• Anonym (Så trött..)

Hon släpper inte ut barnen

Jag är i behov av tankar och reflektioner hur jag ska hantera denna situation.

Jag har varit tillsammans med min man i tre år, vi är gifta o har barn. Problemet är att hans exfru verkar fullkomligt hata mig utan att vi någonsin ens har pratat med varann. Det var inte jag som orsakde deras skilsmässa kan jag tillägga. Jag kom in i bilden ett år efter de gjort slut.

problemet är snarare att hon inte tycker att en annan tjej ska ha något som helst med hennes barn att göra. I tre år har hon visat sitt förakt mot mig men barnen har ändå accepterat mig och vi har roligt ihop när vi ses.

Tyvärr är de bara hos oss varannan helg eftersom hon flyttade till en annan kommun i samband med skilsmässan.

I förra veckan fick jag liksom nog av allt så jag bestämde mig för att jag måste lyckas träffa henne o se henne i ögonen för att fråga henne vad hon anser jag gör fel o hur vi kan lösa det. Jag bad därför min man att säga att jag häntar barnen den dagen. Då fick han svar att de stannar hos henne i helgen i så fall. Jag körde ändå dit för att äntligen lyckas möta henne o prata. Jag har hitills inte fått närvara någonstans där hon är och de gånger vi träffats har hon inte ens tittat på mig. Jag tänkte att om jag kör o hämtar dom istället för min man måste hon möta mig.

Det som då händer är att hon inte öpppnar dörren o barnen gråter o alla skriker i hallen. Jag väntade en halvtimme, satte mig i bilen o provade ringa henne o smsa henne utan svar. Hon ringde o fullkomligt skällde ut min man o sa åt honom att komma istället. Det slutade med att hon körde o lämnade dom (10mil tur o retur). Allt för att de inte skulle åka med mig.

Jag kom hem en liten stund innan de kom så när jag såg henne lämna av barnen gick jag ut för att prata med henne.. o återigen försöka förstå vad som är fel. Då lägger hon sig pä gasen o far iväg..

Min man har försökt prata med henne mååånga gånger men det enda svar hon har är att jag inte har med hennes barn att göra. De har en mamma o en pappa, det räcker.

De ska nu på sammarbetssamtal.

Hon har sökt sammarbetssamtal för att hon tycker min man gör helt fel och hon börjar mer o mer se till att barnen kommer mindre o mindre o att min man får mindre o mindre rättigheter.

Jag blir mer o mer ffrustrerad och trött på hela situationen....

Barnen är 8 och 13.

Några spontana tankar?

• Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen
  • Brumma
    BioBonus skrev 2015-04-29 16:21:52 följande:

Men gud nåde den bonusmamma som inte samarbetar med mamman och är hövlig och trevlig och respektfull mot henne. 

Men en bonusmamma VET ju vad hon ger sig in på....
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (va) skrev 2015-04-29 18:42:51 följande:

TS, om det kan hjälpa något så kan jag försöka förklara hur det är på mammans sida. Du skrev att hon fortfarande är arg över skilsmässan Alltså ville hon antagligen inte alls skilja sig, utan blev lämnad av honom. Det i sig är bland det värsta man kan vara med om när det man helst av allt vill är att ha kvar sin man och vara en kärnfamilj. Hon vill säkert inte alls vara utan sina barn varannan helg. Hon blev lämnad av sin man och nu måste hon dessutom vara utan barnen och har inget val. Sen kommer du in i bilden och får allt det hon ville ha. Mannens kärlek, en familj på heltid med honom. När hon saknar sina barn så får du vara med dom. Hon är svartsjuk och hon hatar inte dig som person och inte heller är hon rädd för dig, men du symboliserar allt det onda som har drabbat henne. Hon har massor med jobbiga känslor i sig och att DU då kommer och hämtar barnen fast hon sagt till pappan att hon inte vill det, det blev bara för mycket för henne. Mitt råd är att all kommunikation tillsvidare sker bara mellan dom två, och att de kommer överens om hämtningar och annat, utan att du sas lägger dig i.

Tre år minst plus ny man tror inte att biomamman är värst ledsen?!

Om så kanske det är dags att gå vidare?

Man kan inte vara bitter i hur många år som helst om man ska tänka på barnen.

Tänker du på dig själv och tänker ovuxet så väljer du att fastna i bitterheten.
  • Anonym (Dumt)
    Iam skrev 2015-04-29 17:59:56 följande:

Jag undrar jag med.

Enligt ts är detta första gången hon ens försöker sig på kontakt, och jag gissar att det inte kommer att upprepas.

Enligt ts jagade hon efter mamman 2 gånger så risken är stor att hon gör det igen. Läs vad ta skriver!
  • Anonym (x)
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-30 04:50:44 följande:
    Enligt ts jagade hon efter mamman 2 gånger så risken är stor att hon gör det igen. Läs vad ta skriver!
    Kan du citera var TS skriver det? Vi är ju några stycken som tydligen missat det helt....
  • Anonym (suck)
    Anonym (x) skrev 2015-04-30 05:33:23 följande:
    Kan du citera var TS skriver det? Vi är ju några stycken som tydligen missat det helt....
    Men jösses, det står ju i trådstarten, läser inte folk?

"Jag kom hem en liten stund innan de kom så när jag såg henne lämna av barnen gick jag ut för att prata med henne.. o återigen försöka förstå vad som är fel. Då lägger hon sig pä gasen o far iväg.."

2 gånger på samma dag, första gången räckte inte för att ts skulle fatta utan hon gick på mamman ännu en gång. Ofattbart!

