• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Borgaren
    Flash Gordon skrev 2017-08-01 14:33:21 följande:

Sedan är det förstås skillnad på att anklagas för röstfusk och att faktiskt erkänna/bli dömd för röstfusk.

Kulturen i Sverige är ju att här är allt frid och fröjd, valfusk det finns i andra länder.

"röstskolan" är ju ett solklart valfusk, organiserat dessutom.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2017-08-01 11:07:41 följande:
    Personen i fråga måste vara en fullständig idiot men valfusk förekommer inom alla partier. Om du googlar olika partibeteckningar + valfusk å finner du många exempel på detta:
    Samtliga fall med dokumenterad gärningsman = S.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Konservativ
    Borgaren skrev 2017-08-01 14:22:52 följande:

Det är skillknad på valfusk och valfusk, att som den siste s-fuskaren avlägnsa och flytta valsedlar är också fusk fast ett i den lägre skalan.

När det kommer till riktigt valfusk har S en ohotad första plats, rena rama diktaturfasonerna ibland.

www.expressen.se/nyheter/val-2010/s-anklagas-for-ytterligare-valfusk-efter-rostskola/

"röstskola"  .. i alla andra civiliserade västländer hade detta renderat ramaskri och fällande domar, här reagerar höga sossar precis som vår korkade statsminister i IT affären och rättssystemet rycker på axlarna.

Hade det varit Polen,,,,,,jag säger inte mer men ni kan ju tänka er Aftonbladets rubriker.
  • Anonym (Guttaperka)
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-07-26 23:00:44 följande:

Jaha, då överväger Löfven att avgå och låta AKB och alliansen ta över p.g.a. Transportstyrelse-skandalen och den aviserade misstroendeförklaringen. 

Det måste väl rimligtvis i praktiken innebära att alliansen utlyser nyval. 

Är det inte bättre att Löfven gör det i så fall (eller gör han månne som förra gången och säger sig utlysa nyval fast ändå inte)?

Synd, för jag gillar Löfven i många andra frågor (och Ygeman). 

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qqdJw/regeringskalla-lofven-beredd-att-lamna-over-makten-till-alliansen

Med efterhandskunskap kan man konstatera att Löfven skötte affären otroligt skickligt. Blev själv förvånad över just den här lösningen, som jag tror kan så ytterligare split mellan allianspartierna. 

Är det någon som vet hur SD ställer sig? Det brukar inte vara så lätt att veta vad de har för åsikt i politiska frågor (om de alls har någon åsikt). (Frågan har betydelse för S relativa väljarstöd).
  • KillBill
    Rataxes skrev 2017-08-01 15:24:01 följande:
    Samtliga fall med dokumenterad gärningsman = S.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
    Det du påstår stämmer inte.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2017-08-01 20:06:39 följande:
    Det du påstår stämmer inte.
    Jaså?

Visa gärna på några andra än såssar som dömts för valfusk, förutom fjortonåringarna som försökte fylla en valurna med Piratpartiets valsedlar, och muta en valförättare med hundralappar.

Jag har googlat "valfusk sverige", "dömd för valfusk" och liknande, endast såsserelatereat dyker upp bland sökresultaten.
  • nattuw
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-08-01 19:11:18 följande:
    Med efterhandskunskap kan man konstatera att Löfven skötte affären otroligt skickligt. Blev själv förvånad över just den här lösningen, som jag tror kan så ytterligare split mellan allianspartierna.
    Det var inte Löfven utan Socialdemokratin som, med sin långa erfarenhet av att handskas med skandaler, skötte det hela skickligt. Det vill säga om man nu anser att det hela var skickligt skött. Vilket man kan ha delade meningar om.
  • Anonym (mr happy)
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-08-01 19:11:18 följande:

Är det någon som vet hur SD ställer sig? Det brukar inte vara så lätt att veta vad de har för åsikt i politiska frågor (om de alls har någon åsikt). (Frågan har betydelse för S relativa väljarstöd).
    Det här med att personuppgifter läcker till främmande makt är ju väldigt skickligt ordnat av de ansvariga.
  • Anonym (Guttaperka)
    Anonym (mr happy) skrev 2017-08-02 18:57:15 följande:
    Det här med att personuppgifter läcker till främmande makt är ju väldigt skickligt ordnat av de ansvariga.
    Oklart vad du menar, men det viktiga är att misstagen åtgärdas och det säkerställs att de inte upprepas i framtiden. 
  • Anonym (Guttaperka)
    nattuw skrev 2017-08-02 09:36:26 följande:
    Det var inte Löfven utan Socialdemokratin som, med sin långa erfarenhet av att handskas med skandaler, skötte det hela skickligt. Det vill säga om man nu anser att det hela var skickligt skött. Vilket man kan ha delade meningar om.
    Jag påstår att socialdemokratins främste företrädare är Stefan Löfven.  
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?