• Anonym (Så trött..)

Hon släpper inte ut barnen

Jag är i behov av tankar och reflektioner hur jag ska hantera denna situation.

Jag har varit tillsammans med min man i tre år, vi är gifta o har barn. Problemet är att hans exfru verkar fullkomligt hata mig utan att vi någonsin ens har pratat med varann. Det var inte jag som orsakde deras skilsmässa kan jag tillägga. Jag kom in i bilden ett år efter de gjort slut.

problemet är snarare att hon inte tycker att en annan tjej ska ha något som helst med hennes barn att göra. I tre år har hon visat sitt förakt mot mig men barnen har ändå accepterat mig och vi har roligt ihop när vi ses.

Tyvärr är de bara hos oss varannan helg eftersom hon flyttade till en annan kommun i samband med skilsmässan.

I förra veckan fick jag liksom nog av allt så jag bestämde mig för att jag måste lyckas träffa henne o se henne i ögonen för att fråga henne vad hon anser jag gör fel o hur vi kan lösa det. Jag bad därför min man att säga att jag häntar barnen den dagen. Då fick han svar att de stannar hos henne i helgen i så fall. Jag körde ändå dit för att äntligen lyckas möta henne o prata. Jag har hitills inte fått närvara någonstans där hon är och de gånger vi träffats har hon inte ens tittat på mig. Jag tänkte att om jag kör o hämtar dom istället för min man måste hon möta mig.

Det som då händer är att hon inte öpppnar dörren o barnen gråter o alla skriker i hallen. Jag väntade en halvtimme, satte mig i bilen o provade ringa henne o smsa henne utan svar. Hon ringde o fullkomligt skällde ut min man o sa åt honom att komma istället. Det slutade med att hon körde o lämnade dom (10mil tur o retur). Allt för att de inte skulle åka med mig.

Jag kom hem en liten stund innan de kom så när jag såg henne lämna av barnen gick jag ut för att prata med henne.. o återigen försöka förstå vad som är fel. Då lägger hon sig pä gasen o far iväg..

Min man har försökt prata med henne mååånga gånger men det enda svar hon har är att jag inte har med hennes barn att göra. De har en mamma o en pappa, det räcker.

De ska nu på sammarbetssamtal.

Hon har sökt sammarbetssamtal för att hon tycker min man gör helt fel och hon börjar mer o mer se till att barnen kommer mindre o mindre o att min man får mindre o mindre rättigheter.

Jag blir mer o mer ffrustrerad och trött på hela situationen....

Barnen är 8 och 13.

Några spontana tankar?

• Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (Halleluja) skrev 2015-05-01 14:54:33 följande:
    Vad menar du med att det inte är troligt att hon inte förbjuder någonting pga att hon kallat till möte?

Mamman till mitt bonusbarn har både kallat till möte och startat process då hon tyckte att min man inte kunde samarbeta.

Varför kunde han inte det enligt mamman jo på grund av att han ville ha bestämda umgängesdagar o inte hatta hit o dit efter biomammans önskan samt att han sa ifrån ibland om saker.

Inte kunna samarbeta= jag får inte som jag vill
    Kan tillägga att även hon förbjöd umgänge med barnet lite då o då när saker och ting inte föll god jord för mamman.

Sa min man nej så fanns det inget barn att hämta på dagis eller hemma hos biomamman.
  • Anonym (Mia)
    nihka skrev 2015-05-01 14:39:56 följande:
    Jo, så kan det vara om man helt bortser från allt TS har berättat här.
    Fast det är bara en del av historien. Mammans är ju gissningsvis en helt annan. Hade vi fått den också kanske vi tyckt TS varit helt ute och cyklat.
  • nihka
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-01 14:58:06 följande:
    Fast det är bara en del av historien. Mammans är ju gissningsvis en helt annan. Hade vi fått den också kanske vi tyckt TS varit helt ute och cyklat.
    Frågan är bara varför du vill helt bortse från den del som finns tillgänglig.

Jag bad TS utveckla något hon berättat om - inte dig att dementera hennes uppgifter.

