Iam skrev 2015-04-30 15:17:42 följande:
Det är hur lätt som helst. Mitt ex barns mamma vägrade ens titta på mig. Jag hade aldrig ens försökt närma mig henne. Höll mig undan rejält av respekt till henne men framför allt för att barnen skulle slippa känna av hennes avighet gentemot mig. Men efter ett år tröttnade jag på att gömma mig i mitt eget hem för att hon inte skulle ställa till en scen. Jag tröttnade på att barnen var ledsna för att jag aldrig "hade tid" att följa med någonstans. Och jag tröttnade på att vara skurken i ett brott jag inte ens var inblandad i. Så jag började bete mig mot henne som mot alla andra. Jag gömde mig inte, jag hälsade och jag följde barnens önskan istället för hennes. Det gav ungefär samma resultat som det ts fick erfara. Var det mitt fel? Hell no! Det ansvaret fick hon bära själv. Jag hade aldrig gett henne anledning att ha problem med mig eller tycka illa om mig. När det beteendet började hade hon inte ens träffat mig.
Så den som ska lära sig att se saker utifrån olika perspektiv är du.
Jag kan se problematiken i ts upprepning, men ser oxå att hon lärt sin läxa. Men jag ser en ännu större problematik i mammans beteende.
Du väljer dock att helt bortse från mammans beteende och lägger all skuld på ts. Det är inte att se olika aspekter eller ha olika infallsvinklar. Komiskt att du inte inser det.
Den biomamman hade ju uppenbart rätt när det gäller att inte bry sig om dig, du är ju ett ex nu.
Det är så jag ofta tror att såna här kvinnor tänker, kvinnan är snart borta och då är det en ny hon ska "lära känna". Därav räcker det med att all kontakt sker mellan föräldrarna för dom är alltid kvar.
Tror knappast att barnen bryr sig nämnvärt om du som styvmamma inte är med på uppvisningar i skolan och liknande, alternativet att mamma inte mår bra av det är garanterat viktigare för barnen.
Så det är enbart för din egen skull du tvingar dig med på saker där du inte behövs. Går inte att skylla på barnen där, enbart Ditt val! Så ja, det var ditt fel att barnen fick lida under den relationen!
Har du någon relation med ditt ex ungar idag?
Jag har personligen alltid haft extremt bra relation till mina bonusars mammor. 2 av dom har jag sovit över hos med mitt eget barn. Jag har som tur är ingen bonusmamma till mitt barn och kommer aldrig ha det. Skönt eftersom man läser saker som hur denna ts beter sig.