• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • KillBill
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-08-10 19:14:44 följande:
    Tror också att det ligger något i detta. Särskilt när SD är så otroligt dåligt på att föra fram någon egen politik och ta egna politiska initiativ.
    SD verkar inte lägga några egna politiska förslag av rädsla för att förslagen blir granskade.
  • Anonym (Guttaperka)
    KillBill skrev 2017-08-10 19:25:39 följande:

SD verkar inte lägga några egna politiska förslag av rädsla för att förslagen blir granskade.

Hittills har denna strategi varit framgångsrik. Men vid något tillfälle måste väl ändå SD formulera sin egen politik. Därvid tror jag det är ett ytterst stort misstag att låta den ekonomiske talespersonen Sjöstedt hålla i rodret.
  • Rindikh
    KillBill skrev 2017-08-10 19:25:39 följande:

Ja de brukar normalt öka i opinionsmätningarna bara av att ligga lågt och inte göra så mkt väsen av sig. Den här gången funkade det inte riktigt..

Under Löfvens lilla regeringsdebcle tvingades låtsasoppositionen höja rösten och det fick förmodligen en liten skock borgerliga väljer som motvilligt missnöjeshåller på SD "i väntan på bättre tider" att skutta tillbaka till Moderutterna igen gissa jag..
  • Rindikh
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-08-10 20:27:03 följande:

Hittills har denna strategi varit framgångsrik. Men vid något tillfälle måste väl ändå SD formulera sin egen politik. Därvid tror jag det är ett ytterst stort misstag att låta den ekonomiske talespersonen Sjöstedt hålla i rodret.

SD borde på något vis försökt dra nytta av klantregeringens pinsamma hantering av transportstyrelsekrisen. Om inte annat för att hålla sina positioner.

Fast jag gråter inte direkt över att SD backar
  • Anonym (Guttaperka)
    Rindikh skrev 2017-08-10 22:08:38 följande:

SD borde på något vis försökt dra nytta av klantregeringens pinsamma hantering av transportstyrelsekrisen. Om inte annat för att hålla sina positioner.

Fast jag gråter inte direkt över att SD backar

Instämmer i båda styckena. Det visar på en ovanlig vankelmodighet att man inte gjorde något avtryck i frågan, kan tyckas.
  • Anonym (Ygeman?)
    Kung Markatta skrev 2017-08-11 00:15:12 följande:

Socialdemokraternas vice gruppledare i riksdagen ägnar sig åt historierevisionism:

www.svd.se/s-moderaterna-gor-formellt-fel-i-ku-anmalan

Berit Högman (S): "Personligen tänker jag på Margaret Thatcher. Hon startade Falklandskrisen när hon hade det svårt hemma i sitt eget kungadöme."

Herrejävlar vilken praktskandal!!

Skulle dock gissa på att hon saknar utbildning värd namnet..
  • man och nöjd
    Rindikh skrev 2017-08-10 22:05:14 följande:
    Ja de brukar normalt öka i opinionsmätningarna bara av att ligga lågt och inte göra så mkt väsen av sig. Den här gången funkade det inte riktigt..

Under Löfvens lilla regeringsdebcle tvingades låtsasoppositionen höja rösten och det fick förmodligen en liten skock borgerliga väljer som motvilligt missnöjeshåller på SD "i väntan på bättre tider" att skutta tillbaka till Moderutterna igen gissa jag..
    Just ordet "låtsasoppositionen" är vad allt handlar om.
  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2017-08-11 00:15:12 följande:
    Socialdemokraternas vice gruppledare i riksdagen ägnar sig åt historierevisionism:

www.svd.se/s-moderaterna-gor-formellt-fel-i-k...

Berit Högman (S): "Personligen tänker jag på Margaret Thatcher. Hon startade Falklandskrisen när hon hade det svårt hemma i sitt eget kungadöme."
    Typiskt såssar.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Borgaren
    Anonym (Ygeman?) skrev 2017-08-11 01:23:02 följande:
    Herrejävlar vilken praktskandal!!

Skulle dock gissa på att hon saknar utbildning värd namnet..
    I allmänhet tänker sällan vänsterfolk, de skapar sig först en bild av den värld/person man ogillar sen hittar de på en historia som passar den.

Finns otaliga exempel.

Ex .nuytralitetspolitiken, de flesta sossar inbillar sig att det var den som räddade oss från krig....vilket är totalt nonsens,
    och med den vrickade logiken ska vi alltså behålla den ..
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?