• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • FDFMGA
    Ewald01 skrev 2017-04-23 23:22:16 följande:
    Macron är en mittenkanidat. Han är varken höger eller vänster. En optimal blandning smile1.gif

Men bra att Macron vann i alla fall. Han fick också stöd av Centerpartiet i Frankrike.
    Framförallt är Macron raka motsasen till den primitiva högerpopulismen.

Jag tror att vi så smått börjar kunna se hur rasism i högerpopulismtappning förlorar i betydelse och så småningom drar sig tillbaka till dynghögen där företeelsen hör hemma.

Nu skulle man ju iofs kunna påstå att Le Pen är mer rasism i vänsterpopulismtappning - men skit samma.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2017-04-24 07:18:57 följande:
    Nu skulle man ju iofs kunna påstå att Le Pen är mer rasism i vänsterpopulismtappning - men skit samma.
    Intressant är att såväl högerns kandidat Fillon som sossen Hamon (som fick 6%) båda uppmanat sina väljare att rösta på Macron i den andra omgången. Det har däremot inte extremvänsterns kandidat Melenchon (som i Sverige stöds av bl.a. Jonas Sjöstedt) gjort. Han tycker inte att det går att ta ställning i valet mellan Macron och Le Pen.
  • Flash Gordon
    Mila76 skrev 2017-04-21 12:02:21 följande:
    Jag kopplar dig till en arg vit man i glesbygd, inte sköterskor. Tomte
    Aah!

Du gjorde alltså ett försök att förolämpa mig genom att kalla mig "arg, vit man".

Men varför menar du att min hudfärg har någonting med diskusionen att göra? Är du rasist?
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-04-24 15:55:45 följande:
    Intressant är att såväl högerns kandidat Fillon som sossen Hamon (som fick 6%) båda uppmanat sina väljare att rösta på Macron i den andra omgången. Det har däremot inte extremvänsterns kandidat Melenchon (som i Sverige stöds av bl.a. Jonas Sjöstedt) gjort. Han tycker inte att det går att ta ställning i valet mellan Macron och Le Pen.
    Ja, jag läste någonstans att det skulle finnas utrymme för ett vänsterpopulistiskt rasistparti i Sverige nu efter att SD så tydligt placerat sig till höger i svensk politik. Så var det ju inte för några år sen. Jag minns svarta petter-diskussionen då hur vissa högersympatisörer ville placera SD till vänster medan vänstersympatisörer försökte skicka tillbaka Svarta Petter till högeranhängarna.

Nationella Fronten i Frankrike har inte alls orienterat sig högerut i samma utsträckning som SD. Ta bort rasismen och tona ner nationalismen och svulstigheten så kanske det nästan blir svårt att skilja mellan Le Pen och Melenchon.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-04-23 20:57:08 följande:
    . De mindre antal på ca 10% av dessa yrkesgrupper dom kommer upp i lönenivåer på 38 200
    Källa på det?

Totalt får 80000 ytterligare betala statlig skatt om regeringens får genom sitt förslag.

Det finsn ca 20000 poliser, 140000 sjuksköterskor och 8000 barnmorskor.

Många av dem betalar redan idag statlig skatt och deras medellöner/medianlöner ligger redan nära gränsen för statlig skatt (se ovan).

Att det efter regeringens eventuella skattehöjningar bara skulle vara 10% av alla desa individer som betalar statlig skatt behöver visas med en länk.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-04-24 21:37:50 följande:
    www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/ST...
    Ja, men nu bad jag om en källa på att bara 10% av "dessa yrkesgrupper" betalar statlig skatt.

Det du visar är två år gammal lönestatsitik och med den som bas kan vi anta att i alla fall runt en 20-25% av sköterskorna betalar statlig skatt år 2017.

Samma även för de poliser du länkat till.

Detta är alltså minst 25%.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-04-24 22:49:47 följande:
    Ja, men nu bad jag om en källa på att bara 10% av "dessa yrkesgrupper" betalar statlig skatt.

Det du visar är två år gammal lönestatsitik och med den som bas kan vi anta att i alla fall runt en 20-25% av sköterskorna betalar statlig skatt år 2017.

Samma även för de poliser du länkat till.

Detta är alltså minst 25%.
    Lönerevisioner sedan 2015 kommer inte på något angörande sätt förändra bilden av att det är ytterst gå poliser och vårdpersonal som kommer upp i lönenivåer på 38 200 kronor eller mer per månad som gör att de måste betala statlig skatt. Det är nästan skrattretande att du försöker få det till att poliser och vårdpersonal tillhör den kategori på ca 30% som tjänar mest. Förstår du inte att det stora problemet är att sjuksköterskor och poliser är underbetalda?
  • FDFMGA

Haha, FL:s skrikhöger kanske kan organisera en massdemonstration där poliser och sjuksköteskor som drabbas av att få betala statlig skatt på lönesummor över 38.200 kronor i månaden får säga ifrån på skarpen

Uppslutninen kommer alla gånger att bli nästan lika stor som vid deemonstrationerna i Gamla Stan där landets 10 chemtrailsaktivister samlades för att protestera mot den livsfarliga giftexponering de anser att myndigheterna medvetet utsätter oss för i form av besprutning från flygplan.

Kanske rentav demonstrationerna kunde samordnas så att dessa sanningssägare och intellektuella giganter kan få mötas och spegla sig i varandra.

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-04-24 23:09:42 följande:
    Lönerevisioner sedan 2015 kommer inte på något angörande sätt förändra bilden av att det är ytterst gå poliser och vårdpersonal som kommer upp i lönenivåer på 38 200 kronor eller mer per månad som gör att de måste betala statlig skatt. Det är nästan skrattretande att du försöker få det till att poliser och vårdpersonal tillhör den kategori på ca 30% som tjänar mest. Förstår du inte att det stora problemet är att sjuksköterskor och poliser är underbetalda?
    Du påstår att det bara är 10% som kommer att drabbas men du har ingenting att backa upp det påståendet med.

Förståeligt nog eftersom jag heller inte sett någo räkna ut det exakt.

Det du länkar är lönestatistik från 2015.

En lönestatistik som dels visar att stora delar av grupperna redan år 2015 har sin 25:e-percentil ligger på (kommande?) statlig skatt för år 2018.

Dels inte heller innehåller övertidsersättningar vilket drar upp än fler över statlig skatt-gränsen.

Ditt påstående håller helt enkelt inte för en granskning.

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?