• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Spring16

eftersom det inte kändes som att äl inträffade i helgen så tog jag precis ett test bara för att .. och nu blev teststrecket starkare än kontrollstrecket innan en minut passerat. så blir till att förföra mannen inväll och. hoppas på det bästa, vill verkligen att det ska ta sig denna månaden.

• misslina

Igår beställde jag hem cv med dubbel hormonindikator. Till helgen blir det stt börja testa inför ägglossningen. Tror vi missade ägglossningen lite trots stickor. Men jag tror äl inte är förrän nästa vecka. Min cykel varierar lite mellan 28 och 35 dagar...

• Murvel82
    misslina skrev 2015-07-28 11:28:23 följande:

Igår beställde jag hem cv med dubbel hormonindikator. Till helgen blir det stt börja testa inför ägglossningen. Tror vi missade ägglossningen lite trots stickor. Men jag tror äl inte är förrän nästa vecka. Min cykel varierar lite mellan 28 och 35 dagar...

Samma här, verkar variera mellan 25-31 dagar.. men testade med lila CB ÄL test för första gången den här månaden och fick blinksmiley den 22/7 och sen fast smiley 23/7, blir spännande att se hur det gått!
    Tror jag kan ha en lutealfas på 14 dar men är verkligen inte säker, hur räknar man ut detta? Den fasta smileyn håller ju i sig i två dar, räknar man från den första dan eller andra? För BIM borde isåfall vara typ 5-6/8?
  • Anonym (Vippan)

Åh, har varit lite dålig på att checka in här...

Min CB Fertilitetsmonitor visade peak den 25/7 samt (ÄL) nu den 26/7. Tyvärr har både jag, mannen och sonen varit febriga under helgen och därför var det inte riktigt läge för sex...

Dock lyckades vi få till det dagen efter ÄL. Hoppas att det räcker! Jag har läst att ägget endast är befruktningsdugligt i 12-24 timmar efter ÄL så det är bara att hålla tummarna. 

Med sonen plussade jag 11 dagar efter ÄL, så jag är sugen på att ta ett test så tidigt även denna gång... 

NI SOM PLUSSAT TIDIGARE - HUR MÅNGA DAGAR EFTER ÄL TESTADE NI?

• Anonym (Vippan)
    Spring16 skrev 2015-07-28 11:12:50 följande:

eftersom det inte kändes som att äl inträffade i helgen så tog jag precis ett test bara för att .. och nu blev teststrecket starkare än kontrollstrecket innan en minut passerat. så blir till att förföra mannen inväll och. hoppas på det bästa, vill verkligen att det ska ta sig denna månaden.

Oh, spännande! Lycka till med kvällen
  • Maria_87@

Hoppar över till augusti. Bim 24/8, håller tummarna för ett majbarn ????, kanske kan semester och ingen stress hjälpa till denna 11:e gången i försökt för ett första barn....

• Sali2015

Hej alla tappra kvinnor!

Hoppar in här med, BIM den 16/8 och ÄL i helgen någon gång nu. Ska dock testa CB äl test denna omgång och hoppas på att pricka rätt. Nu hoppas vi på tredje gången gillt med första barnet och en ljuvlig liten majbebis {#emotions_dlg.flower}

• Yennie88

Mina känningar i vänster ljumske fortsätter ven idag, mer än igår dessutom. Känns som början till muskelkramp men släpper innan det börjar göra ont. Får vänta och se hur det utvecklar sig under de kommande dagarna.

• Fsake
    adam2011 skrev (null) följande:

Hej, fick just mensen, suck.. Nu blir det nytt försök u augusti, ÄL runt 10-13, BIM 28/8. Blir 5:e försöket för oss, fjärde barnet. Fler än jag som är 35 + här i tråden?

Jag är 34. Är på tredje försöket på barn 3. Blev gravid på första och andra försöket med mina två barn nu 6 och 8. Så man är ju äldre än sist.. Hoppas på att det tagit sig nu
  • livias
    Yennie88 skrev 2015-07-28 12:40:04 följande:

Mina känningar i vänster ljumske fortsätter ven idag, mer än igår dessutom. Känns som början till muskelkramp men släpper innan det börjar göra ont. Får vänta och se hur det utvecklar sig under de kommande dagarna.

Bara några dagar efter äl så fick jag ömma bröst som sagt, och nu är dom ännu värre. Har även sen i förrgår haft stickningar och molvärk i tjejmagen. Inatt var det så starkt att jag vakna av det. Har även konstiga vita lite tjockare flytningar - efter äl?! Nån som haft? Bim om en vecka...Yennie88 har du några andra känningar än i ljumsken? Hur länge har du haft dom nu?:)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti