Inlägg från: Anonym (Halleluja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halleluja)

Hon släpper inte ut barnen

vampyria2 skrev 2015-04-29 16:11:32 följande:
    Läs om och läs rätt, hon förvägrade inte ungarna umgänge, hon körde dit dem direkt så de fick träffa sin pappa.
    Hon har rätt att vägra samarbeta med en kvinna som hon inte har valt in i sin familj, då ska ingen tvinga in henne i gemenskapen om hon inte vill.
    Ja det är ju vuxet tänk o tänk på barnen?!

Gud så larvigt!

Det är väll bara att bita ihop o säga hej då vi ses på söndag.

Klä på sig öppna dörren o gå till bilen fixar barnen själva.

Vilket lågt tänk!
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (va) skrev 2015-04-29 18:42:51 följande:

TS, om det kan hjälpa något så kan jag försöka förklara hur det är på mammans sida. Du skrev att hon fortfarande är arg över skilsmässan Alltså ville hon antagligen inte alls skilja sig, utan blev lämnad av honom. Det i sig är bland det värsta man kan vara med om när det man helst av allt vill är att ha kvar sin man och vara en kärnfamilj. Hon vill säkert inte alls vara utan sina barn varannan helg. Hon blev lämnad av sin man och nu måste hon dessutom vara utan barnen och har inget val. Sen kommer du in i bilden och får allt det hon ville ha. Mannens kärlek, en familj på heltid med honom. När hon saknar sina barn så får du vara med dom. Hon är svartsjuk och hon hatar inte dig som person och inte heller är hon rädd för dig, men du symboliserar allt det onda som har drabbat henne. Hon har massor med jobbiga känslor i sig och att DU då kommer och hämtar barnen fast hon sagt till pappan att hon inte vill det, det blev bara för mycket för henne. Mitt råd är att all kommunikation tillsvidare sker bara mellan dom två, och att de kommer överens om hämtningar och annat, utan att du sas lägger dig i.

Tre år minst plus ny man tror inte att biomamman är värst ledsen?!

Om så kanske det är dags att gå vidare?

Man kan inte vara bitter i hur många år som helst om man ska tänka på barnen.

Tänker du på dig själv och tänker ovuxet så väljer du att fastna i bitterheten.
  • Anonym (Halleluja)
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-30 14:05:53 följande:
    Ditt mående bryr jag mig inte om men roligt att du mår bra. Jag läser inte in saker utan spekulerar utifrån och ser från olika håll och aspekter just för att vi endast har ena sidan av historien. Jag vet av erfarenhet att man INTE ska lita på ena sidan av historien förrän man hört båda. Därför ifrågasätter jag att man kan få nog utav någon man aldrig mött och bara måste träffas
    Det brukar vara ganska så svårt nästintill omöjligt att få båda versionerna av ett problem här på FL.

Man får nog utgå ifrån att trådstartaren talar sanning och att den får med aspekter från båda sidor
  • Anonym (Halleluja)

Jag får känslan av att biomamman alltid är viktigast när det förs diskussioner här på FL.

Spelar ingen roll hur drabbade barnen blir, mammans välmående,vilja och tycke ska alltid gå först.

Om mamman inte vill då ska det inte bli så.

Om mamman bråkar så ska alla backa för barnens skull till o med barnen själva men aldrig att någon tycker att det är mamman som istället ska SLUTA bråka för barnens skull.

Varför?

• Anonym (Halleluja)
    Anonym (va) skrev 2015-04-30 18:26:33 följande:
    Aldrig någon som tycker att mamman ska sluta bråka? Det är väl massor med skribenter i den här tråden som har skrivit just det: att mamman har problem, att hon borde skärpa sig, att hon ska bete sig som folk, att hon ska växa upp. Har du missat de inläggen?
    Nej! Jag har inte missat det.

Tänker inte enbart på denna tråd.

Blir mörkrädd hur man kan bortse från barnen gång på gång i trådar
  • Anonym (Halleluja)
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-30 22:35:58 följande:
    Självklart ska man se till barnen. Men här var inte huvudfrågan barnen utan att TS fått nog att mamman vägrade se och tala med henne. Så som jag tolkar TS handlar det inte enbart om barnen utan om ett bekräftelsebehov av att bli sedd som flickvän av sin mans exfru.
    Då tolkar vi olika. Jag tolkar det som att ts är trött på att mamman sätter käppar i hjulet och att mamman inte kan acceptera läget för barnens skull och för familjens skull.

Har själv varit i ts situation och det är så barnsligt och larvigt och elakt när en förälder ska sätta någon slags maktposition.

Styra och ställa. Säger man blå säger föräldern röd. Finns inget man kan göra eller säga som är rätt.

Man är likt en marionettdockor där föräldern mår som bäst när denne får hålla i trådarna.

Vi min man och jag har inte och hade inget behov i att varken vara vän eller ha kontakt med biomamman. Vi har däremot intresse i att träffa barnet och att umgänget ska funka utan krångel. För barnets skull och för vår skull.

Är jag i krokarna vid hämtning eller lämning åker barnet med mig.

Biomamman kan sitta inlåst på toan om hon vill. Barnet klarar av att stiga på eller av bilen utan hennes närvaro.

I ts fall så lär ju biomamman träffa ts även om det är hon som släpper av barnen hos pappan eller menar ni att ts inte får gå fritt i sin trädgård och i sitt hus?

Kommer biomamman in så lär hon ju se o träffa ts ändå?

Droppar hon bara av barnen så anser hon att de själva kan gå från hus o bil, det kunde då ha klarat av även hemma hos biomamman och ett möte hade inte behövts i mellan biomamma och ts.

Hämtning o lämning vid skola hade ju också gjort att biomamman ej behövt möta ts.

Men det vill ju inte biomamman gå med på heller.

Så enligt mig så är detta en biomamma som bara har behov att styra och som bara tänker på sig skälv.
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (suck) skrev 2015-05-01 13:12:55 följande:
    Den biomamman hade ju uppenbart rätt när det gäller att inte bry sig om dig, du är ju ett ex nu.

Det är så jag ofta tror att såna här kvinnor tänker, kvinnan är snart borta och då är det en ny hon ska "lära känna". Därav räcker det med att all kontakt sker mellan föräldrarna för dom är alltid kvar.

Tror knappast att barnen bryr sig nämnvärt om du som styvmamma inte är med på uppvisningar i skolan och liknande, alternativet att mamma inte mår bra av det är garanterat viktigare för barnen.
    Så det är enbart för din egen skull du tvingar dig med på saker där du inte behövs. Går inte att skylla på barnen där, enbart Ditt val! Så ja, det var ditt fel att barnen fick lida under den relationen!

Har du någon relation med ditt ex ungar idag?

Jag har personligen alltid haft extremt bra relation till mina bonusars mammor. 2 av dom har jag sovit över hos med mitt eget barn. Jag har som tur är ingen bonusmamma till mitt barn och kommer aldrig ha det. Skönt eftersom man läser saker som hur denna ts beter sig.
    Min bonus har varit med i mitt liv sedan tre års ålder är nu 17 år.

Pappan och jag är gifta och har gemensamt barn. Så det där med att kvinnor byts ut stup i minuten gäller inte alla och tycker att det är lågt tänk.

Varför ska biomamman tänka så? Om det tänket förstör för barnen?

Min bonus ser alla i den här familjen som sin familj. Uppslattar att vi som familj stöttar o ställer upp och alla är välkomna på avslutningar och idrottsevenemang.

Hade bonus mamma haft problem med att jag närvarar så hade bonus bett henne att stanna hemma. Jag vet det.
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (suck) skrev 2015-05-01 13:39:53 följande:
    Efter 14 år är du nog ganska etablerad i din bonus liv. Men ts har bara varit med mannen i 3 år, det är inte länge.

Jag har som sagt alltid haft bra förhållanden med bonusars mammor, men jag har även vett att hålla mig undan om det är vad som hade krävts. Det hade jag gjort trots att jag tyckt mamman har fel, men för att barnen ska slippa bråk och tjafs så får mamman hållas. Man behöver inte följa med på tillställningar, man kan vara lika nära sina bonusar ändå. Jag förstår faktiskt inte varför man ska envisas med något som enbart gör barnen illa?!
    Låt oss säga:

Barnet har match. Vill att familjen ska följa med. Förhållandet mellan barn och bonusföräldern är toppen o barnet vill visa hur duktig denna är.

Mamman följer med på mammaveckor och träningar så hon har sett massvis med gånger hur barnet spelar.

Nu är det pappa vecka och hela familjen vill åka då det är pappa veckor ett sätt att få vara tillsammans intressera sig och umgås.

Då går mamman i taket gång på gång ställer till världens liv.

