• Anonym (Så trött..)

Hon släpper inte ut barnen

Jag är i behov av tankar och reflektioner hur jag ska hantera denna situation.

Jag har varit tillsammans med min man i tre år, vi är gifta o har barn. Problemet är att hans exfru verkar fullkomligt hata mig utan att vi någonsin ens har pratat med varann. Det var inte jag som orsakde deras skilsmässa kan jag tillägga. Jag kom in i bilden ett år efter de gjort slut.

problemet är snarare att hon inte tycker att en annan tjej ska ha något som helst med hennes barn att göra. I tre år har hon visat sitt förakt mot mig men barnen har ändå accepterat mig och vi har roligt ihop när vi ses.

Tyvärr är de bara hos oss varannan helg eftersom hon flyttade till en annan kommun i samband med skilsmässan.

I förra veckan fick jag liksom nog av allt så jag bestämde mig för att jag måste lyckas träffa henne o se henne i ögonen för att fråga henne vad hon anser jag gör fel o hur vi kan lösa det. Jag bad därför min man att säga att jag häntar barnen den dagen. Då fick han svar att de stannar hos henne i helgen i så fall. Jag körde ändå dit för att äntligen lyckas möta henne o prata. Jag har hitills inte fått närvara någonstans där hon är och de gånger vi träffats har hon inte ens tittat på mig. Jag tänkte att om jag kör o hämtar dom istället för min man måste hon möta mig.

Det som då händer är att hon inte öpppnar dörren o barnen gråter o alla skriker i hallen. Jag väntade en halvtimme, satte mig i bilen o provade ringa henne o smsa henne utan svar. Hon ringde o fullkomligt skällde ut min man o sa åt honom att komma istället. Det slutade med att hon körde o lämnade dom (10mil tur o retur). Allt för att de inte skulle åka med mig.

Jag kom hem en liten stund innan de kom så när jag såg henne lämna av barnen gick jag ut för att prata med henne.. o återigen försöka förstå vad som är fel. Då lägger hon sig pä gasen o far iväg..

Min man har försökt prata med henne mååånga gånger men det enda svar hon har är att jag inte har med hennes barn att göra. De har en mamma o en pappa, det räcker.

De ska nu på sammarbetssamtal.

Hon har sökt sammarbetssamtal för att hon tycker min man gör helt fel och hon börjar mer o mer se till att barnen kommer mindre o mindre o att min man får mindre o mindre rättigheter.

Jag blir mer o mer ffrustrerad och trött på hela situationen....

Barnen är 8 och 13.

Några spontana tankar?

• Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen
  • Brumma
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-30 08:49:37 följande:

Då är det ju ännu märkligare att ts går på mamman flera gånger. Varför inte bara släppa det?

Nu har ju jag flertalet skrivit att jag anser att TS gick för långt - men det tar ju inte bort att mamman anser sig ha rätt att lägga sig i saker hon inte har ngt med att göra, vilket Lindsey påstod att hon inte gör.
  • Ess
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-30 08:38:10 följande:
    Exakt. Mamman har tydligt visat och sagt rakt ut att hon inte vill ha någon kontakt med ts. Hon har all rätt att slippa ts i sitt liv. Hon har inte valt ts som förälder till hennes barn. Hon har kontakt med pappan och det räcker så!
    Att föräldrarna sinsemellan sköter kontakten är självklart. Men sen är det ju tyvärr så att oavsett om man är partner eller ex, så blir ens liv påverkat av att den andre finns. Till viss del måste man acceptera att ens vägar korsas som tex vid hämtning och lämning, eller att vistas på samma plats tex uppvisningar, man behöver inte ens stå på samma ställe utan kan placera sig i varsin ende av lokalen.
  • Ess
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-30 08:46:23 följande:
    Mamman hade tydligt förklarat att ts inte var välkommen att hämta barnen.
    Mamman fick tre förslag på hur hämtningen skulle ske, men hon sa bara att umgänget skulle ställas in. Eftersom att hon inte har den rättigheten, så körde ts dit för att hämta barnen då det var det alternativet som passade deras familj bäst.
  • Iam
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-30 08:25:46 följande:

Är du helt från vettet? Mamman vill enbart ha minsta nödvändiga kontakt med barnens pappa. ALLT annat i pappans liv är har hon noll intresse för och vill inte veta av, medan TS är en bekräftelsesökande person som mår dåligt eftersom hennes mans ex har noll intresse av henne. Vad är det som är svårt att förstå att vissa människor har noll intresse av andra? Man kan inte tvinga sig på andra bara för att man har ett bekräftelsebehov av att bli sedd.

