• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • minneli
    Linda7601 skrev 2015-10-16 12:47:30 följande:
    Ja det är ett tungt jobb...och vääääääldigt stressigt. Vet du hur man söker? Steg 1 liksom
    Det finns blanketter att fylla i på försäkringskassans hemsida. En blankett ska du fylla i och en blankett ska din chef fylla i. Sedan ska försäkringskassan fått ditt moderskapintyg för att man ska kunna söka.
  • Linda7601

oj moderskapsintyg....Ha ha jag är verkligen helt borta...Måste levt i en bubbla med mina andra två graviditeter Vem skickar in moderskapsintyg? ha ha är det jag? Ja jag lär väl kontakta bm eller vänta tills jag ska dit 17nov...Bara vait på inskrivning än och fick nästa tid 17nov så inte hunnit prata med henne alls.

• Linda7601

Det är så jobbigt ha moderkakan i framvägg....Känner inget och det gör att jag lever i ständig oro:-/ Att jag alltid haft liten mage då jag gravid gör inte det hela bättre...Med mina andra två var jag i v 39 och jag la mig på rygg så såg man inte att jag gravid

• Mamma till två gullegrisar
    Linda7601 skrev 2015-10-18 10:08:47 följande:

Det är så jobbigt ha moderkakan i framvägg....Känner inget och det gör att jag lever i ständig oro:-/ Att jag alltid haft liten mage då jag gravid gör inte det hela bättre...Med mina andra två var jag i v 39 och jag la mig på rygg så såg man inte att jag gravid

Vilken vecka är du i? Jag kände också sent. Är i v22 nu och börjat känna ordentligt först för ca 5 dagar sen. Känner flera ggr varje dag nu. Kännt utanför två ggr bara.

Har också den lite i framvägg. .
  • minneli
    Linda7601 skrev 2015-10-18 09:55:02 följande:

oj moderskapsintyg....Ha ha jag är verkligen helt borta...Måste levt i en bubbla med mina andra två graviditeter Vem skickar in moderskapsintyg? ha ha är det jag? Ja jag lär väl kontakta bm eller vänta tills jag ska dit 17nov...Bara vait på inskrivning än och fick nästa tid 17nov så inte hunnit prata med henne alls.

Mina två först graviditeter fick jag intyget av bm första besöket efter rul och bifogade det med graviditetspenningsansökan och nu skickade min bm in det digitalt till FK.
  • Linda7601
    minneli skrev 2015-10-18 13:58:34 följande:
    Mina två först graviditeter fick jag intyget av bm första besöket efter rul och bifogade det med graviditetspenningsansökan och nu skickade min bm in det digitalt till FK.
    ok ja jag kan ju ringa henne och fråga Tack!
  • Linda7601
    Mamma till två gullegrisar skrev 2015-10-18 10:21:16 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag kände också sent. Är i v22 nu och börjat känna ordentligt först för ca 5 dagar sen. Känner flera ggr varje dag nu. Kännt utanför två ggr bara.

Har också den lite i framvägg. .
    Jag är 19+0 imorgon. Ok jag får väl vänta lite då Men är så låååååååååååååååång väntan Härligt att du börjat känna nu Bästa som finns <3 Hjärta 
  • Mamma till två gullegrisar
    Linda7601 skrev 2015-10-18 15:24:15 följande:

Jag är 19+0 imorgon. Ok jag får väl vänta lite då Men är så låååååååååååååååång väntan Härligt att du börjat känna nu Bästa som finns <3  

Verkligen.. är helt underbart :))
  • Linda7601
    På måndag är jag i 20+0....Idag på jobbet där jag bär och lyfter mycket barn fick jag ont som hugg i magen och trycker(ilar)som ner i blygdbenet...Växer väl men fy vad man blir orolig Känns bra då jag vilar/ligger still
  • LMG
    Linda7601 skrev 2015-10-21 16:42:38 följande:

På måndag är jag i 20+0....Idag på jobbet där jag bär och lyfter mycket barn fick jag ont som hugg i magen och trycker(ilar)som ner i blygdbenet...Växer väl men fy vad man blir orolig Känns bra då jag vilar/ligger still

Vi byter vecka på samma dag :) ja det växer mycket nu men tänk också på att ta det lugnt om du får ont när du anstränger dig.

Själv ligger jag och vilar och har gjort det hela dagen då jag har väldigt ont långt ner på höger sida av magen, ungefär som ägglossningssmärta fast värre. Men det verkar inte påverka bebisen i alla fall då hon sparkar på för fullt där inne
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)