• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Anonym (mr happy)

S är ett bidragsparti. De kommer fortsätta satsa på bidrag, vilket är svårt att bygga regeringsunderlag på.

• Rataxes

Socialdemokrat erkänner:

Mamma och jag gömde SD's valsedlar.

http://archive.is/Ldov6

Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2017-07-31 12:37:36 följande:
    Socialdemokrat erkänner:

Mamma och jag gömde SD's valsedlar.

archive.is/Ldov6
    Jo. Och sedan fattade hon vad hon skrivit, tog bort tweeten och menade att "haha, jag skojade bara" men ingen trodde henne.

Hon är polisanmäld även om det möjligen faktiskt inte ens är ett brott då det gäller kyrkovalet, men hon har fått sparken ur partiet nu.

Så kan det gå.
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2017-07-31 14:35:42 följande:
    Jo. Och sedan fattade hon vad hon skrivit, tog bort tweeten och menade att "haha, jag skojade bara" men ingen trodde henne.

Hon är polisanmäld även om det möjligen faktiskt inte ens är ett brott då det gäller kyrkovalet, men hon har fått sparken ur partiet nu.

Så kan det gå.
    Varför är det alltid såssar inblandade när det handlar om valfusk?
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2017-07-31 15:21:29 följande:
    Självbilden som störst, bäst och vackrast?

Som statsbärande parti är det kanske inte så konstigt att ta sig till ett ålderdomshem och hjälpa dem att förtidsrösta - efter att man först hållit ett politiskt tal om sossarnas duglighet förstås?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2017-07-31 15:21:29 följande:
    Personen i fråga måste vara en fullständig idiot men valfusk förekommer inom alla partier. Om du googlar olika partibeteckningar + valfusk å finner du många exempel på detta:

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2017-08-01 11:07:41 följande:
    Personen i fråga måste vara en fullständig idiot men valfusk förekommer inom alla partier. Om du googlar olika partibeteckningar + valfusk å finner du många exempel på detta:

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Borgaren

I frågan om valfusk i Sverige genom tiden  har S den ohotade förstaplatsen.

• Borgaren

Det är skillknad på valfusk och valfusk, att som den siste s-fuskaren avlägnsa och flytta valsedlar är också fusk fast ett i den lägre skalan.

När det kommer till riktigt valfusk har S en ohotad första plats, rena rama diktaturfasonerna ibland.

www.expressen.se/nyheter/val-2010/s-anklagas-for-ytterligare-valfusk-efter-rostskola/

"röstskola"  .. i alla andra civiliserade västländer hade detta renderat ramaskri och fällande domar, här reagerar höga sossar precis som vår korkade statsminister i IT affären och rättssystemet rycker på axlarna.

• Flash Gordon

Sedan är det förstås skillnad på att anklagas för röstfusk och att faktiskt erkänna/bli dömd för röstfusk.

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?