Inlägg från: Solskenihjärtat |Visa alla inlägg
  • Solskenihjärtat

Vi med BIM i augusti

Hej!

Ny på familjeliv, och vill gärna hoppa in i den här tråden :)

Är på andra försöket med första barnet, blev gravid på första försöket förra månaden, men detta slutade tyvärr i ett missfall i vecka 5+3 :(

Hoppas nu på bättre tur den här månaden, bim 11 augusti! :)

• Solskenihjärtat
    Malin 845 skrev 2015-07-31 14:33:46 följande:

Vilka äl tester rekommenderar ni? Har testlagrets men funderar på att skaffa andra. Finns clearblue med och utan hormonindikator, stickor från olika företag och teststavar. Vilka är bäst? Och är det värt att lägga extra pengar på de med hormonindikator? Ska börja testa nästa vecka så ska beställa hem tester :)

Jag har provat testlagrets, clearblue och clearblue med dubbel hormonindikator, och tycker absolut att den med dubbel indikator är värd pengarna! Tycker att den ger en större chans att slappna av inför ägglossningen eftersom den anger 4 fertila dagar, plus att man slipper undra över om man tolkar fel. :)
  • Solskenihjärtat
    Malin 845 skrev 2015-07-31 18:34:34 följande:

Vad är det för skillnad på vanliga clearblue och de med dubbel hormonindikator? Så den visar vilka 4 dagar man är mest fertil? :) vad bra! Stressen både jag och sambon känner över äl och tajma in mys osv är stor.. Blir väldigt jobbigt..

Vart köper du de med dubbel hormonindikator? :)

Ja, den visar östrogenstegringen som sker ett par dagar innan lh-stegringen, så för oss har den hjälpt att helt komma undan stressen, missar man en dag så har man ändå 3 andra dagar på sig :)

Vanliga clearblue visar "bara" lh-stegringen, alltså 2 fertila dagar.

Jag har köpt dom på Apoteket, går säkert att beställa från nätet oxå :)
  • Solskenihjärtat

Suck, blir så less på mig själv...!

Gjorde ett gravtest imorse på äl+4, självklart supernegativt... Va likadant förra månaden, började testa på äl+5 och fick inget plus förrän bim+5 (slutade i missfall).

Varför plågar man sig på det här viset?? :D

• Solskenihjärtat
    Anonym (Hoppas) skrev 2015-08-02 11:48:34 följande:

Jag är exakt lika!! Jag har slösat över 600 kr denna månad på enbart gravtest! Började dagen efter äl och testar dagligen bim-5 idag! I morgon ska jag testa med testa tidigt stickor ;)

Skönt att höra att man inte är ensam om det! :)

Kan trösta dig med att jag la ungefär 1500kr förra månaden på alla möjliga tester, var nog apotea.se bästa kund! Var ju så övertygad om att jag var gravid (vilket stämde) att det kändes fullt normalt att testa flera gånger om dagen :D

Hade lovat mig själv att låta bli att göra samma sak denna gång, men det gick ju sådär ;)

Har ni försökt länge?
  • Solskenihjärtat
    emzerus skrev 2015-08-02 15:45:12 följande:

Är idag på bim-1 och plussade i torsdags den 30 juli och sen dess har gravtesten iaf ökat i styrka. Det gjorde testen inte förra månaden och då¨blev det tyvärr missfall ett par dagar efter bim :( Eftersom testen iaf ökar i styrka nu så kanske jag kan slappna av lite eller vad tror ni?

Usch är jobbigt att inte veta men jag kan inte göra annat än att försöka tänka positivt! Och inte vara rädd för att gå på toa med risken att se blod :(

Så här såg testet ut 30 juli

Sen såg det ut så här den 31 juli

Och idag den 2 augusti:

Ser ju ut att öka hur bra som helst :)

Jag fick oxå ett missfall förra månaden, så jag håller tummarna för att det går vägen den här gången för dig!

Hoppas du kan slappna av och njuta av ditt plus, själv tänker jag att oddsen inte är så stora för att kroppen "ska göra fel" gång på gång.

Lycka till!
  • Solskenihjärtat

Jag är på äl+6 och bim-6, och fick nu en tempdipp från 37 ner till 36,6...

Innebär detta att det är kört för den här månaden??