Ska verkligen den människan EN person som till på köpet också är VUXEN bestämma och förstöra så att barnet inte kan o får ta med alla som denne vill?

Det tycker inte jag. För mig är det viktigare att vara min familj till lags och lyssnar hellre på barnet än en vuxen bitter människa
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (suck) skrev 2015-05-01 13:59:08 följande:
    Relationen mellan föräldrarna är ju uppenbart inte bra eftersom mamman kallat till möte hos familjerätten. Så det är nog troligt att hon inte förbjuder någonting, utan hon vill ha en god kontakt. Kanske svårt med ts och pappan och då är det ju jättebra att iaf en av föräldrarna vill lösa det.
    Vad menar du med att det inte är troligt att hon inte förbjuder någonting pga att hon kallat till möte?

Mamman till mitt bonusbarn har både kallat till möte och startat process då hon tyckte att min man inte kunde samarbeta.

Varför kunde han inte det enligt mamman jo på grund av att han ville ha bestämda umgängesdagar o inte hatta hit o dit efter biomammans önskan samt att han sa ifrån ibland om saker.

Inte kunna samarbeta= jag får inte som jag vill
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (Halleluja) skrev 2015-05-01 14:54:33 följande:
    Vad menar du med att det inte är troligt att hon inte förbjuder någonting pga att hon kallat till möte?

Mamman till mitt bonusbarn har både kallat till möte och startat process då hon tyckte att min man inte kunde samarbeta.

Varför kunde han inte det enligt mamman jo på grund av att han ville ha bestämda umgängesdagar o inte hatta hit o dit efter biomammans önskan samt att han sa ifrån ibland om saker.

Inte kunna samarbeta= jag får inte som jag vill
    Kan tillägga att även hon förbjöd umgänge med barnet lite då o då när saker och ting inte föll god jord för mamman.

Sa min man nej så fanns det inget barn att hämta på dagis eller hemma hos biomamman.
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (suck) skrev 2015-05-01 16:41:49 följande:
    Barnen mår inte bra när de märker att mamma blir sårad. Då är det ju styvföräldern som sätter sitt eget ego före alla andra.

Styvisar behöver inte följa med på uppvisningar/matcher m.m. Men att barnen får ha sina föräldrar där ka vara viktigt för barnen.
    Om nu mamman är så barnslig så hon inte kan bete sig vuxet och låta styvförälder närvara så bör styvföräldern stanna hemma för att inte ställa till några onödiga scener med barnen närvarande.
    Mamma blir sårad?

Är mamma inte vuxen? Hur kan man bli sårad av att bonus familj kommer och tittar?

Barnet mår bra av att ha syskon o pappa med fru där.

Mår man så jäkla dåligt över detta så får man väll välja att stanna hemma själv eller låta bli att titta åt det hållet.

Herre Gud!
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2015-05-01 22:05:46 följande:
    Det är ju upp till TS man att säga nej om han vill ge igen med samma mynt. Nu är TS och hennes man kanske nyfikna av sig och vill lära känna honom, mannen som delar livet med pappans barn. Det är pappans rättighet om han vill och bonuspappan vill det också. Och så verkade det ju vara eftersom TS skrev att de var nyfikna på honom. Medan mamman har noll intresse av att veta vem det är som är med hennes barn när de är hos pappan för hon kanske litar på pappans omdöme och vill då inte lära känna människan i fråga utan tycker det är otroligt onödigt.

Jag har själv inget behov av att lära känna mina bonusbarns mamma. Jag hämtar och lämnar aldrig barnen hos henne utan det sköter min man om så behövs. Det vi gör hemma däremot och hur vi lägger upp vårt familjeliv med hämtning, lämning, läxläsning och sådant gör vi upp om här hemma och blandar inte in några utanför vår familj och min man ha varit extremt noga med att påtala det.
    Det är ju ganska enkelt att slippa kontakt överhuvudtaget.

Hämtning o lämning vid skola.

Om biomamman är så jäkla rädd och ointresserad över att stöta på ts så tycker inte jag att hon ska åka hem till dom heller.

Det som är häpnadsväckande är att biomammans "nya" får medverka och agera som en familjemedlem. Men ts finns inte med överhuvudtaget.

Hur får du det till att biomamman LITAR på pappans omdöme?

Litade hon på honom så hade det inte funnits något tjafs om småsaker som vem som styr barnen hem till pappan.
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen