Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Det är högst rimligt att tro att S minskar med ytterligare några procentenheter i nästa väl.
Men jag har gissat fel förut och det kanske blir mer än "några" och de kommer ända ned till runt 25?
Faktor X är förstås hur mycket SD äter upp av S.
Det är högst rimligt att tro att S minskar med ytterligare några procentenheter i nästa väl.
Men jag har gissat fel förut och det kanske blir mer än "några" och de kommer ända ned till runt 25?
Wow!
Socialdemokraterna går framåt i opinionen och når sin högsta siffra sedan i mars 2015 ? trots regeringskris och IT-skandalen på Transportstyrelsen. Det visar Expressen/Demoskops nya mätning. Samtidigt tappar Sverigedemokraterna historiskt mycket i opinionen.
www.expressen.se/nyheter/s-gar-framat-efter-regeringskrisen/
M går om SD, tre av fyra Allianspartier ökar och Alliansen är större än de Rödröda.