Inlägg från: thelastmonkey |Visa alla inlägg
  • thelastmonkey

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

FDFMGA skrev 2017-07-02 17:06:28 följande:
    Decemberöverenskommelsen föregicks av att samtliga partier före valet förklarade att de inte kommer att samarbeta med SD, sedan fällde SD den rödgröna budgeten och egentligen också regeringen. SD förklarade också att de kommer att fälla varje regering som inte går dem till mötes.

Det är som jag ser bakgrunden till decemberöverenskommelsen. Alternativet för allianspartierna hade innburit ett svek mot väljarna i och med att alternativet var ett samarbete mellan SD och alliansen.

Personligen tycker jag att M borde ta steget fullt ut den här gången, förklara att man är beredd att på lika villkor samarbeta med SD - och därmed ställa C och L och framförallt väljarna inför fullbordat faktum så att säga.

Jag tror att konsekvensen skulle bli att C och L valde samarbete med S i stället för att närma sig SD, men oavsett skulle det ge väljarna tydliga alternativ.

Antingen en utökad allians där SD ingår eller också ett block bestående av M och SD och ett mittenblock, C, L och S och så miljövänstern, MP och V som ett eget slags block.

Det var iofs trist att KD och M sabbade decemberöverenskommelsen, men man kan inte gråta över spilld mjölk även om det var ofattbart korkat att hälla ut den.
    Hej Flaggen, är du i krokarna i Almedalen i veckan?
    Jag dyker upp där i mitten av veckan och stannar till söndagen.
    Ska lyssna på Jimmie på fredagen, vinkar i rutan! Efter det ska jag ta en öl på stan, ska du med? SkålTungan ute

Citerar fast jag inte bemöter texten för att du inte ska missa mig! Solig

• thelastmonkey
    FDFMGA skrev 2017-07-02 18:59:10 följande:
    Dessvärre jobbar jag, men jag kollar rutan när Åkesson upptråder.

Kan ju inte gärna vinkningen. En kvinnlig sverigedemokrat med humor och integritet, det är nästan lika häftigt som att stöta på en nattviol när man är ute och traskar i en i övrigt rätt trist skog.

Ölen får vi ta till hösten.

Åh, det var himla fint skrivet. Jag tackar ödmjukast! {#emotions_dlg.flower} Mer ovanlig blomma än så blir det inte men den är din. Flört

Snart är det dags, jag är i Visby och har det hur bra som helst. Idag skiner inte solen så mycket men det regnar iaf inte... vinkar till dig sen! Glad

Nu kör vi Black Sabbath på såg hög volym vi vågar... men vad fan, klockan är ju bara eftermiddag. Äh, jag drar på lite till!

Vinka tillbaka sen Flaggen, annars blir jag fan besviken! Tungan ute
  • thelastmonkey
    FDFMGA skrev 2019-03-16 08:40:46 följande:
    Nja, jag kallar inte folk saker.

Inte heller är jag ansvarig för att intellektuella och/eller emotionella begränsningar kan utgöra ett oöverstigligt hinder för vissa att förstå skillnaden mellan åsikt och person.
    ¨Hej flaggen! Skrattande
    Appropå ingenting så har jag nästan saknat dig under min frånvaro här på sajten.
    Tur för mig att jag är tillbaka!

Vi ses i juli va? För du tänker väl inte missa Almedalen i år också? Tungan ute
    Jag funderar på att resa utomlands i sommar men jag missar inte Jimmies tal, vilket tal skulle du välja om du bara fick chans till ett?

Fast Gotland är ju nästan lite som utomlands. Får fundera på det.

Godnatt Flaggen, vi höres (hoppas jag)! {#emotions_dlg.flower}
  • thelastmonkey
    FDFMGA skrev 2019-03-18 09:45:41 följande:
    Aha, fortfarande engagerad i SD - blir det fjärde sommaren i rad i Almedalen?

Förr eller senare får vi ta den där ölen, du som är kvinna får ta en större sejdel i händelse av att samtalet urartar. Så det blir rättvist alltså Glad

Mm, det var längesen du visade dig på FL, vilket får mig att tänka på att jag aldrig lyckats lära mig vad som är grav och vad som är akut accent: Alltså det som gör att buren och buren får helt olika betydelser.

Ha det gott!
    Jajamen, fortfarande engagerad och väldigt nöjd med den senaste utvecklingen angånde KD steg i, i mina ögon, rätt riktning! Glad

Jag vet inte hur många gånger jag varit där... det får jag fundera på. Lyckas iallafall alltid hamna på TV under talet. Solig
    I somras var jag även på några konvent, i somras var det verkligen stort.

Tro nu inte det värsta, men... jag var även och hörde på NMR´s tal. Kände att för att kunna uttala sig så måste man engagera sig. Och herrejävlar... där sparas det inte på krutet. Stannade och pratade med dem, frågade vad min adopterade kompis ska ta vägen om de får makten. De är inte inte kloka. Fast det vet du ju såklart redan,som de flesta andra. Skillnaden mellan alla tyckare och mig är nog ändå att jag har både lyssnat på tal och pratat med dem. De är inte ens ulvar i fåraklädsel, ska man ge dem cred för någon enda sak så är det väl det. Att de inte hymlar med sitt budskap.
    Denna "lilla" utläggning var nog mest för att det händer att folk jämställer SD med NMR. De borde göra som jag.

Haha, jodå jag tar den största ölen! Ska du försöka supa mig under bordet eller? Skål Närå, skämt åsido. Jag tar jag gärna en öl och pratar skit och kanske lite politik!

Jag glömde nog nästan bort kära Familjeliv där ett tag, har haft mycket runt mig. Familjegrejer du vet. Inga tråkigheter, tvärtom! Baby Dock inte producerad av mig.Demon

Tror väl inte att det ska vara accent på vare sig buren eller buren... min bur är iallafall den bur man bär. Du vet, buren av en apa. Minns du min bild jag hade ett tag? Då när vi skojade med en som kallade sig för Nerf......?

Jag var nog lite väl taskig mot honom... men vissa liksom ber om det.Obestämd

Vore succé om han kom tillbaka, på tal om accenter! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?