Du verkar ha missuppfattat syftet med "Känsliga rummet".
  • Anonym (suck)
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-01 14:58:06 följande:
    Att ts betett sig helt galet håller nog de flesta med om? Mamman skötte sig däremot okej eftersom hon dels stod för sitt ord och inte lät sig bli jagad/överkörd av ts. Trots att ts betedde sig illa så valde mamman att köra barnen till pappan för umgänge.
  • nihka
    Anonym (suck) skrev 2015-05-01 15:35:08 följande:
    Att ts betett sig helt galet håller nog de flesta med om? Mamman skötte sig däremot okej eftersom hon dels stod för sitt ord och inte lät sig bli jagad/överkörd av ts. Trots att ts betedde sig illa så valde mamman att köra barnen till pappan för umgänge.
    Du verkar också ha missuppfattat syftet med "Känsliga rummet".

• Anonym (suck)
    nihka skrev 2015-05-01 15:48:22 följande:
    Du verkar också ha missuppfattat syftet med "Känsliga rummet".

Ts bad om tankar och reflektioner, inte enbart om medhåll. Det har hon fått. Hon har dessutom själv insett att hennes agerande inte var så vidare bra gjort och att hon inte kommer göra om det. Vilket ju är väldigt bra.
  • Ess
    Anonym (suck) skrev 2015-05-01 13:39:53 följande:
    Efter 14 år är du nog ganska etablerad i din bonus liv. Men ts har bara varit med mannen i 3 år, det är inte länge.

Jag har som sagt alltid haft bra förhållanden med bonusars mammor, men jag har även vett att hålla mig undan om det är vad som hade krävts. Det hade jag gjort trots att jag tyckt mamman har fel, men för att barnen ska slippa bråk och tjafs så får mamman hållas. Man behöver inte följa med på tillställningar, man kan vara lika nära sina bonusar ändå. Jag förstår faktiskt inte varför man ska envisas med något som enbart gör barnen illa?!
    Ett sådant beteende har inget med tid att göra. Det kommer att pågå så länge hon kommer undan med det. Eller snarare så länge de behöver att ens ha minsta kontakt med henne.
  • Ess
    Anonym (Halleluja) skrev 2015-05-01 13:48:21 följande:
    Låt oss säga:

Barnet har match. Vill att familjen ska följa med. Förhållandet mellan barn och bonusföräldern är toppen o barnet vill visa hur duktig denna är.

Mamman följer med på mammaveckor och träningar så hon har sett massvis med gånger hur barnet spelar.

Nu är det pappa vecka och hela familjen vill åka då det är pappa veckor ett sätt att få vara tillsammans intressera sig och umgås.

Då går mamman i taket gång på gång ställer till världens liv.

Ska verkligen den människan EN person som till på köpet också är VUXEN bestämma och förstöra så att barnet inte kan o får ta med alla som denne vill?

Det tycker inte jag. För mig är det viktigare att vara min familj till lags och lyssnar hellre på barnet än en vuxen bitter människa
    Ts har skrivit att hon hotat med att barnen inte får va med om de kommer allihop.
    Hade jag varit pappan så hade jag inte sagt något till henne, utan kommit hela familjen. Hade hon sen valt att dra ner barnen från scenen eller fotbollsplanen, så hade jag sett till att dokumentera hela föreställningen. Sen hade hon verkligen skitit i det blå skåpet.
  • Anonym (suck)
    Ess skrev 2015-05-01 16:07:18 följande:
    Ts har skrivit att hon hotat med att barnen inte får va med om de kommer allihop.
    Hade jag varit pappan så hade jag inte sagt något till henne, utan kommit hela familjen. Hade hon sen valt att dra ner barnen från scenen eller fotbollsplanen, så hade jag sett till att dokumentera hela föreställningen. Sen hade hon verkligen skitit i det blå skåpet.
    Eller så struntar man i att sätta igång onödiga scener bara för att "få rätt" och stannar hemma från sånt.
  • nihka
    Anonym (suck) skrev 2015-05-01 15:55:58 följande:
    Ts bad om tankar och reflektioner, inte enbart om medhåll. Det har hon fått. Hon har dessutom själv insett att hennes agerande inte var så vidare bra gjort och att hon inte kommer göra om det. Vilket ju är väldigt bra.
    Ja, TS bad om input, inte att du skulle tala om för henne när hon säger att mamman förbjuder en massa saker att hon troligtvis inte förbjuder något.

Frågan ställdes till TS på vilket sätt mamman förbjuder och jag kanske får svar på det om inte min fråga drunknar i dina dementier.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen