Inlägg från: Anonym (suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (suck)

Hon släpper inte ut barnen

Anonym (Nya frun) skrev 2015-04-26 06:58:21 följande:

Det du beskriver skulle kunna vara min egen situation. Precis som min man och hans exfru så var de skilda ett år innan jag kom in i bilden. Hon har gjort allt för att sabotera umgänget, ignorerat mig när jag försökt prata med henne. Kallat mig vidriga saker när jag ringt henne för att försöka få ett vuxensamtal och till slut har hon kastat luren i örat på mig. Hon har till och med ljugit om mig inför de äldre barnen och sagt att jag är en knarkare! Jag är helnykterist, ickerökare samt utbildad biolog.

Nu har min man inte träffat sina barn på fem år, det kostar mer än det smakar alla dessa konflikter. Blir så förbannad..... när jag ser här på FL mammor som sitter och hatar sitt ex nya och ägnar sig åt umgängessabotage och blir påhejade av en fanclub i trådarna. Man vet att barn som växer upp med en frånvarande pappa är mer utsatta än andra barn, uppvisar sämre studieresultat mm. Det kan ju deras bittra mammor ha i minnet.

Känner varmt med dig, TS.

Vilken nolla till "man" du hittat. Fattar verkligen inte hur man är funtad när man väljer en ny partner framför sina barn!

Hoppas verkligen inte han skaffat nya ungar med dig!
  • Anonym (suck)
    Anonym (x) skrev 2015-04-30 05:33:23 följande:
    Kan du citera var TS skriver det? Vi är ju några stycken som tydligen missat det helt....
    Men jösses, det står ju i trådstarten, läser inte folk?

"Jag kom hem en liten stund innan de kom så när jag såg henne lämna av barnen gick jag ut för att prata med henne.. o återigen försöka förstå vad som är fel. Då lägger hon sig pä gasen o far iväg.."

2 gånger på samma dag, första gången räckte inte för att ts skulle fatta utan hon gick på mamman ännu en gång. Ofattbart!

• Anonym (suck)
    Anonym (x) skrev 2015-04-30 06:03:55 följande:
    Jodå folk läser, men du verkar vara den enda som tolkar det som om TS jagar mamman.
    Jaha, så vad kallar du det när hon upprepade gånger försökt "prata" med mamman? Detta trots att hon VET att mamman inte vill träffa/prata med ts eftersom mamman har sagt det till pappan/ts man.
    Respektlöst agerande, och otroligt korkat att av ts att blanda in barnen i deras konflikt.
  • Anonym (suck)
    Brumma skrev 2015-04-30 06:38:12 följande:
    Nejdå, jag tolkar det också så.

Mamman visade MYCKET tydligt att hon inte ville prata med TS. Hon öppnade inte dörren. Hon svarade inte på sms eller när TS ringde henne.

TS beskriver att barnen grät och ville gå ut. Att den äldsta skrev till TS att de inte fick gå ut genom dörren.

Att i det läget gå ut till mamman i bilen tyder på ganska dåligt omdöme. Väldigt dåligt faktiskt. Dessutom var ju barnen fortfarande närvarande, även om de gått in till pappan.

Jag anser att mammans agerande genom åren och den här dagen är under all kritik. Hon har inte ned att göra om TS hämtar eller inte. Om hon följer med på uppvisningar eller inte. Om hon köper kläder till barnen eller om de åker på semester ihop. Mamman har gått LÅNGT över gränsen för vad som är okej. Hon använder barnen som slagpåsar.

Med tanke på att mamman tänkte ställa in umgänget så FÖRSTÅR jag att TS åkte dit för att hämta barnen. Jag förtur däremot INTE hennes intention att försöka utsätta mamman för en "lätt konfrontation". Men, jag förstår som sagt att hon 0kte dit för att hämta barnen.

Det finns däremot inget som rättfärdigar att hon ger sig ut för att prata med en människa som så EXTREMT tydligt visar att kontakt inte är önskvärd.

Hade en man på det sättet försökt tvinga sig på en kvinna hade det tagit hus i helvete. Förmodligen hade det kunnat vara grund för en polisanmälan om hot eller ngt.. Att dessutom bli arg för att mamman beter sig illa mot barnen och försäkra att hon inte skulle konfrontera mamman om barnen var där och sedan försöka göra precis det efter att barnen varit med om en sån här sak - INTE ok och väldigt omdömeslöst..

Än en gång. Jag anser att mamman gjort VÄLDIGT mycket fel. . Men TS gjorde definitivt inte rätt hon heller när det gäller det här.
  • Anonym (suck)
    Iam skrev 2015-04-30 10:07:31 följande:
    Förstår inte varför du så idogt bortser från ett totalt felaktigt beteende från mamman. Ett beteende som är så mycket värre än att ts två gånger vid samma tillfälle försökte prata med mamman. Något hon nu i tråden klargjort aldrig kommer hända igen. Varför vill du hänga ts för en dags händelser men vägrar se tre år av problem från mamman?

Mamman säger till barnen att dom inte får vara med på tillställningar om ts är med - hot och lojalitetskonflikt

Mamman säger att ts inte får köpa kläder till barnen - lägger sig i saker hon inte har med att göra.

Mamman kräver att allt ska ske på hennes villkor annars får barnen inte träffa din pappa - ställer oromliga krav som drabbar barnen negativt.

Mamman vägrar att hälsa på ts eller ens se henne - sätter barnen i lojalitetskonflikt.

Men det kanske är fullt normalt i din värld? I min värld är det barnmisshandel och överstiger vida ts impuls att hämta barnen och sen att försöka prata med mamman.
    Enligt din logik så borde ts ha insett efter TRE ÅR att mamman inte vill ha något med ts att göra! Hon säger dessutom till pappan i telefon att ts inte är välkommen att hämta barnen. ÄNDÅ beslutar sig ts för att åka och konfrontera mamman. Det är helt galet respektlöst agerande så jag har full förståelse för att mamman blev förbannad. Men som en bra mamma kör hon själv över barnen till pappan för umgänge.  Då gör ts om samma misstag eftersom hon inte fattade första gången.
    Galet som sagt!

Säger mamman till barnen att dem inte får vara med på tillställningar om ts är med eller säger hon det till pappan tror du?

Barnen far knappast illa av att ts inte följer med på tillställningar, räcker med att föräldrarna är där. Köpa kläder kan pappan göra.

Du har alldeles för mycket fantasi och läser inte vad som faktiskt står! Det  är inte barnmisshandel att inte ha kontakt med sitt ex nya kvinna! Hon har all rätt att välja bort ts om hon så önskar.
    Personligen är jag vän med mina bonusars mammor, men jag skulle respektera om dom inte ville ha kontakt med mig.
  • Anonym (suck)
    Iam skrev 2015-04-30 15:17:42 följande:
    Det är hur lätt som helst. Mitt ex barns mamma vägrade ens titta på mig. Jag hade aldrig ens försökt närma mig henne. Höll mig undan rejält av respekt till henne men framför allt för att barnen skulle slippa känna av hennes avighet gentemot mig. Men efter ett år tröttnade jag på att gömma mig i mitt eget hem för att hon inte skulle ställa till en scen. Jag tröttnade på att barnen var ledsna för att jag aldrig "hade tid" att följa med någonstans. Och jag tröttnade på att vara skurken i ett brott jag inte ens var inblandad i. Så jag började bete mig mot henne som mot alla andra. Jag gömde mig inte, jag hälsade och jag följde barnens önskan istället för hennes. Det gav ungefär samma resultat som det ts fick erfara. Var det mitt fel? Hell no! Det ansvaret fick hon bära själv. Jag hade aldrig gett henne anledning att ha problem med mig eller tycka illa om mig. När det beteendet började hade hon inte ens träffat mig.

Så den som ska lära sig att se saker utifrån olika perspektiv är du.

Jag kan se problematiken i ts upprepning, men ser oxå att hon lärt sin läxa. Men jag ser en ännu större problematik i mammans beteende.

Du väljer dock att helt bortse från mammans beteende och lägger all skuld på ts. Det är inte att se olika aspekter eller ha olika infallsvinklar. Komiskt att du inte inser det.
    Den biomamman hade ju uppenbart rätt när det gäller att inte bry sig om dig, du är ju ett ex nu.

Det är så jag ofta tror att såna här kvinnor tänker, kvinnan är snart borta och då är det en ny hon ska "lära känna". Därav räcker det med att all kontakt sker mellan föräldrarna för dom är alltid kvar.

Tror knappast att barnen bryr sig nämnvärt om du som styvmamma inte är med på uppvisningar i skolan och liknande, alternativet att mamma inte mår bra av det är garanterat viktigare för barnen.
    Så det är enbart för din egen skull du tvingar dig med på saker där du inte behövs. Går inte att skylla på barnen där, enbart Ditt val! Så ja, det var ditt fel att barnen fick lida under den relationen!

Har du någon relation med ditt ex ungar idag?

Jag har personligen alltid haft extremt bra relation till mina bonusars mammor. 2 av dom har jag sovit över hos med mitt eget barn. Jag har som tur är ingen bonusmamma till mitt barn och kommer aldrig ha det. Skönt eftersom man läser saker som hur denna ts beter sig.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Halleluja) skrev 2015-05-01 13:32:17 följande:
    Min bonus har varit med i mitt liv sedan tre års ålder är nu 17 år.

Pappan och jag är gifta och har gemensamt barn. Så det där med att kvinnor byts ut stup i minuten gäller inte alla och tycker att det är lågt tänk.

Varför ska biomamman tänka så? Om det tänket förstör för barnen?

Min bonus ser alla i den här familjen som sin familj. Uppslattar att vi som familj stöttar o ställer upp och alla är välkomna på avslutningar och idrottsevenemang.

Hade bonus mamma haft problem med att jag närvarar så hade bonus bett henne att stanna hemma. Jag vet det.
    Efter 14 år är du nog ganska etablerad i din bonus liv. Men ts har bara varit med mannen i 3 år, det är inte länge.

Jag har som sagt alltid haft bra förhållanden med bonusars mammor, men jag har även vett att hålla mig undan om det är vad som hade krävts. Det hade jag gjort trots att jag tyckt mamman har fel, men för att barnen ska slippa bråk och tjafs så får mamman hållas. Man behöver inte följa med på tillställningar, man kan vara lika nära sina bonusar ändå. Jag förstår faktiskt inte varför man ska envisas med något som enbart gör barnen illa?!
  • Anonym (suck)
    nihka skrev 2015-05-01 13:52:10 följande:
    Det låter allvarligt. Hur gör hon det? Eftersom som hon "förbjuder" hit och dit, finns det något din man kan "förbjuda" henne att göra som gör ert liv enklare, exempelvis förbjuda henne att ringa? De kunde sköta kontakten via mejl i stället.
    Relationen mellan föräldrarna är ju uppenbart inte bra eftersom mamman kallat till möte hos familjerätten. Så det är nog troligt att hon inte förbjuder någonting, utan hon vill ha en god kontakt. Kanske svårt med ts och pappan och då är det ju jättebra att iaf en av föräldrarna vill lösa det.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-01 14:58:06 följande:
    Fast det är bara en del av historien. Mammans är ju gissningsvis en helt annan. Hade vi fått den också kanske vi tyckt TS varit helt ute och cyklat.
    Att ts betett sig helt galet håller nog de flesta med om? Mamman skötte sig däremot okej eftersom hon dels stod för sitt ord och inte lät sig bli jagad/överkörd av ts. Trots att ts betedde sig illa så valde mamman att köra barnen till pappan för umgänge.
  • Anonym (suck)
    nihka skrev 2015-05-01 15:48:22 följande:
    Du verkar också ha missuppfattat syftet med "Känsliga rummet".

Ts bad om tankar och reflektioner, inte enbart om medhåll. Det har hon fått. Hon har dessutom själv insett att hennes agerande inte var så vidare bra gjort och att hon inte kommer göra om det. Vilket ju är väldigt bra.
  • Anonym (suck)
    Ess skrev 2015-05-01 16:07:18 följande:
    Ts har skrivit att hon hotat med att barnen inte får va med om de kommer allihop.
    Hade jag varit pappan så hade jag inte sagt något till henne, utan kommit hela familjen. Hade hon sen valt att dra ner barnen från scenen eller fotbollsplanen, så hade jag sett till att dokumentera hela föreställningen. Sen hade hon verkligen skitit i det blå skåpet.
    Eller så struntar man i att sätta igång onödiga scener bara för att "få rätt" och stannar hemma från sånt.
  • Anonym (suck)
    Iam skrev 2015-05-01 16:33:05 följande:
    Tvärtom insåg den mamman att hon var ute och cyklade, bad om ursäkt och idag har hon och jag en nära kontakt eftersom hon anser att jag är en viktig del av hennes barns liv.

Självklart finns det många barn som ser bonusföräldern som en självklar del av familjen och vill ha med denne på uppvisningar. Mina dåvarande bonusar led aldrig av att jag var med. Tvärtom. Men visst, får det dig till att känna dig viktigare så fortsätt sätta dina känslor först. Men än en gång slog dina projicerade gissningar fel.

Varför det viktigare för dig att du som mamma får bete dig som en fullständig idiot än att barnen får må bra?

Barn ska få vara lyckliga och bekymmerslösa. Dom ska inte behöva anpassa sig till vuxna människors känslor av bitterhet och småsinthet. Synd att så många föräldrar inte förstår det, men tur att det finns desto fler bonusföräldrar som tar fighten för barnens skull.
    Barnen mår inte bra när de märker att mamma blir sårad. Då är det ju styvföräldern som sätter sitt eget ego före alla andra.

Styvisar behöver inte följa med på uppvisningar/matcher m.m. Men att barnen får ha sina föräldrar där ka vara viktigt för barnen.
    Om nu mamman är så barnslig så hon inte kan bete sig vuxet och låta styvförälder närvara så bör styvföräldern stanna hemma för att inte ställa till några onödiga scener med barnen närvarande.
  • Anonym (suck)
    Ess skrev 2015-05-01 19:27:05 följande:
    Nu är det även så enkelt att man kan i vissa fall översätta styvföräldern med den biologiska föräldern, men den andra beter sig precis lika idiotiskt ändå.
    Är det fortfarande din åsikt att vederbörande bör stanna hemma för att inte mammans sinnesfrid ska rubbas?
    Fattar inte vad du menar?
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen