• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-04-23 21:40:28 följande:
    Nej, det är de nog inte jättesura över. Faktum kvarstår dock. S-kandidaten ser ut att få 6%.
    Men det vet du väl att vi socialdemokrater är Macronkramare i nästan samma utsträckning som skrikhögern är SD-kramare.

Nu är det ju en valomgång kvar - men min favorit fick flest röster.

Jag hörde nyss Ann Linde (S), kalla Macron socialdemokratSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-04-23 22:11:59 följande:
    Men det vet du väl att vi socialdemokrater är Macronkramare i nästan samma utsträckning som skrikhögern är SD-kramare.

Jag tror att SD:arna gärna kramar Marine Le Pen. Macron kommer att sopa banan med henne i andra omgången.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-04-23 22:16:03 följande:
    Jag tror att SD:arna gärna kramar Marine Le Pen. Macron kommer att sopa banan med henne i andra omgången.
    Ja.

Europas viktigaste val får nog lyckad utgångSolig

Din före detta kanske sörjer nu över att Le Pen ställs mot den hon har minst chans mot.

Mélenchon som motkandidat hade gett henne möjligheten att vinna andra omgången.
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-04-23 20:57:08 följande:
    Den statliga inkomstskatten uppgår nästan till 60 miljarder och tar du bort den så måste detta kompenseras antingen genom att öka andra skatter eller genom försämringar i välfärden.

Det är fånigt att påstå att statlig skatt för sjuksköterskor eller poliser skulle vara ett problem. De mindre antal på ca 10% av dessa yrkesgrupper dom kommer upp i lönenivåer på 38 200 accepterar säker att vara med och bidra till en stärkt svensk välfärd med några tior eller någon hundralapp i månaden.

Det stora problemet är att det finns så många sjuksköterskor, poliser och lärare som är underbetalda och aldrig kommer att komma upp i lönenivåer som hör att de måste betala statlig och diskussionen borde handla om hur staren ska skapa resurser för att klara av att betala högre löner.
    Fel igen min herre,

Att den statliga skatten uppgår till så mycket som 60 Miljarder beror på att rödgrön röra konsekvent flyttat gränsen neråt. Deras mål är att alla som jobbar heltid ska straffas med denna skatt.

Det spelar ingen roll hur liten skatten är. Den utgör en vägg där ytterligare arbete blir meningslöst. Folk tappar passionen och satsar istället på sin fritid. Staten går miste om mångmiljardbelopp när rationella människor finner andra lösningar.
  • FDFMGA
    Anonym (mr happy) skrev 2017-04-23 22:43:38 följande:
    Fel igen min herre,

Att den statliga skatten uppgår till så mycket som 60 Miljarder beror på att rödgrön röra konsekvent flyttat gränsen neråt. Deras mål är att alla som jobbar heltid ska straffas med denna skatt.

Det spelar ingen roll hur liten skatten är. Den utgör en vägg där ytterligare arbete blir meningslöst. Folk tappar passionen och satsar istället på sin fritid. Staten går miste om mångmiljardbelopp när rationella människor finner andra lösningar.
    Vilken kanal har du folieparabolen inställd på när du hör röster som viskar att regeringes mål är att alla som jobbar heltid ska betala statlig skatt.
  • KillBill
    Anonym (mr happy) skrev 2017-04-23 22:43:38 följande:
    Fel igen min herre,

Och själv så vill du öka näringslivstopparnas passion genom att beskatta deras inkomster med 75%
  • Anonym (mr happy)
    KillBill skrev 2017-04-23 22:59:37 följande:
    Och själv så vill du öka näringslivstopparnas passion genom att beskatta deras inkomster med 75%
    Vill och vill. Ska man beskatta höginkomsttagare extra bör man väl rikta in sig på riktiga höginkomsttagare. Men för dig är det väl viktigare att beskatta sjuksköterskan som jobbar helg. För inte ska hen tro att det möjliggör en solsemester minsann.
  • Anonym (mr happy)
    FDFMGA skrev 2017-04-23 22:48:02 följande:
    Vilken kanal har du folieparabolen inställd på när du hör röster som viskar att regeringes mål är att alla som jobbar heltid ska betala statlig skatt.
    Har du redan slut på argument?

Ser du inte vart vi är på väg? Redan idag betalar 1,3 miljoner förvärvsarbetande statlig skatt. Med de nya reglerna blir det 1,4 miljoner. c:a 30% av alla förvärvsarbetande. Men du ser ingen trend.
  • Ewald01
    FDFMGA skrev 2017-04-23 22:11:59 följande:

Macron är en mittenkanidat. Han är varken höger eller vänster. En optimal blandning

Men bra att Macron vann i alla fall. Han fick också stöd av Centerpartiet i Frankrike.

• KillBill
    Anonym (mr happy) skrev 2017-04-23 23:17:59 följande:
    Vill och vill. Ska man beskatta höginkomsttagare extra bör man väl rikta in sig på riktiga höginkomsttagare. Men för dig är det väl viktigare att beskatta sjuksköterskan som jobbar helg. För inte ska hen tro att det möjliggör en solsemester minsann.
    Du har helt uppenbart gått på oppositionens propaganda. Faktum är att 90% av poliser och sjuksköterskor aldrig kommer upp i lönenivåer då att de måste betala statlig skatt.

sjuksköterskan
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?