Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Det har ju skvallrats en hel del om att Löfven ska lämna partiledarposten under nästa mandatperiod.
Hans efterträdare?
www.dn.se/ledare/kolumner/lena-andersson-lofven-och-hans-eftertradare/
Det har ju skvallrats en hel del om att Löfven ska lämna partiledarposten under nästa mandatperiod.
Hans efterträdare?
www.dn.se/ledare/kolumner/lena-andersson-lofven-och-hans-eftertradare/
Mm,
"Hon fick frågan när hon ?kändishälsade? på någon senast och behövde, antagligen i likhet med de flesta av oss, få uttrycket förklarat för sig, varpå hon sa att hon inte känner igen kändisar. Det föll henne inte in att hon är en själv. När hon skulle improvisera fram en presumtiv kontaktannons föreslog hon till publikens muntra skratt: ?Trevlig och arbetsam kvinna söker en snäll och vänlig man"
Jag är själv en "vanlig lönearbetare", nästan ingen jag känner på jobb eller via jobb avser att rösta på S, förutom ett fåtal fackligt engarerade, inte ens alla de fackligt engarade är längre sossar, det är ett enormt paradigmskifte.
Den vanlige sossen idag verkar vara en som lever på skattemedel, antingen genom bidrag eller via lön.
Jaha, då överväger Löfven att avgå och låta AKB och alliansen ta över p.g.a. Transportstyrelse-skandalen och den aviserade misstroendeförklaringen.
Det måste väl rimligtvis i praktiken innebära att alliansen utlyser nyval.
Är det inte bättre att Löfven gör det i så fall (eller gör han månne som förra gången och säger sig utlysa nyval fast ändå inte)?
Synd, för jag gillar Löfven i många andra frågor (och Ygeman).
www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qqdJw/regeringskalla-lofven-beredd-att-lamna-over-makten-till-alliansen
Jaha, då överväger Löfven att avgå och låta AKB och alliansen ta över p.g.a. Transportstyrelse-skandalen och den aviserade misstroendeförklaringen.
Det måste väl rimligtvis i praktiken innebära att alliansen utlyser nyval.
Är det inte bättre att Löfven gör det i så fall (eller gör han månne som förra gången och säger sig utlysa nyval fast ändå inte)?
Synd, för jag gillar Löfven i många andra frågor (och Ygeman).
www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qqdJw/regeringskalla-lofven-beredd-att-lamna-over-makten-till-alliansen