• zezzan81

BF Februari/Mars 2016 :)

zespriem skrev 2015-07-22 13:20:10 följande:

Jag är 30 och väntar tredje barnet. Min sambos och mitt första gemensamma barn. Trött, illamående och halsbränna. Har dessutom idag och igår känt av riktigt svullna vader, men det kan man väl inte ha så här tidigt? Akupunktur hjälper mig bra mot illamåendet!

Funderat mycket fram och tillbaka på KUB och bokade faktiskt tid igår. Känner mig mer orolig för missfall och att det ska vara nåt fel på barnet än jag känt tidigare graviditeter.

Jag väntar också 3:e och har samma känsla, vet inte varför. Gjorde ul i v 9 och då såg allt bra ut iaf.
  • zezzan81
    Linda7601 skrev 2015-10-16 09:19:56 följande:

När jag väntade dottern ramlade jag ner för trappen och skadade benet...Blev hemskt svullet och trycket från bebis var hemskt i slutet och blå ådror på hela benet....Denna grav har trycket på benet kommit tillbaka och börjat värka...Funderar på om jag kommer kunna jobba länge till...Jobbar på förskola med bara små barn 1-3år så sitta still finns inte Nu börjar man ju fundera på havandeskapspenning? Jag har aldrig sökt det förr....Har ni???

Jag jobbar oxå på småbarn men har fått må bra så här långt. Är beräknad 16/2 och jag har tänkt jobba fram till jul om det går, sen tyckte min bm jag skulle söka havandeskapspenning. Tror det nästan är omöjligt att jobba för långt in på graviditeten när man har det yrke vi har:)
  • zezzan81
    Linda7601 skrev 2015-10-16 12:47:30 följande:

Ja det är ett tungt jobb...och vääääääldigt stressigt. Vet du hur man söker? Steg 1 liksom

Nej har tyvärr inte gjort det än. Kolla försäkringskassans hemsida, gissar att det är där man gör det, annars kolla med din bm, hon vet vad du behöver göra:)
  • zezzan81
    Linda7601 skrev 2015-11-19 10:34:40 följande:

Var iväg och tog influensa sprutan i tisdags Skrattande Tänkte höra med er som ska ha bebbe i feb-mars och har sökt gravidpenning....Har ni hört något än? Jag skickade in för ca 2veckor sedan. Sökt från jan-16.

Det tog ganska exakt 2 veckor för mig att få svar. Blev beviljad och går hem 17 dec :)
  • zezzan81
    älva85 skrev 2015-11-19 21:18:17 följande:

Jag ska också ansöka. Lite nojig att jag inte ska få det beviljat. Vad har ni för yrken? Jag är idrottslärare.

Jag är förskollärare och jobbar med de yngsta :)
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)