• Anonym (x)
    Anonym (suck) skrev 2015-04-30 05:46:11 följande:
    Men jösses, det står ju i trådstarten, läser inte folk?

"Jag kom hem en liten stund innan de kom så när jag såg henne lämna av barnen gick jag ut för att prata med henne.. o återigen försöka förstå vad som är fel. Då lägger hon sig pä gasen o far iväg.."

2 gånger på samma dag, första gången räckte inte för att ts skulle fatta utan hon gick på mamman ännu en gång. Ofattbart!
    Jodå folk läser, men du verkar vara den enda som tolkar det som om TS jagar mamman.
  • Anonym (suck)
    Anonym (x) skrev 2015-04-30 06:03:55 följande:
    Jodå folk läser, men du verkar vara den enda som tolkar det som om TS jagar mamman.
    Jaha, så vad kallar du det när hon upprepade gånger försökt "prata" med mamman? Detta trots att hon VET att mamman inte vill träffa/prata med ts eftersom mamman har sagt det till pappan/ts man.
    Respektlöst agerande, och otroligt korkat att av ts att blanda in barnen i deras konflikt.
  • Brumma
    Anonym (x) skrev 2015-04-30 06:03:55 följande:

Nejdå, jag tolkar det också så.

Mamman visade MYCKET tydligt att hon inte ville prata med TS. Hon öppnade inte dörren. Hon svarade inte på sms eller när TS ringde henne.

TS beskriver att barnen grät och ville gå ut. Att den äldsta skrev till TS att de inte fick gå ut genom dörren.

Att i det läget gå ut till mamman i bilen tyder på ganska dåligt omdöme. Väldigt dåligt faktiskt. Dessutom var ju barnen fortfarande närvarande, även om de gått in till pappan.

Jag anser att mammans agerande genom åren och den här dagen är under all kritik. Hon har inte ned att göra om TS hämtar eller inte. Om hon följer med på uppvisningar eller inte. Om hon köper kläder till barnen eller om de åker på semester ihop. Mamman har gått LÅNGT över gränsen för vad som är okej. Hon använder barnen som slagpåsar.

Med tanke på att mamman tänkte ställa in umgänget så FÖRSTÅR jag att TS åkte dit för att hämta barnen. Jag förtur däremot INTE hennes intention att försöka utsätta mamman för en "lätt konfrontation". Men, jag förstår som sagt att hon 0kte dit för att hämta barnen.

Det finns däremot inget som rättfärdigar att hon ger sig ut för att prata med en människa som så EXTREMT tydligt visar att kontakt inte är önskvärd.

Hade en man på det sättet försökt tvinga sig på en kvinna hade det tagit hus i helvete. Förmodligen hade det kunnat vara grund för en polisanmälan om hot eller ngt.. Att dessutom bli arg för att mamman beter sig illa mot barnen och försäkra att hon inte skulle konfrontera mamman om barnen var där och sedan försöka göra precis det efter att barnen varit med om en sån här sak - INTE ok och väldigt omdömeslöst..

Än en gång. Jag anser att mamman gjort VÄLDIGT mycket fel. . Men TS gjorde definitivt inte rätt hon heller när det gäller det här.
  • Anonym (suck)
    Brumma skrev 2015-04-30 06:38:12 följande:
    Nejdå, jag tolkar det också så.

Mamman visade MYCKET tydligt att hon inte ville prata med TS. Hon öppnade inte dörren. Hon svarade inte på sms eller när TS ringde henne.

TS beskriver att barnen grät och ville gå ut. Att den äldsta skrev till TS att de inte fick gå ut genom dörren.

Att i det läget gå ut till mamman i bilen tyder på ganska dåligt omdöme. Väldigt dåligt faktiskt. Dessutom var ju barnen fortfarande närvarande, även om de gått in till pappan.

Jag anser att mammans agerande genom åren och den här dagen är under all kritik. Hon har inte ned att göra om TS hämtar eller inte. Om hon följer med på uppvisningar eller inte. Om hon köper kläder till barnen eller om de åker på semester ihop. Mamman har gått LÅNGT över gränsen för vad som är okej. Hon använder barnen som slagpåsar.

Med tanke på att mamman tänkte ställa in umgänget så FÖRSTÅR jag att TS åkte dit för att hämta barnen. Jag förtur däremot INTE hennes intention att försöka utsätta mamman för en "lätt konfrontation". Men, jag förstår som sagt att hon 0kte dit för att hämta barnen.

Det finns däremot inget som rättfärdigar att hon ger sig ut för att prata med en människa som så EXTREMT tydligt visar att kontakt inte är önskvärd.

Hade en man på det sättet försökt tvinga sig på en kvinna hade det tagit hus i helvete. Förmodligen hade det kunnat vara grund för en polisanmälan om hot eller ngt.. Att dessutom bli arg för att mamman beter sig illa mot barnen och försäkra att hon inte skulle konfrontera mamman om barnen var där och sedan försöka göra precis det efter att barnen varit med om en sån här sak - INTE ok och väldigt omdömeslöst..

Än en gång. Jag anser att mamman gjort VÄLDIGT mycket fel. . Men TS gjorde definitivt inte rätt hon heller när det gäller det här.
  • Lindsey Egot the only one
    Iam skrev 2015-04-29 17:59:56 följande:
    Jag undrar jag med.

Enligt ts är detta första gången hon ens försöker sig på kontakt, och jag gissar att det inte kommer att upprepas.
    Tror inge det är första gången hon har försökt heja och göra sin röst hörd. Varför tappar man annars fattningen och åker upp till mamman i ett försök att söka bekräftelse efter tre år med pappan?
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen