sig inte denna månaden tror jag hur som helst att jag kommer köra vidare med inställningen händer det så händer det framöver. Det är trots allt ödet som styr tror jag
  • Sali2015

BIM om 5 dagar. Inga förhoppningar alls denna gång. Testat ÄL med CB äl test sedan dag 10 i cykeln men inget positivt alls. Antingen har jag haft en väldigt tidig ÄL eller så har jag inte haft någon alls. Förutom kliande och ömma bröst har jag inte känt av någonting. Hade varit ett under om jag vore gravid nu. Sen ska sambon iväg om 11 dagar så vi kommer missa två ägglossningar i rad och kommer inte kunna försöka igen förrän slutet på oktober. Får väl se vad som sker men som sagt, tror inte det blivit något denna månaden

• Sali2015

Idag kl 10.15 mitt i all stress på jobb så kändes det blött i trosan. Men har BIM 16/8 ... Kollade läget och jodå. Klarrött blod. Satte i en tampong och har inte kollat läget sedan dess. Den är 4 äckliga dagar för tidig om det nu är mens och jag är så arg och besviken

• Sali2015

Japp visst var det mensen som kom igår 4 dagar för tidigt. Testade ju ÄL från 10 cykeldagen till 19onde och inget utslag alls. Mensen kom på 24 cykeldagen. Aldrig kommit så tidigt förr. Kan va så att kroppen hoppade över ÄL och därav kom mensen så tidigt. Hur som helst är nästa BIM den 4 eller 5e september och ÄL är beräknat runt 22-25 augusti. Sambon åker iväg i 6 veckor den 22e så det är sista chansen att bli gravid på ett tag. Hoppas ÄL kommer så att vi har en chans nu :) Hoppar till en september tråd. Lycka till alla ni som inväntar BIM

Svar på tråden Vi med BIM i augusti