Mamman vet om att pappan har en ny och det räcker väl för henne.

Absolut inte. Mår oförskämt bra just nu faktiskt. Kanske därför jag inte läser in saker mellan raderna som du gör.

Ts mår inte dåligt över att mamman inte set henne. Ts tycker däremot det är tråkigt för barnen att deras mamma förnekar dom en familj dom älskar, dvs pappan och ts.

Men jag frågar igen:

Varför är ts engångsföreteelse av att försöka prata med mamman så hemsk. Men att mamman systematiskt utsätter barnen för hot och lojalitetskonflikter är helt ok. Jag upprepar frågan: hur tänker du?
  • Iam
    sextiotalist skrev 2015-04-30 08:43:29 följande:

Hon har väl inte noll intresse om hon blir arg om ts köper kläder till barnen. Hon har absolut ett intresse, att inte ts får vara en del av barnens liv.

• Anonym (Dumt)
    Ess skrev 2015-04-30 09:03:47 följande:

Att föräldrarna sinsemellan sköter kontakten är självklart. Men sen är det ju tyvärr så att oavsett om man är partner eller ex, så blir ens liv påverkat av att den andre finns. Till viss del måste man acceptera att ens vägar korsas som tex vid hämtning och lämning, eller att vistas på samma plats tex uppvisningar, man behöver inte ens stå på samma ställe utan kan placera sig i varsin ende av lokalen.

Ja det borde vara så. Men nu vet ju både ts och pappan att det inte är så gällande denna mamma och då får man förhålla sig till hur det faktiskt ser ut.

Mamman klarar inte av ts, varför framgår inte, och då får man helt enkelt respektera det.

Jag har varit på både hockey och fotbollsmatcher med mina bonusar. Har aldrig suttit nära mamman så jag håller med, så bör man kunna göra. Men i detta fall är det inte så.

Ts har bara funnits i barnens liv i 3 år så det kan ju ändras över tid, men inte genom respektlösa påhopp som ts gjorde nu.
  • Iam
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-30 08:46:23 följande:

Mamman hade tydligt förklarat att ts inte var välkommen att hämta barnen.

Denna info ignorerade ts och åkte dit i alla fall. Det är enbart ts som helt medvetet utsatte barnen för ett trauma. Mamman gjorde inget annat än stod för sitt ord vilket är helt rätt!

Annars kan ts fortsätta köra över hennes ord, är det okej tycker du?

Mamman samarbetar med barnens pappa, ts är oviktig i den relationen. Bra om dom kommer överens men nu är det inte så.

Mamman har kallat till möte så självklart finns det problem gällande barnen och då borde ts backa! Barnen angår inte henne! Mamman behöver aldrig prata med ts!

Mamman hade tydligt förklarat att om pappan inte gjorde som hon ville skulle hon ställa in umgänget. Ts tog en vild chansning och åkte dit för att hä ta barnen ändå, eftersom det trots allt var dags för umgänge. Då började mamman skrika och gorma och låsa in barnen, det beteende framkallade barnens rädsla och gråt.

Jag tror ts lärt sig av sitt misstag och det var både första och sista gången hon försökte prata med mamman.

Jag ställer min fråga igen.

Hur kommer det sig att ts engångsföreteelse av att försöka hämta barnen är så hemsk. Men att mamman systematiskt utsätter barnen för hot och lojalitetskonflikter är helt ok?

Hur tänker du?
  • Anonym (Dumt)
    Iam skrev 2015-04-30 09:17:05 följande:

Mamman hade tydligt förklarat att om pappan inte gjorde som hon ville skulle hon ställa in umgänget. Ts tog en vild chansning och åkte dit för att hä ta barnen ändå, eftersom det trots allt var dags för umgänge. Då började mamman skrika och gorma och låsa in barnen, det beteende framkallade barnens rädsla och gråt.

Jag tror ts lärt sig av sitt misstag och det var både första och sista gången hon försökte prata med mamman.

