• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • soofa
    Rawr skrev 2015-07-06 09:36:16 följande:
    Tycker också det är dumt, visar ett test positivt så har den ju varit. Då borde det skrivas in...
    Men det är ju det som är så bra med NC, det är bara med temperaturhöjningen som man kan veta att man verkligen har haft ägglossning. Positiva äl-tester betyder inte automatiskt att man har haft ägglossning, utan det är temperaturhöjningen som visar att ägget har släppt. :) Så NC mäter ut ägglossningen när temperaturen har varit över baslinjen.
  • frokenasta
    soofa skrev 2015-07-06 10:55:12 följande:
    Men det är ju det som är så bra med NC, det är bara med temperaturhöjningen som man kan veta att man verkligen har haft ägglossning. Positiva äl-tester betyder inte automatiskt att man har haft ägglossning, utan det är temperaturhöjningen som visar att ägget har släppt. :) Så NC mäter ut ägglossningen när temperaturen har varit över baslinjen.
    Ja, det är sant. Undra om NC kan märka ut ägglossning denna månad då nu när jag inte mätt på hela helgen... (tror jag hade ägglossning i lördags).
  • soofa
    frokenasta skrev 2015-07-06 13:25:15 följande:
    Ja, det är sant. Undra om NC kan märka ut ägglossning denna månad då nu när jag inte mätt på hela helgen... (tror jag hade ägglossning i lördags).
    Det tror jag nog om du fortsätter mäta nu, men det kanske tar några dagar till.
  • Villbligravidnu

Nån som kan dela med sig av en temp-kurva där ni har blivit gravida? Jag skulle gärna vilja se hur en sån kurva ser ut mellan ÄL och BIM. Har tempen fortsatt öka? Min temp. står liksom stilla på ett streck men så är jag riktigt täppt i näsan varje dag när jag ska mäta så jag får anstränga mig supermycket för att inte andas för häftigt med näsan för då blir värdena jättelåga.

• Bärz

Jag kan tyvärr inte... Har knappt tempat sedan midsommar pågrund av festande, sena morgnar och sen har jag jobbat natt men ja min temperatur har varit hög dom senaste två dagarna nu efter bim brukar va 36,54 nu är den uppe i 36,80 ;)

Villbligravidnu skrev 2015-07-06 21:06:04 följande:

Nån som kan dela med sig av en temp-kurva där ni har blivit gravida? Jag skulle gärna vilja se hur en sån kurva ser ut mellan ÄL och BIM. Har tempen fortsatt öka? Min temp. står liksom stilla på ett streck men så är jag riktigt täppt i näsan varje dag när jag ska mäta så jag får anstränga mig supermycket för att inte andas för häftigt med näsan för då blir värdena jättelåga.

• frokenasta
    soofa skrev 2015-07-06 15:37:31 följande:
    Det tror jag nog om du fortsätter mäta nu, men det kanske tar några dagar till.

Imorse fick jag "meddelande" om att NC hittat min ägglossning vilken inträffade i fredags. I torsdags hade jag positivt ÄL-test så det borde väl vara ganska säkert att jag hade det då eftersom både testet och tempen påvisar det?

Hur går det för er andra? När har ni BIM?
  • amandus90
    Villbligravidnu skrev 2015-07-06 21:06:04 följande:

Jag plussade igår och så här ser min temp ut. Jag var först osäker på om jag ens hade haft ägglossning, då det var så låg ökning i början, men det ordnade ju sig sen :) (tror däremot att ägglossningen skedde dagen innan NC har satt ut, då det kändes som det i kroppen)

• halo83

Försöker lägga in dagens temp men den vill inte registrera det... Hade 36,12 i morse. Väldigt lågt emot vad jag brukar ha. Vid denna tid i cykeln brukar jag ligga runt 36,20 ca...varför vill den inte skriva in dagens temp?

• frokenasta
    halo83 skrev 2015-07-07 10:02:55 följande:

Försöker lägga in dagens temp men den vill inte registrera det... Hade 36,12 i morse. Väldigt lågt emot vad jag brukar ha. Vid denna tid i cykeln brukar jag ligga runt 36,20 ca...varför vill den inte skriva in dagens temp?

Du kanske behöver uppdatera appen? Så blev min också :)
  • redofördig

Vad tror ni om dessa? Igår var det inte positivt .. Har varit bortrest så har inte kunnat kollat ägglossning. Men tog igår kväll och då såg de typ ut som den understa. Tempen har inte heller stigit. Tror ni jag har de typ imorgon eller har jag haft?! Fattar nada.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles