marol skrev 2015-07-11 09:24:29 följande:
Hade ÄL i måndags och sedan dess har tempen stigit lite dag för dag vilket den brukar göra för mig efter ÄL och det ska den väl göra gissar jag efter vad jag förstått?! :)
Igår på ÄL+4 låg tempen på 37,07 och idag på ÄL+5 dök den plötsligt till 36,75, rätt stor skillnad från igår ju. Vad kan detta bero på? Fått för mig att jag hört något om att tempen kan droppa när typ ägget fäster eller något, men kan vara min fantasi som söker efter en kul anledning till temperaturskillnanden
Ser nu på min egen kurva att det kanske är gårdagens 37,07 på ÄL+4 som man kanske ska reagera på iställetoch den tempen kanske var en tillfällig engångsföreteelse för dagen innan på ÄL+3 var tempen 36,87, vilket gör att den av någon anledning ökade 0,2 grader men kanske bara tillfälligt med tanke på att den idag på ÄL +5 är lite lägre återigen med 36,75 - lite mer likt vad den varit de andra dagarna. Men då börjar man ju istället tänka på vad höjningen betydde eller berodde på, haha... analys-tokig sedan jag började med NC. Sorry för mitt babblande