Fick ju missfall förra månaden, så nu är jag riktigt besviken :(

• Solskenihjärtat
    Symetrical skrev 2015-08-04 20:41:01 följande:

Låter ruggigt likt en implantationsdipp i mina öron. Med andra ord bådar det gott!

Haha, gick från förtvivlan till hopp utan att helt förstå vad du menar! :D

Vad innebär en implantationsdipp? Bör tempen öka igen?

Inget jag hade förra omgången, men å andra sidan så gick ju den graviditeten inte vägen heller.
  • Solskenihjärtat
    Symetrical skrev 2015-08-05 06:34:38 följande:

Japp, isf bör den öka igen! Jag fick en implantationsdipp på äl +5 på 0,2 grader och efter det steg den igen successivt.

Vad låg den på idag då?

Idag är den tillbaka på 37.0, så hoppet stiger!! :)

Grattis till ditt fina plus, så härligt att se!
  • Solskenihjärtat
    halo83 skrev 2015-08-05 20:02:55 följande:

De e alltså ett äl test som visar positivt.. Under våra 15 försök är detta andra gången bara så de e lite av ett wohoooo

Sorry, trodde det va ett gravtest! :)

Men grattis ändå tycker jag, håller tummarna för att det går hela vägen!
  • Solskenihjärtat
    misslina skrev 2015-08-06 09:19:11 följande:

Gahhhh vad jag blir tokig... Femte dagen med en blinkande glad gubbe.... När kommer min fasta glada gubbe? Nån fler som har haft så många dagar med blinkande?

Börjar bli orolig att jag inte kommer ha nån äl denna månad. Det kommer kännas jäkla surt då vi var varit "duktiga" på att ligga...

Råd nån?

Första gången jag använde dom testen så fick jag blinkande gubbe i 6 dagar innan jag fick en fast, så den kommer nog! :)
  • Solskenihjärtat
    Elyssa81 skrev 2015-08-06 11:34:34 följande:

Någon här som testat gravidkollens eller RFSU:s testa tidiga gravtest? Recension?

Jag har testat båda (och i stort sett alla andra märken oxå ;)) och tycker att RFSU's är helt okej, enkelt att se om det är positivt eller inte.

Gravidkollens är däremot inget vidare, plastfönstret har för stort avstånd från teststickan, så det är svårt att avläsa resultatet... Man måste vinkla testet för att slippa skuggan som blir av fönstret, hoppas du förstår vad jag menar :)
  • Solskenihjärtat
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-07 21:24:55 följande:

Så där, då ha ja fått mannen att pissa på en sticka

Mannens till vänster mitt till höger...

Vad tror ni?

Somsagt enligt hon på apoteket så blir det alltid ett streck, å det MÅSTE vara lika starkt som kontrollstrecket annars är man inte gravid...

Tycker inte du ska lyssna på den på Apoteket, jag va på gyn och gjorde ett test förra månaden som var svagare positivt än ditt och både sjuksköterskan och läkaren konstaterade att det va ett svagt positivt! :)

Hoppas och tror att ditt kommer att öka om ett par dagar, lycka till!
  • Solskenihjärtat
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-07 21:53:06 följande:

Det konstiga är att jag fått så här svaga sen i måndags och negativt på 2 digitala :-/

Jag skulle nog provat samma test med morgonurin och jämföra dom kommande dagarna. Dom digitala har som jag förstått inte samma känslighet, så om man bara får svagt positivt på vanlig sticka så är det nog inget konstigt om det inte syns på digitala :)
  • Solskenihjärtat
    Anonym (otålig) skrev 2015-08-07 22:03:55 följande:

Mitt är morgonurin,inte hans men det gör nog ingen skillnad, hoppas jag;-D

Haha! Det hoppas jag oxå :D

Underbart att han ställde upp på att göra ett test, är nog inte alla män som hade gått med på det :D

Jag tror på en stegring dom kommande dagarna, håller tummarna för er!
  • Solskenihjärtat

Är på BIM -2 idag, och fick en ordentlig chock imorse när jag gjorde ett gravtest... POSITIVT! Kan knappt tro det, varit så besviken dom senaste dagarna när allt tydde på att mensen var på G, och så fick jag ett plus på stickan istället :D :D
    Håll tummarna för att den här graviditeten vill stanna kvar! <3

Svar på tråden Vi med BIM i augusti