Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Ar själv invandrare och kommer få svenskt medborgarskap om några månader. ser fram emot att äntligen få rösta på SD och bli av med närvarande regeringen
Jag håller med om att höginkomsttagare kan betala mer i skatt. Detta rimmar dock inte med sosserets realpolitik.
Medelinkomsten för en heltidsarbetare i Stockholm ligger på 39000 kr/månad. En medelinkomsttagare kan ju inte vara en höginkomsttagare, eller?
Frankrike har 75% skatt på inkomster ovanför 1 miljon euro. En rimlig nivå tycker jag.
I Sverige behöver de rika inte betala nån skatt alls.Det är bara vanliga löneslavar som ska straffas.
At kalla debattörer för saker tillför inget till sakfrågan. Spelar ingen roll om det är "en arg vit man" eller en "muppig rödgrön feminist"". Kom med argument i sakfrågan istället.
Jag håller med om att höginkomsttagare kan betala mer i skatt. Detta rimmar dock inte med sosserets realpolitik.
Medelinkomsten för en heltidsarbetare i Stockholm ligger på 39000 kr/månad. En medelinkomsttagare kan ju inte vara en höginkomsttagare, eller?
Frankrike har 75% skatt på inkomster ovanför 1 miljon euro. En rimlig nivå tycker jag.
I Sverige behöver de rika inte betala nån skatt alls.Det är bara vanliga löneslavar som ska straffas.
Vad har du för källa för att genomsnittslönen skulle vara så hög? Enligt mina uppgifter så är genomsnittslönen i Stockholm lägre. Dessutom så är medianlön ett bättre mått om man vill förstå vilka löner som är vanligast. 2015 låg medianlönen i Stockholm på 24 676 kr. Hälften av alla Stockholmare hade alltså en månadslön på 24 676 kr eller mindre. Spannet upp till 38 200 kr (nivån för när man ska betala statlig skatt) är således stort.