• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • LMG
    MotherLizzz skrev 2015-10-14 14:29:47 följande:
    LMG skrev 2015-10-14 13:58:31 följande:

Jag tycker det känns som tiden går jätte sakta.. Fast sen när man tänker efter så har det ju verkligen gått skrämmande fort. Har liksom redan gått mer än halva graviditeten :) men längtar sååå mycket efter bebisen så ibland känns det helt hopplöst för det känns så långt bort

Ja klart man längtar men från v 12 till nu bara sprang förbi känns det som hehe...

Är det ditt första barn? När är du beräknad? :)
    Ja det är mitt första barn :) är beräknad till den 28/2
  • Linda7601
    Hej! Tul gick jätte bra Allt såg så bra ut och vi fick se en liten snopp. Fick bf 13feb -16. Har redan en pojke som är född okt2010 och en flicka född feb2012. Jag kommer hinna bli 40 innan den lilla föds i mars 2016
    Haft flera missfall senaste åren så är liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite nervös. Att den lilla ligger och sparkar in i moderkakan då den ligger i framvägg gör inte det hella bättre då jag inte känner något....skulle varit lungnande att känna något
  • MotherLizzz
    LMG skrev 2015-10-14 14:48:48 följande:

Ja det är mitt första barn :) är beräknad till den 28/2

Spännande :) hur mår du då?
  • LMG
    MotherLizzz skrev 2015-10-14 20:03:52 följande:
    Spännande :) hur mår du då?
    Ja det är jätte kul och spännande :) nu mår jag bara bra, är väl inne i dom veckorna under graviditeten nu där illamåendet och den värsta tröttheten gått över och magen är än så länge inte så stor att den är tung och ivägen. Sjdå? :)
  • MotherLizzz
    LMG skrev 2015-10-14 20:15:37 följande:

Ja det är jätte kul och spännande :) nu mår jag bara bra, är väl inne i dom veckorna under graviditeten nu där illamåendet och den värsta tröttheten gått över och magen är än så länge inte så stor att den är tung och ivägen. Sjdå? :)

Ja det är väl typ samma för mej. Mådde galet illa innan. Nu är det bara foglossningen som bråkar med mej. Men hade samma sist så är bara att lära sej hantera den i vardagen. :)
  • Linda7601

När jag väntade dottern ramlade jag ner för trappen och skadade benet...Blev hemskt svullet och trycket från bebis var hemskt i slutet och blå ådror på hela benet....Denna grav har trycket på benet kommit tillbaka och börjat värka...Funderar på om jag kommer kunna jobba länge till...Jobbar på förskola med bara små barn 1-3år så sitta still finns inte Nu börjar man ju fundera på havandeskapspenning? Jag har aldrig sökt det förr....Har ni???

• zezzan81
    Linda7601 skrev 2015-10-16 09:19:56 följande:

När jag väntade dottern ramlade jag ner för trappen och skadade benet...Blev hemskt svullet och trycket från bebis var hemskt i slutet och blå ådror på hela benet....Denna grav har trycket på benet kommit tillbaka och börjat värka...Funderar på om jag kommer kunna jobba länge till...Jobbar på förskola med bara små barn 1-3år så sitta still finns inte Nu börjar man ju fundera på havandeskapspenning? Jag har aldrig sökt det förr....Har ni???

Jag jobbar oxå på småbarn men har fått må bra så här långt. Är beräknad 16/2 och jag har tänkt jobba fram till jul om det går, sen tyckte min bm jag skulle söka havandeskapspenning. Tror det nästan är omöjligt att jobba för långt in på graviditeten när man har det yrke vi har:)
  • Linda7601
    zezzan81 skrev 2015-10-16 12:11:02 följande:
    Jag jobbar oxå på småbarn men har fått må bra så här långt. Är beräknad 16/2 och jag har tänkt jobba fram till jul om det går, sen tyckte min bm jag skulle söka havandeskapspenning. Tror det nästan är omöjligt att jobba för långt in på graviditeten när man har det yrke vi har:)
    Ja det är ett tungt jobb...och vääääääldigt stressigt. Vet du hur man söker? Steg 1 liksom
  • zezzan81
    Linda7601 skrev 2015-10-16 12:47:30 följande:

Ja det är ett tungt jobb...och vääääääldigt stressigt. Vet du hur man söker? Steg 1 liksom

Nej har tyvärr inte gjort det än. Kolla försäkringskassans hemsida, gissar att det är där man gör det, annars kolla med din bm, hon vet vad du behöver göra:)
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)