• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Symetrical
    Interiorista skrev 2015-07-28 21:46:13 följande:

Kan man plussa på äl+7?

Min första graviditet plussade jag någon dag innan bim tror jag. I början av den graviditeten hade jag enorma sömnsvårigheter, jag låg och vände och vred mig, och sov ungefär 2-3 timmar per natt. Jag var helt enkelt inte trött. (Men det ändrade nog, ibland kunde jag sova hur mycket som helst utan att känna mig pigg).

I andra graviditeten hade jag ingen koll på varken äl eller mens, men trodde att jag var i vecka 6 när jag plussade. Men med ultraljud konstaterades att jag plussat redan i vecka 3+ något, alltså bara en vecka efter äl.

Jag har i två dagar haft stora problem med sömnen, och behövt kissa oftare. Samt sprängande huvudvärk ikväll. Jag är inte det minsta trött, trots ca 3 timmar sömn inatt, och har på känn att jag inte kommer att sova inatt heller. Kan jag testa redan imorgon, på äl+7?
    Ååh, jag som inte skulle överanalysera alls, men jag känner mig gravid! Är det ens möjligt? (Båda barnen blev till på första försöket, så borde inte ha problem med att bli gravid)

Känner igen det där med dålig sömn och ändå ingen trötthet att tala om! I vanliga fall blir jag helt förstörd om jag inte får mina 7-8 timmar varje natt!
    Är på äl +8 idag och tog ett test (har senaste halvåret haft jättekort lutealfas, så hade bim idag om man utgår från det) och det blev en liten skugga. Är ju sjukt tidigt fortfarande, så känns som att det kan gå eather way!
  • Symetrical

Äl +8 då (= galet tidig bim)
    Ingen mens eller spottings än och fortfarande stabilt hög temp.
    Eventuellt ett spökstreck på testet imorse och det är det test jag tagit där jag sett tydligast skugga med blotta ögat. (Vägrar försöka trixa fram ett streck numera efter alla framredigerade plus tidigare!)
    Får se hur detta artar sig! :-P

• Fsake
    Symetrical skrev (null) följande:

Äl +8 då (= galet tidig bim)
    Ingen mens eller spottings än och fortfarande stabilt hög temp.
    Eventuellt ett spökstreck på testet imorse och det är det test jag tagit där jag sett tydligast skugga med blotta ögat. (Vägrar försöka trixa fram ett streck numera efter alla framredigerade plus tidigare!)
    Får se hur detta artar sig! :-P phpUJgPJP93953.jpg

Spännande! Hoppas mensen håller sig borta och att du får starkare plus!
  • Anonym (Alice)

Insåg precis att jag har en sjukdom som kan påverka fertiliteten till det sämre. Äter Levaxin mot låg sköldkörtelhormonproduktion.

Dock har jag ätit det i tre år nu och varit stabil på blodproven i ca två år, någon som vet hur detta påverkar fertiliteten?

Om det inte blivit ngt denna månad kanske jag ger mig i kast med ÄL test ändå :/ Bra att veta om man faktiskt har ägglossning. Dock känns det som det.

Har läst eran spiraldiskussion, när jag har kopparspiral i förkortas min cykel och blödningsängden ökar av ngn anledning. Nu har jag inte haft ngn mens sedan jag tpg ut den så vet inte om jag kommer att återgå till min mycket längre cykel med lägre blödningsmängd. Detta återstår att de. Men kopparspiral påverkar detta av ngn anledning. Därför rekomenderas den inte alltid till kvinnor som redan blöder mkt och ofta.

• Symetrical
    Fsake skrev 2015-07-29 09:37:51 följande:
    Spännande! Hoppas mensen håller sig borta och att du får starkare plus! smile1.gif
    Tack raring!
    Tror jag skall köpa med mig ett lloyds testa tidigt som mäter från 10 istället för 25 och ta imorgon bitti.
    To be continued!
  • Mamma 80

Jag hade cykel på ca 28 dagar m kopparspiral men blödde galet mkt under 5 dagar och även en del direkt efter äl.

Nu utan spiral har jag en cykel på 27 dgr och blöder minimalt under 4-5 dagar.

Har äl enligt CB's digitala tester.

Mamma till 2 tweenies
  • Anonym (Hejhej)

Ah man blir ju lite knasboll på allt detta:)

Hoppas hoppas våra appar har rätt och vi plussar!!

Ajvar skrev 2015-07-29 09:15:18 följande:

Va kul - vi verkar sitta i samma båt!

ÄL enligt appen på torsdag (imorgon) men ändå testar jag negativt på stickorna 5 dagar.. Har fem stickor kvar så jag hoppas på något slags utslag innan dess.. Är det inte konstigt dock att appen (testar natural cykels gratis) inte rättar sig när jag skriver in att jag testat negativt (ÄL)? Den kör stenhårt på ÄL imorgon..

• MoKa
    Elyssa81 skrev 2015-07-29 09:20:58 följande:
    Skrapning ska inte minska fertiliteten. Det har ju bara gått två månader, inte så lång tid ännu!
    Jo det är inte lång tid men känns som en evighet när man väntar :)
    Tack för svaret att det inte ska minska chanserna. Har funderat på det ett tag men eftersom vi inte börjat försöka förrän nu har jag inte kollat upp det tidigare.
  • kastrullen

Fick mens idag så nu är vi på försök 9, med BIM 24/8. Någon fler än jag som försökt ett bra tag med första barnet?

• Fian88
    kastrullen skrev 2015-07-29 10:31:00 följande:

Fick mens idag så nu är vi på försök 9, med BIM 24/8. Någon fler än jag som försökt ett bra tag med första barnet?

Inte första barnet men försökt i över ett år!
Svar på tråden Vi med BIM i augusti