• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-27 19:28:42 följande:
    Så gullig du är! <3

Ja, du. Den som det visste?!? Bara blivit så efter grav, amning och minipiller. Kör med progesteronkräm nu för att förhoppningsvis lyckas förlänga den lite. smile1.gif
    Hihi du med söta du! <3

Aha ja det kan nog påverka en del, och kanske ditt tidiga MF för ett tag sen?

Förstår fortfarande inte hur jag ska räkna ut nästa bim.. Borde vara omkring 22/8 med äl omkring den 8/8 om jag har en cykel på 28 dagar. Men som sagt, hur vet jag?! Om jag testar positivt på äl tester så är bim 14 dagar efter? :S förvirrande :S
  • Anonym (Bim 3 augusti)
    Symetrical skrev 2015-07-27 16:33:37 följande:

Inte använt den nån gång.

Hade äl 21/7, så hade jag haft en normallång lutealfas hade jag ju haft bim 4/8, men har senaste dryga halvåret bara haft typ 7-8 dagar mellan äl och mens, så borde ha bim på onsdag om man räknar efter det.

Oj det är snart jag håller tummarna för dig att det blir ett plus :)
  • vår sommar
    Malin 845 skrev 2015-07-27 20:02:00 följande:

Hihi du med söta du! <3

Förstår fortfarande inte hur jag ska räkna ut nästa bim.. Borde vara omkring 22/8 med äl omkring den 8/8 om jag har en cykel på 28 dagar. Men som sagt, hur vet jag?! Om jag testar positivt på äl tester så är bim 14 dagar efter? :S förvirrande :S

Jag brukar räkna min bim 14 dagar efter äl. Så funkar min kropp, men det är en intressant fråga. Hur är det för er andra?
  • vår sommar

Symetrical stafettpinnen börjar hos dig. Åå va jag hoppas på ett plus för dig. Tänker du testa på onsdag eller ska du ha is i magen och vänta?

• hondendärtjejen

Hej hej! Kan man få vara med här på BIM väntan?

Vi försöker få ett gemensamt barn, jag har en 6 åring sen innan som så gärna vill ha ett litet syskon! Har varit oskyddade sen ett år tillbaka och i februari lyckades vi bli gravida men det slutade tyvärr i ett tidigt missfall..

Jag hade ägglossning igår eller idag, och vi hade sex i lördags. Hoppas det tar sig

9 augusti har jag BIM och väntan är lååång!

• Symetrical
    vår sommar skrev 2015-07-27 20:21:13 följande:

Symetrical stafettpinnen börjar hos dig. Åå va jag hoppas på ett plus för dig. Tänker du testa på onsdag eller ska du ha is i magen och vänta?

Blir nog till att testa på onsdag, då jag pga min korta lutealfas har fått progesteron utskrivet som jag skall börja ta asap efter ett plus för att undvika ett till tidigt MF.
    Annars hade jag nog väntat till äl +10.
  • vår sommar
    Symetrical skrev 2015-07-27 20:54:58 följande:

Blir nog till att testa på onsdag, då jag pga min korta lutealfas har fått progesteron utskrivet som jag skall börja ta asap efter ett plus för att undvika ett till tidigt MF.

Annars hade jag nog väntat till äl +10.

Hoppas hoppas hoppas. Hur är din Magkänsla?
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-27 20:02:00 följande:
    Hihi du med söta du! <3

Detta är första äl efter mitt tidiga MF i slutet av maj, så det kan jag knappast klandra för den korta lutealfasen som jag haft sen december nu. :-/

Om jag vore du hade jag haft noga koll på äl-symptom och så börjat testa på typ dag 14 om du nu inte märkt av några känningar innan dess. Är testet då helt blankt hade jag testat typ varannan dag tills det började stegras och då kört varje.
    Vanligast är lutealfas på 12-16 dagar, så det kan du säkert räkna med tills motsatsen bevisas.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti