• Mamma 80

Vi med BIM i augusti

Hej alla! hoppar in här jag med då mensen behagade att komma idag.
    Vi försöker oss på ett syskon till våra barn på 6,5 och 9,5.
    Första försöket nu i juli efter ett antal år med kopparspiral.
    ÄL kom enligt CB digitala tester och nu tar vi nya tag.

BIM enligt förra beräkningen blir då 10-11/8

Mamma till 2 tweenies
  • Mamma 80

Många sidor att läsa igen blev det!

Här kör jag CB's digitala äl tester och har nu i 3(!) dagar haft en blinkande glad gubbe. Vi får se hur det tre sig imorgon.

Förra mån var det 2 dagar m blinkande och därefter fast på tredje dagen.

Tur man har semester....hihi...

Mamma till 2 tweenies
  • Mamma 80

Det är ju meningen ned dessa digitala att man ska testa från en viss dag (står i instruktionerna) och sedan se hur det ter sig. Så fortsätt testa även imorgon och skippa inga dagar!!

Elyssa81 skrev 2015-07-25 19:52:57 följande:

Köpte CB- digital och fick en rund ring idag. Känner mig så ledsen och maktlös. Har varit en total hormonstormningsdag idag. Har varit arg och ledsen om vartannat. Ska testa igen om någon dag...

Mamma till 2 tweenies
  • Mamma 80

Jag hade cykel på ca 28 dagar m kopparspiral men blödde galet mkt under 5 dagar och även en del direkt efter äl.

Nu utan spiral har jag en cykel på 27 dgr och blöder minimalt under 4-5 dagar.

Har äl enligt CB's digitala tester.

Mamma till 2 tweenies
  • Mamma 80

Jag jobbar också som revisor och kan meddela att det inte är några som heldt problem att vara föräldraledig fr yrket???? var det i 13 mån m dottern och om/när det blir dags igen ser jag fram emot det!

Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 17:50:54 följande:

Hehe ganska svårt att ersätta min arbetsuppgift med vikarier då man måste ha en viss inriktning och kunna firman och så MEN tror mina kollegor definitivt kan dela upp min arbetsbörda sig emellan vi är rätt många nu. Det värsta är att tar det sig nu försvinner jag precis när högtrycket sätter igång (är revisor), men jag resonerade att det är för svårt att planera för att orka vänta med att ta it spiralen tills ev avkomma skulle födas vid lämpligare tillfälle...

Men ja :) det är ju en relativt kort period man är borta, i vårat fall är tanken att pappan ska ta över efter 6-8 månader beroende på hur det är med amning och så och vara hemma större delen av tiden. Kanske jag tar några till månader under en lugn period på jobbet

Mamma till 2 tweenies
  • Mamma 80

Yes, ingen av de stora byråerna utan en mindre. Egna kunder, både stora och små. Men det är fortfarande bara ett jobb. Många nya upplever som att jobbet är det bästa som hänt dem, men det är ff bara ett jobb.

Hade jobbat 1,5 år när jag gick på föräldraledighet sist, nu inne på 9.e året:)

Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 21:14:12 följande:

Okej jobbar du också på liten byrå med många egna uppdrag? Sak samma som jag redan sagt är det ju sånt som händer och säkert går att lösa men är ändå orolig för hur det skall tas emot, tror som sagt att mina uppdrag går att lägga ut på andra då styrkan har ökat. Det som fick mig att våga var att en av de nyanställda (kille) ska ha bebis snart och får han får jag typ. Han tänker iofs inte vara pappaledig (har slagit på honom lite för det och sagt att det är sådanna som han som förstör för karriärskvinnor med familj) men jag tänkte att får han får jag.

Mamma till 2 tweenies
  • Mamma 80

Jobbade fram till 2 v före BF. Mitt andra barn.

Vi har väldigt fritt på jobbet och kan påverkasjälv så jag jobbade så länge som jag själv kände för.

Vore riktigt skönt att få gå på FL i typ april eller maj!

Anonym (Alice) skrev 2015-08-02 22:03:22 följande:

Ja det är ju mitt första "riktiga" (alltså akademiska jobb) så det känns väldigt stort. Men mina barn är 10 och 6 vill inte ha större glapp liksom. Blir redan nu vääääldigt ovant med en bebis :) blir typ samma för mig om jag blir gravid snart, först fl vid 1 år och 9 mån eller ngt mer :) kunde du jobba okej fram till BIM eller när gick du hem?

Mamma till 2 tweenies
  • Mamma 80

Knappaveckan kvar till Bim och tackar gudarna för semester och att jag har fullt upp med att aktivera kidsen och inte hinner tänka på nåt.

Dock har jag konstaterat att den nyinköpta bikiniöverdelen sitter tajt, något även maken påtalade. I övrigt inga symptom som helst...återstår att se.

Mamma till 2 tweenies
  • Mamma 80

Precis som förra månaden har jag lite flytningar m "blodiga trådar" i. Bim mån-tis. Typ.

Brösten ömmar och är betydligt större och jag blir galen på denna ovisshet.

Mamma till 2 tweenies
  • Mamma 80

Jag kunde inte hålla mig utan testade imorse. Negativt såklart.

Nu få brösten gärna krympa till normal storlek och molvärken i magen se till att mensen kommer som väntat mån-tis....

Mamma till 2 tweenies
  • Mamma 80

Bim i dagarna och har sedan tors haft lite lättare färgade flytningar. Men that's it. Testade neg i lördags morse och vill så gärna att mensen kommer så jag slipper fundera. Eller så vill jag ha klara besked om annat!

Grattis till alla som plussat. Är avis:)

Mamma till 2 tweenies
  • Mamma 80

Wihii! Plus nu på em, starkt streck efter ca 30 s på Apotekets test.

Färgade flytningar tors-mån, nu inget. Mensvärk och lite illamående som gjorde mig misstänksam.

Håll tummarna nu!

Mamma till 2 tweenies
  • Mamma 80

Plussade igår.

Symptom, "mensvärk" fast jag aldrig har det annars innan mens.

Visst illamående så här efter plusset har jag insett.

Mamma till 2 tweenies
Svar på tråden Vi med BIM i augusti