• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Stardust88

på måndag har jag använt NC i en månad. Ingen tillstymmelse till mens ännu, men jag hoppas den kommer snart... jag lääängtar efter friheten med gröna dagar! Men har man ätit Cerazette i 6 år så lär man få vänta... Jag använder NC prevent, om nån undrade! :)

• saklek

Det börjar redan klia i fingrarna på BIM -5... Har dock inga gravtest hemma och ska försöka låta bli att köpa. Tänker testa på fredag eller lördag om tempen fortfarande är hög och inte mensen kommit då. Fler som tänker vänta med att testa till efter BIM?

• marol

Hade ÄL i måndags och sedan dess har tempen stigit lite dag för dag vilket den brukar göra för mig efter ÄL och det ska den väl göra gissar jag efter vad jag förstått?! :)

Igår på ÄL+4 låg tempen på 37,07 och idag på ÄL+5 dök den plötsligt till 36,75, rätt stor skillnad från igår ju. Vad kan detta bero på? Fått för mig att jag hört något om att tempen kan droppa när typ ägget fäster eller något, men kan vara min fantasi som söker efter en kul anledning till temperaturskillnanden

• marol
    marol skrev 2015-07-11 09:24:29 följande:

Hade ÄL i måndags och sedan dess har tempen stigit lite dag för dag vilket den brukar göra för mig efter ÄL och det ska den väl göra gissar jag efter vad jag förstått?! :)

Igår på ÄL+4 låg tempen på 37,07 och idag på ÄL+5 dök den plötsligt till 36,75, rätt stor skillnad från igår ju. Vad kan detta bero på? Fått för mig att jag hört något om att tempen kan droppa när typ ägget fäster eller något, men kan vara min fantasi som söker efter en kul anledning till temperaturskillnanden

Ser nu på min egen kurva att det kanske är gårdagens 37,07 på ÄL+4 som man kanske ska reagera på iställetoch den tempen kanske var en tillfällig engångsföreteelse för dagen innan på ÄL+3 var tempen 36,87, vilket gör att den av någon anledning ökade 0,2 grader men kanske bara tillfälligt med tanke på att den idag på ÄL +5 är lite lägre återigen med 36,75 - lite mer likt vad den varit de andra dagarna. Men då börjar man ju istället tänka på vad höjningen betydde eller berodde på, haha... analys-tokig sedan jag började med NC. Sorry för mitt babblande
  • saklek
    marol skrev 2015-07-11 09:24:29 följande:

Finns något som kallas för "implantation dip", om du googlar på det finns det en artikel hos fertility friend som förklarar det ganska bra. Lite större chans för graviditet om man får en sån, men ingen garanti. Tycker själv det verkar som att jag hade det häromdagen...

• rebeqqa

Hej tjejer! Jag undrar hur pålitligt detta kan vara. Eller snarare hur känsligt det är. För jag gjorde två tempningar imorses. Den ena visade på 36.57 och 10 sek senare tog jag en temp till och den sa 36.78. Blir inte det jätteknasigt på grafen? Om det kan hoppa så mycket?

Ligger ni kvar under täcket i sängen när ni Tempar?

• soofa
    rebeqqa skrev 2015-07-11 12:37:10 följande:

Hej tjejer! Jag undrar hur pålitligt detta kan vara. Eller snarare hur känsligt det är. För jag gjorde två tempningar imorses. Den ena visade på 36.57 och 10 sek senare tog jag en temp till och den sa 36.78. Blir inte det jätteknasigt på grafen? Om det kan hoppa så mycket?

Ligger ni kvar under täcket i sängen när ni Tempar?

Jag brukar ligga kvar och mäta tre gånger under ca 10 minuter när jag vaknar. Innan jag mäter första gången ligger jag med munnen stängd en stund (ifall jag sovit med öppen mun vilket skulle kunna påverka mätningen). Prova det och se om du får jämnare resultat!
  • Stardust88

finally! idag kom mensen!!!:) på 28 dagen också (sen den förra lilla blödningen), fantastiskt! Kanske blir att jag får en regelbunden cykel ändå fast jag ätit minipiller så länge:) Skönt att veta att kroppen fungerar som den ska:)

• rebeqqa

Blir nog till att mäta 3 gånger för mig med. För min temp hoppar från 36.40 till 36.60..

Går det på något vis att stänga av allt pipande? Termometern är bra men eftersom man ska göra det när man vaknar (och jag vaknar mycket tidigare än min man) så blir det himla störande!

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles