• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • thelastmonkey
    FDFMGA skrev 2017-07-02 18:59:10 följande:
    Dessvärre jobbar jag, men jag kollar rutan när Åkesson upptråder.

Kan ju inte gärna vinkningen. En kvinnlig sverigedemokrat med humor och integritet, det är nästan lika häftigt som att stöta på en nattviol när man är ute och traskar i en i övrigt rätt trist skog.

Ölen får vi ta till hösten.

Åh, det var himla fint skrivet. Jag tackar ödmjukast! {#emotions_dlg.flower} Mer ovanlig blomma än så blir det inte men den är din. Flört

Snart är det dags, jag är i Visby och har det hur bra som helst. Idag skiner inte solen så mycket men det regnar iaf inte... vinkar till dig sen! Glad

Nu kör vi Black Sabbath på såg hög volym vi vågar... men vad fan, klockan är ju bara eftermiddag. Äh, jag drar på lite till!

Vinka tillbaka sen Flaggen, annars blir jag fan besviken! Tungan ute
  • FDFMGA
    thelastmonkey skrev 2017-07-07 16:28:52 följande:
    Åh, det var himla fint skrivet. Jag tackar ödmjukast! {#emotions_dlg.flower} Mer ovanlig blomma än så blir det inte men den är din. Flört

Snart är det dags, jag är i Visby och har det hur bra som helst. Idag skiner inte solen så mycket men det regnar iaf inte... vinkar till dig sen! Glad

Nu kör vi Black Sabbath på såg hög volym vi vågar... men vad fan, klockan är ju bara eftermiddag. Äh, jag drar på lite till!

Vinka tillbaka sen Flaggen, annars blir jag fan besviken! Tungan ute
    Aha, här i civilisationens mittpunkt så är det varmt och gott och solen skiner från en så gott som molnfri himmel.

Ha det gott och hoppas att du blir lika nöjd med din Åkesson som med ölen efteråtSolig

Hörde en intervju med Åkesson i morse, som du kanske har anat är jag inte sverigedemokrat, men jag kan ju erkänna att Åkesson är en mycket skicklig retoriker.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Guttaperka)
    FDFMGA skrev 2017-07-08 11:16:58 följande:

Det har ju skvallrats en hel del om att Löfven ska lämna partiledarposten under nästa mandatperiod.

Hans efterträdare?

www.dn.se/ledare/kolumner/lena-andersson-lofven-och-hans-eftertradare/

Är det Andersson eller? Ytterst kompetent person i så fall som har fyllt rollen efter Borg bra tycker jag. En av sveriges bästa politiker, men ger lite stelt intryck ibland (inget fel med det). Ygeman tycker jag också om, men han är kanske lite mer kontroversiell.

Undrar vilka som partiet internt skulle vilja se som efterträdare?
  • FDFMGA
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-07-08 13:37:11 följande:
    Är det Andersson eller? Ytterst kompetent person i så fall som har fyllt rollen efter Borg bra tycker jag. En av sveriges bästa politiker, men ger lite stelt intryck ibland (inget fel med det). Ygeman tycker jag också om, men han är kanske lite mer kontroversiell.

Undrar vilka som partiet internt skulle vilja se som efterträdare?
    Mm,

"Hon fick frågan när hon ”kändishälsade” på någon senast och behövde, antagligen i likhet med de flesta av oss, få uttrycket förklarat för sig, varpå hon sa att hon inte känner igen kändisar. Det föll henne inte in att hon är en själv. När hon skulle improvisera fram en presumtiv kontaktannons föreslog hon till publikens muntra skratt: ”Trevlig och arbetsam kvinna söker en snäll och vänlig man"
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Guttaperka)
    FDFMGA skrev 2017-07-08 13:54:48 följande:

Mm,

"Hon fick frågan när hon ?kändishälsade? på någon senast och behövde, antagligen i likhet med de flesta av oss, få uttrycket förklarat för sig, varpå hon sa att hon inte känner igen kändisar. Det föll henne inte in att hon är en själv. När hon skulle improvisera fram en presumtiv kontaktannons föreslog hon till publikens muntra skratt: ?Trevlig och arbetsam kvinna söker en snäll och vänlig man"

Tyckte jag var jordnära och raka svar faktiskt. Alla politiker (läs särskilt Jan Björklund) ska vara så vitsiga och lustiga. Men det är ju inte därför de får mitt uppdrag att se till att Sverige fungerar. Fler torrisar (helst lite äldre och välutbildade) skulle få mig att känna mer förtroende för politikerna! Tycker Magdalena Andersson passar där (även om hon kanske inte räknas som "lite äldre").

För övrigt gillade jag Anderssons och Åkessons tal bäst i Almedalen. Resten har verkligen inte alls nått fram till mig alls. Får se hur AKB klarar pressen imorgon.
  • Borgaren

Jag är själv en "vanlig lönearbetare", nästan ingen jag känner på jobb eller via jobb avser att rösta på S, förutom ett fåtal fackligt engarerade, inte ens alla de fackligt engarade är längre sossar, det är ett enormt paradigmskifte.

Den vanlige sossen idag verkar vara en som lever på skattemedel, antingen genom bidrag eller via lön.

• Anonym (Guttaperka)

Jaha, då överväger Löfven att avgå och låta AKB och alliansen ta över p.g.a. Transportstyrelse-skandalen och den aviserade misstroendeförklaringen. 

Det måste väl rimligtvis i praktiken innebära att alliansen utlyser nyval. 

Är det inte bättre att Löfven gör det i så fall (eller gör han månne som förra gången och säger sig utlysa nyval fast ändå inte)?

Synd, för jag gillar Löfven i många andra frågor (och Ygeman). 

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qqdJw/regeringskalla-lofven-beredd-att-lamna-over-makten-till-alliansen

• Anonym (Guttaperka)
    Anonym (Guttaperka) skrev 2017-07-26 23:00:44 följande:

Jaha, då överväger Löfven att avgå och låta AKB och alliansen ta över p.g.a. Transportstyrelse-skandalen och den aviserade misstroendeförklaringen. 

Det måste väl rimligtvis i praktiken innebära att alliansen utlyser nyval. 

Är det inte bättre att Löfven gör det i så fall (eller gör han månne som förra gången och säger sig utlysa nyval fast ändå inte)?

Synd, för jag gillar Löfven i många andra frågor (och Ygeman). 

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qqdJw/regeringskalla-lofven-beredd-att-lamna-over-makten-till-alliansen

Vad kommer detta i så fall att leda till för S ifråga om väljarstöd?
  • Borgaren
    Anonym (S - nej tack.) skrev 2017-07-26 23:08:13 följande:
    Många upplever inte längre S som ett arbetareparti då många av deras företrädare framstår som rena kapitalister.

Tror på ett ras för S 2018 och gissar på 25,5 % och på sikt kommer S bli ett parti för invandrare.

Verkar som de slutat bry sig om vanliga hederliga och arbetande svenskar.
    Känner och hör talas om många äldre som röstar S " för att de har de alltid gjort..."  
    De dör ju av och sossarnas stöd minskar per automatik, få yngre röstar på det sätt som de äldre gör, av nån slags lojalitet.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?