Jag ställer min fråga igen.

Hur kommer det sig att ts engångsföreteelse av att försöka hämta barnen är så hemsk. Men att mamman systematiskt utsätter barnen för hot och lojalitetskonflikter är helt ok?

Hur tänker du?

Ts upprepade sitt misstag TVÅ gånger. Märkligt att du gång på gång missar den detaljen?! Hon lärde sig inte efter första misstaget och därav finns det stor risk att det sker igen.

Du verkar även ha missat att mamman körde barnen till sin pappa så det var inget inställt umgänge!

Vad är det för hot mamman utsätter barnen för? Har missat det helt.
  • Iam
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-30 09:23:53 följande:

Ts upprepade sitt misstag TVÅ gånger. Märkligt att du gång på gång missar den detaljen?! Hon lärde sig inte efter första misstaget och därav finns det stor risk att det sker igen.

Du verkar även ha missat att mamman körde barnen till sin pappa så det var inget inställt umgänge!

Vad är det för hot mamman utsätter barnen för? Har missat det helt.

Förstår inte varför du så idogt bortser från ett totalt felaktigt beteende från mamman. Ett beteende som är så mycket värre än att ts två gånger vid samma tillfälle försökte prata med mamman. Något hon nu i tråden klargjort aldrig kommer hända igen. Varför vill du hänga ts för en dags händelser men vägrar se tre år av problem från mamman?

Mamman säger till barnen att dom inte får vara med på tillställningar om ts är med - hot och lojalitetskonflikt

Mamman säger att ts inte får köpa kläder till barnen - lägger sig i saker hon inte har med att göra.

Mamman kräver att allt ska ske på hennes villkor annars får barnen inte träffa din pappa - ställer oromliga krav som drabbar barnen negativt.

Mamman vägrar att hälsa på ts eller ens se henne - sätter barnen i lojalitetskonflikt.

Men det kanske är fullt normalt i din värld? I min värld är det barnmisshandel och överstiger vida ts impuls att hämta barnen och sen att försöka prata med mamman.
  • Anonym (suck)
    Iam skrev 2015-04-30 10:07:31 följande:
    Förstår inte varför du så idogt bortser från ett totalt felaktigt beteende från mamman. Ett beteende som är så mycket värre än att ts två gånger vid samma tillfälle försökte prata med mamman. Något hon nu i tråden klargjort aldrig kommer hända igen. Varför vill du hänga ts för en dags händelser men vägrar se tre år av problem från mamman?

Mamman säger till barnen att dom inte får vara med på tillställningar om ts är med - hot och lojalitetskonflikt

Mamman säger att ts inte får köpa kläder till barnen - lägger sig i saker hon inte har med att göra.

Mamman kräver att allt ska ske på hennes villkor annars får barnen inte träffa din pappa - ställer oromliga krav som drabbar barnen negativt.

Mamman vägrar att hälsa på ts eller ens se henne - sätter barnen i lojalitetskonflikt.

Men det kanske är fullt normalt i din värld? I min värld är det barnmisshandel och överstiger vida ts impuls att hämta barnen och sen att försöka prata med mamman.
    Enligt din logik så borde ts ha insett efter TRE ÅR att mamman inte vill ha något med ts att göra! Hon säger dessutom till pappan i telefon att ts inte är välkommen att hämta barnen. ÄNDÅ beslutar sig ts för att åka och konfrontera mamman. Det är helt galet respektlöst agerande så jag har full förståelse för att mamman blev förbannad. Men som en bra mamma kör hon själv över barnen till pappan för umgänge.  Då gör ts om samma misstag eftersom hon inte fattade första gången.
    Galet som sagt!

Säger mamman till barnen att dem inte får vara med på tillställningar om ts är med eller säger hon det till pappan tror du?

Barnen far knappast illa av att ts inte följer med på tillställningar, räcker med att föräldrarna är där. Köpa kläder kan pappan göra.

Du har alldeles för mycket fantasi och läser inte vad som faktiskt står! Det  är inte barnmisshandel att inte ha kontakt med sitt ex nya kvinna! Hon har all rätt att välja bort ts om hon så önskar.
    Personligen är jag vän med mina bonusars mammor, men jag skulle respektera om dom inte ville ha kontakt med mig.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen