• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Flash Gordon
    Mila76 skrev 2017-04-19 13:11:19 följande:
    Är det sköterskor och barnmorskor som skriver i den här tråden?
    Alldeles säkert. Det är ju FL.

Men tror du verkligen att dessa är arga vita män i glesbygd?

Och vad har deras bostadsort, kön och hudfärg med saken att göra överhuvudtagaet?

De drabbas av skattehöjningar oavsett.

• Mila76
    oOOo oOOo skrev 2017-04-19 13:19:41 följande:
    Good point, hur förklarar man annars att vissa röstar på sossarna, måste vara väldigt irrationella
    Ja visst. Särskilt för den som inte gillar att betala skatt. Men jag inbillar mig att det inte finns mycket de arga vita männen gillar. Utom kanske skotrar, och fiske... och öl.
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Mila76
    Flash Gordon skrev 2017-04-19 13:21:43 följande:
    Alldeles säkert. Det är ju FL.

Men tror du verkligen att dessa är arga vita män i glesbygd?

Och vad har deras bostadsort, kön och hudfärg med saken att göra överhuvudtagaet?

De drabbas av skattehöjningar oavsett.
    Är du alltså en sköterska eller barnmorska?

Eller är du en arg vit man i glesbygd?

Ja, arg är jag säker på att du är, och man. Och vit. Bor du i glesbygd?
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • oOOo  oOOo
    Mila76 skrev 2017-04-19 13:23:54 följande:
    Ja visst. Särskilt för den som inte gillar att betala skatt. Men jag inbillar mig att det inte finns mycket de arga vita männen gillar. Utom kanske skotrar, och fiske... och öl.
    Din analys av glesbygdsväljarna verkar vara spot on. Irrationella arga vita män som gnäller på skatterna men ändå röstar på sossarna  
    Jag tror nog att vi har en del sådana arga vita män här på FL faktiskt Drömmer
  • kvarnfot
    Mila76 skrev 2017-04-19 12:54:01 följande:
    Drabbas?
    Av vadå?
    Några tior i månaden...

Jag säger arga vita män i glesbygd...
    Vad har "vita män" med saken att göra????
    Det är nog lika vanligt bland män och kvinnor samt vita eller negrer att inte gilla saken.

Du verkar för övrigt bara vara här för att provocera som du gör i andra trådar....
    Inga sakkunskaper eller argument bara feministiska floskler...
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2017-04-19 13:29:26 följande:
    Din analys av glesbygdsväljarna verkar vara spot on. Irrationella arga vita män som gnäller på skatterna men ändå röstar på sossarna smile2.gif  
    Jag tror nog att vi har en del sådana arga vita män här på FL faktiskt Drömmer
    Du är i vanlig ordning inte ordentligt uppdaterad.

Det är dessa som lämnat S för ett annat parti som iofs börjar på s med slutar på d.

Fast detta gjorde dem inte mindre gnälliga, snarare tvärtom.

S hade en gnällhämmande effekt medan SD funkar som en katalysator för gnäll smile2.gif
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    kvarnfot skrev 2017-04-19 13:40:26 följande:
    Vad har "vita män" med saken att göra????
    Det är nog lika vanligt bland män och kvinnor samt vita eller negrer att inte gilla saken.

Du verkar för övrigt bara vara här för att provocera som du gör i andra trådar....
    Inga sakkunskaper eller argument bara feministiska floskler...
    Ser att jag missat att besvara ett flertal av dina frågor här i tråden, ber om ursäkt för det.

Jag skärper mig till nästa gång du är tillbaka.

Blir det Kvarfot då i stället?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nattuw
    KillBill skrev 2017-04-19 09:26:59 följande:

Skattehöjningarna behövs för att kunna satsa mer på vård skola, omsorg, polis och försvar och jag tycker att det är rimligt att de som tillhör de som tjänar mest också betalar mest i skatt. Alternativet att höja skatten för alla hade resulterat i att de som har lägre inkomster hade fått betala mer i skatt och det hade varit ett sämre alternativ.

Tidigare såg jag inga problem att jag som tjänade bra betalade mer skatt (inom rimliga gränser). Visserligen gnällde man lite när en skatt höjdes men på det hela taget så var det ändå acceptabelt när man såg att pengarna gick till vården av gamla släktingar och skolor till barnen.

Men det var tidigare. Allt eftersom samhället faller samman mer och mer har jag lagt märke till att min vilja att bidra har urholkats. Och idag ser jag ingenting som tyder på en förändring till det bättre. Vi verkar vara på väg bort från välfärdssamhället till ett högskattesamhälle utan välfärd.
  • Flash Gordon
    Mila76 skrev 2017-04-19 13:25:19 följande:
    Är du alltså en sköterska eller barnmorska?

Eller är du en arg vit man i glesbygd?

Ja, arg är jag säker på att du är, och man. Och vit. Bor du i glesbygd?
    Jag är varken sköterska, barnmorska eller "arg, vit man i glesbygd".

Menar du att det faktum att jag är en vit, svensk man på något sätt diskriminerar mig från en diskusion om skatter? Ditt fokus på hudfärg på folk känns ... sådär. Lite lätt åt det rasistiska hållet.

Och du har fortfarande inte förklarat varför du tror att de sjuksköterskor som drabbas skulle vara "arga, vita män i glesbygd".
  • Helgonet
    Mila76 skrev 2017-04-19 13:14:58 följande:
    Jag förväntar mig ingen som helst rationalitet från de arga vita männen.
    Vad har arga vita män med saken att göra?????
    Det är ju dessa som är den största gruppen som röstar på S.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?