• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-13 15:55:44 följande:

FDMGAGA får väl också försöka ta till sig verkligheten, eller är det roligare att dra en säck över huvet och låtsas?  

2014 är inte med, det var väl samma som 2010.

De intressanta har skett efter 2010. i 2010 års val så var socialdemokraterna och moderaterna nästan lika stora. Idag är socialdemokraterna nästan dubbelt så stort som moderaterna, 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 16:03:42 följande:

De intressanta har skett efter 2010. i 2010 års val så var socialdemokraterna och moderaterna nästan lika stora. Idag är socialdemokraterna nästan dubbelt så stort som moderaterna, 

lol

Det var som tusan, jag visste inte att opinionsundersökningar styrde Sverige?? du lär mig nåt nytt varje dag KillBill, eller inte...  
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-13 16:07:42 följande:
    lol

Det var som tusan, jag visste inte att opinionsundersökningar styrde Sverige?? du lär mig nåt nytt varje dag KillBill, eller inte...  

Det hade varit intressant om du hade tagit med valet 2014 i din graf. Ännu mer intressant hade det blivit om du hade lagt in resultatet för moderaterna i samma graf. Då hade det blivit tydligt vilket av partierna S eller M som har förlorat mest i väljarstöd de senaste 10 årens riksdagsval...

Det är sannolikt så att moderaterna i nästa års riksdagsval bara kommer att få hälften av de röster som partiet fick 2010. Det kommer bli ett historiskt stort tapp. 

• FDFMGA
    Konservativ skrev 2017-08-13 15:48:35 följande:
    Vilken undersökning syftar du på och hur stora siffror hade S?
    Syftar i deta fall på Sifo, maj 2015 jämfört med den senaste, juni 2017.

Sifo är användbart i och med att SvD har en tjänst där du kan jämföra utvecklingen inom ett tidsintervall du själv väljer, här valde jag samma månad och år som Gert startade tråden och jämförde med den senaste som är junimätningen.

Hade iofs varit mer intressant om Sifo hunnit presentera augustisiffrorna, men det kommer nog snart.

www.svd.se/unik-matserie-djupdyk-i-den-politiska-historien
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 16:27:30 följande:

Det hade varit intressant om du hade tagit med valet 2014 i din graf. Ännu mer intressant hade det blivit om du hade lagt in resultatet för moderaterna i samma graf. Då hade det blivit tydligt vilket av partierna S eller M som har förlorat mest i väljarstöd de senaste 10 årens riksdagsval...

Det är sannolikt så att moderaterna i nästa års riksdagsval bara kommer att få hälften av de röster som partiet fick 2010. Det kommer bli ett historiskt stort tapp. 

2014 är inte medvetet undantaget, det fanns helt enkelt inte med på en graf .

Och det hade inte förändrat nånting, trenden för S är ju solklar, inte ens du och FDMGAGA kan väl missa den, snälla säg att ni inte kan det .

Dina spekulationer om M , är just  dina spekulationer, inte värda ett piss alltså.
  • FDFMGA
    Borgaren skrev 2017-08-13 15:55:44 följande:
    FDMGAGA får väl också försöka ta till sig verkligheten, eller är det roligare att dra en säck över huvet och låtsas?  
    Du förtjänar en eloge för din okuvliga inställning till att försöka lära dig placera sex bokstäver i rätt ordning.

Du kommer att lyckas så småningom även om uppgiften naturligtvis inte är den lättasteSkrattande
  • Borgaren
    FDFMGA skrev 2017-08-13 16:35:03 följande:
    Du förtjänar en eloge för din okuvliga inställning till att försöka lära dig placera sex bokstäver i rätt ordning.

Du kommer att lyckas så småningom även om uppgiften naturligtvis inte är den lättasteSkrattande
    Ok, tack FDMGAGA.

Jag missar kanske lite bokstäver, ni på vänsterkanten missar fakta sanning och kunskap, jag tror jag klarar mig ganska bra.
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-13 16:30:08 följande:
    2014 är inte medvetet undantaget, det fanns helt enkelt inte med på en graf .

Och det hade inte förändrat nånting, trenden för S är ju solklar, inte ens du och FDMGAGA kan väl missa den, snälla säg att ni inte kan det .

Dina spekulationer om M , är just  dina spekulationer, inte värda ett piss alltså.valet

Hur svårt är det att skapa en graf som även innehåller valet 2014? Moderaterna tappade valet 2014 nästan 25% av sitt väljarstöd samtidigt som Socialdemokraterna ökade något. Nästa val kommer gapet mellan S och M öka ännu mer, det tror jag att de flesta politiska bedömare inser. 

• Borgaren
    KillBill skrev 2017-08-13 16:37:50 följande:

Hur svårt är det att skapa en graf som även innehåller valet 2014? Moderaterna tappade valet 2014 nästan 25% av sitt väljarstöd samtidigt som Socialdemokraterna ökade något. Nästa val kommer gapet mellan S och M öka ännu mer, det tror jag att de flesta politiska bedömare inser. 

lol

Tror du jag själv skapat graferna??  Den dan man träffar en vänster på ett debattforum som håller måttet återstå att se...

S har alltid varit större än M, men dina förutsägelser är inte ett piss värda, 1 år i politken är en ocean av tid.
  • FDFMGA
    Borgaren skrev 2017-08-13 16:30:08 följande:
    FDMGAGA 
    Inte heller den här gången lyckades du fullt ut, men du är duktig som försöker. 

Jag har en känsla av att det är vid tredje bokstaven din kapacitet inte räcker till.

kanske att du får större förutsättningar att placera sex bokstäver i en given ordning om du delar upp uppgiften.

Alltså testa med bara de tre första, ska vara FDM.

Testa. Det är inte så svårt och du är ju duktig.

Du kommer att lyckas. Jag lovar! 

Lycka tillSolig
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?