Vi med BIM i augusti
Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.
Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.
Hej!
Har följt er några dagar och har nu bestämt mig för att göra er sällskap :)
Jag har beräknad ÄL 4 augusti enligt P Tracker (använder inga stickor eller annat) och har beräknad BIM 18 augusti.
Det här blir tredje försöket på andra barnet. Med första blev jag gravid på andra försöket. Har varit gravid en gång till efter det men var tyvärr tvungen att ta bort det. Gjorde en med.abort i vecka 8 som fick avslutas med ett akut besök på gyn med skrapning som följd. Någon som vet hur sådant kan påverka chanserna att bli gravid efter? Den gången blev jag nämligen också gravid efter två månader efter jag slutat med p-ring och nu trots en massa härligt gosande i två månader så händer inget... Kan ju så klart vara en ren slump men jag funderar på om chanserna att bli gravid minskar efter skrapning?
Efter aborten använde jag kopparspiral tills jag tog ut den i början på juni.
Hoppar också in här. Bim 11 augusti. känner att jag har haft äl nu i dagarna och den här månaden kör vi med "varannan dag sex" istället för varje få se om det funkar ;)
En fundering som jag har.. Är det någon som har hört att man ska ta det lugnt och inte träna för hårt och inte jogga etc. fr.o.m. äl och dagarna t.o.m. bim? Jag har en kompis som inseminerat sig och när hon var där sa sköterskorna det till henne.. Dom sa att det är större chans att ägget fäster då?? Hon blev gravid också så kanske stämde..
http://mammasidan.se/bli-gravid/bli-gravid-saa-haer-oekar-du-chanserna
"Tuff, hård träning i sporter som maratonlopp och långdistanslöpning kan påverka möjligheterna att bli gravid. Unga kvinnor som tränar hårt kan uppleva att menstruationen blir oregelbunden eller försvinner. Ett krävande träningsupplägg kan också hindra ägglossning. Menstruationen kan även försvinna vid extrem bantning som gör att kroppens reservlager med fett försvinner. Ofta kan det vara en kombination av hård träning och lite mat som gör att menstruationen uteblir.
Den gyllene regeln bör vara att om man vill bli gravid medan man tränar, ska man se till att äta och dricka tillräckligt. Ha också koll på menstruationscykeln och att den är regelbunden."
Jag försöker träna regelbundet för att förbereda kroppen och kommer fortsätta med det även efter ÄL. Lagom är bäst? :)
Antagligen på äl+5 idag. Inga känningar mer än ömma bröstvårtor. Kan inte komma ihåg att jag brukar ha det mellan äl och bim. Är väldigt, väldigt trött också. Men det kan nog lika gärna bero på att vi har semester och börjat varva ner . Tyvärr säger magkänslan att det inte blivit något, men så har man ju också blivit väldigt pessimistisk efter sååå många misslyckade försök!
Hej!
Ny på familjeliv, och vill gärna hoppa in i den här tråden :)
Är på andra försöket med första barnet, blev gravid på första försöket förra månaden, men detta slutade tyvärr i ett missfall i vecka 5+3 :(
Hoppas nu på bättre tur den här månaden, bim 11 augusti! :)
Hej!
Jag har inte egentligen försökt bli gravid men när jag såg att månadens äl sammanföll med vår bröllopsnatt så tyckte vi att det vore kul att prova. Vi har därför kört oskyddat denna månaden jag har bim den 10 augusti. Så vi får se om det går ????
Lycka till allesammans!
Äl +8 då (= galet tidig bim)
Ingen mens eller spottings än och fortfarande stabilt hög temp.
Eventuellt ett spökstreck på testet imorse och det är det test jag tagit där jag sett tydligast skugga med blotta ögat. (Vägrar försöka trixa fram ett streck numera efter alla framredigerade plus tidigare!)
Får se hur detta artar sig! :-P