Inlägg från: Anonym (Jenny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jenny)

Vi med BIM i augusti

Hej!

Jag har bim den 5/8 och det är tredje barnet om det blir något. Jag har massa symtom! Ont i magen som riktigt jävlig mensvärk, är varm (hög temp) och så är brösten svullna och ömma. Jag har ibland riktiga pms besvär men det KÄNNS som att det borde vara en bebis där inne med tanke på alla symtom. Har dock inte kunnat låta bli att testa mig, och har testat totalt negativt på bim-8 och bim -7 (idag). Köpte billiga tester så det gör inget så att säga.

Har ni symtom? Ni som väntar på bim? Mina symtom kom ca 4 dagar efter äl...

• Anonym (Jenny)
    AsterA skrev 2015-07-29 14:07:45 följande:

ÄL+8 eller 9 idag. Imorse tog jag ett test som var helblankt. Har haft ont i livmodertrakten och vid lunch kom det rosa/rött på pappret. Men sen inget mer. Blir ju inte klok på kroppen.

Det kanske var en så kallad nidblödning? När har du bim? Känner så igen mensvärken!"
  • Anonym (Jenny)

Stort grattis till er som plussat! Vad häftigt att Iloyds test ger så starka utslag tidigt! Det ger en hopp. Jag testar med "graviditetskollens" och vet inte om de är bra.

Mitt testande fortsätter. Vet absolut att det är för tidigt även om vissa kan få pluss tidigt.

Äl + 8 NEGATIVT (såklart)

såg att någon frågat hur man kan/om man kan få symtom redan innan bim och innan HCG ökat. Jag kan svara på den frågan:

- JA det kan man. Vid ÄL ökar mängden av hormonet: östrogen och progesteron markant. Hormonets uppgift är bland annat att skicka signaler till livmodern för att förbereda sig att kunna ta emot ett befruktat ägg. Vid ÄL så får alla en naturligt ökad temp med ca 0,4 grader +. Denna temp håller i sig till ca 1-2 dagar före mensen kommer.

OM man INTE blir befruktad så kommer östrogenet och progesteronet hastigt börja sjunka ca en v efter ÄL. (Därav många symtom på pms som vissa får). Hormonförändringarna gör att man kan bli: ledsen, får ömma bröst, huvudvärk, förstoppad, mensvärk etc. Dvs SAMMA symtom som vid graviditet. Är man gravid så sjunker alltså inte hormonhalterna östrogen och progesteron utan är fortsatt höga. Symtomen är alltså lika för pms och graviditet, i en tidig graviditet.

Är man gravid så kommer ett tredje hormon, hcg, att bildas när ägget fäst i livmoderna, som sker ca 1 v efter äl. Det tar 3 dygn att detektera grav i blodet EFTER ägget fäst, och upp till 5 dygn att se det i urinen. Så därför kan man tidigast se graviditet ca 10-11 dygn efter senaste äl. Plussar man på ca äl + 7 så har man nog äl tidigare än man trott...

SÅ.... jag vet detta men kan ändå inte hålla mig från att testa för tidigt.

Har såna otroliga symtom! Mensvärk "from hell" stora ömma bröst, illamående, hög temp.. alltså både symtom på graviditet och pms. Hoppas inte pms .. Men jag tror det då mensvärken börjat bli mer lik min "vanliga" mensvärk

• Anonym (Jenny)

...De symtom man får vid pms håller i sig tills hormonerna sjunker nog mkt, vilket sker ca 1 dag före mens. Därför är ju säkraste tecknet att man inte får mens och har fortsatta symtom

Så som många sitter jag och analyserar, mest troligt, pms-symtom :-8

• Anonym (Jenny)

...och likaså är den ökade tempen relevant först efter bim. Är den fortsatt hög då kan man misstänka graviditet.

• Anonym (Jenny)

Hej alla. Hur mår ni som snart har BIM?

Jag känner mig så oerhört gravid att jag skulle bli förvånad om jag inte är det.. Men, jag testade nyss igen och det var negativt. Tempen är dock än hög (37 + 1 grader) så den har inte dippat ner än till min vanliga temp. Och jag har så mkt mens-känningar men det har jag haft tidigare graviditeter också. Min absolut viktigaste tecken är brösten.. de ömmar och gör sååå ont!

Jag har beställt extra känsliga gravtest som kommer idag...är ju väldigt tidigt ute att testa men det är svårt att hålla sig.

Förra gången hade jag exakt samma symtom och hann testa 2-3 ggr (då med tre dagars mellanrum) innan jag fick plus runt ngn dag före bim.. Hur gör ni andra? Ngn som testat negativt och ändå tror ni är gravida?

• Anonym (Jenny)

Jag skrev bim ons 5/8 men det kan också vara tisdag 4/8. Spelar ingen roll men nu är det iaf bara NÅGRA dagar kvar.... tills man vet!

• Anonym (Jenny)

Hej. Idag började tempen gå ner och jag fick "spottings" och världens mensvärk, så det tar sig nog inte denna månad

Väntar tills mensen riktigt sätter in innan jag vet nästa bim.  Jag undrar om det är värt att börja med äl-tester eller om man ska bara köra på 2-3 ggr/v. Allt testande och alla tankar på det tycker jag har tärt på mig. Dessutom så trodde jag verkligen att jag var gravid. Hade så mkt symtom. Tänk att man kan bli så lurad. Att det bara var pms. Nästa gång ska jag inte testa för tidigt.

• Anonym (Jenny)

Hej alla. Än har min mens inte brutit ut.. (skrev att jag tror den kommit, på bim -5 men den har inte kommit än). Hade väldigt mkt värk mellan äl & bim -5, och i helgen (på bim-5) fick jag sån mensvärk att jag höll på att gå av på mitten. Och "spottings" på att mensen är på g (mkt mkt sparsam "spotting") men mensen lyser än med sin frånvaro och värken är helt borta! Äntligen! Gissar starkt på pms, och att den kommer när som helst... testade negativt igår (tog ett test för säkerhets skull) men har än inte övergett hoppet. kanske var det en nid-blödning och värk när ägget fäste? Ingen aning. Jag får se

• Anonym (Jenny)

Ingen mens än, men testade negativt idag BIM-1 idag. har bara gjort negativa test.

Är ganska säker att mensen kommer när som helst... men varför kommer den inte??? Låt den bara komma! Så känns det. Hade ju "spottings" i helgen och väldigt mkt mens-värk då som nu släppt. Tempen har också sjunkit från ca 37+ till 36, 5 så det indikerar ju att mensen ska komma när som helst. Vill bara börja en ny cykel om det nu inte blir ngt.

Ngn här som testat negativt flera ggr och sen positivt? Som kan ge liiite hopp?
    Jag har testat negativt sen bim-8 till idag bim -1. Inte varje dag då, utan varannan ca.

Skengraviditeter gör ju att man bli knäpp och nu börjar jag undra om mina billiga tester är pålitliga. Ja, knäpp bli man av det här.. Bara man får veta. Låt bara mensen komma liksom.

• Anonym (Jenny)

Hej alla. Min mens kom igång ordentligt i tisdags. Så jag hoppas på nästa månad. Ska leta upp BIM september-tråden.

Svar på tråden Vi med BIM i augusti