• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Rawr
    soofa skrev 2015-07-05 12:18:46 följande:
    Jag skulle absolut tolka dem som positiva, båda två! Grattis! :) Ta ett CB plus som du planerar i morgon så blir det nog tydligare för dig. Vad kul! :)
    Åh jag hoppas verkligen det! Har RFSUs test hemma, så det blir nog ett sådant då jag inte orkar åka till ett apotek idag. Visar det positivt så springer jag ner imorgon och köper ett CB :)
  • Bärz
    soofa skrev 2015-07-05 12:18:46 följande:

Jag skulle absolut tolka dem som positiva, båda två! Grattis! :) Ta ett CB plus som du planerar i morgon så blir det nog tydligare för dig. Vad kul! :)

Dom där är ju positiva! :) grattis!
  • Emmissara
    Rawr skrev 2015-07-05 12:05:27 följande:

Dessa är tagna med testlagrets test. Båda på "morgonurin" (måste ofta upp och kissa om nätterna, blir så när man vaknar av sonen :) ) ska ta RFSUs test imorgon, men skulle ni tolka dessa som positiva? Har inte samma symptom som förra grav, men det sticker och drar sjukt mycket i min högra äggstock ibland...

som de andra säger, jag skulle också tolka dessa som positiva :D 
  • Emmissara
    Bärz skrev 2015-07-05 11:12:07 följande:

Jag är gravid tjooohooo!! Inga känninga whatsoever men om appen säger att man ska ta test så gör man väl! :D

GRATTIS :D härligt,
  • fastfrusen

Jag börjar tro att jag hade ett väldigt tidigt missfall? Fick ju ändå rosa streck på stickorna, och har haft helt annorlunda mensvärk än vad jag brukar ha, och blödningarna har tett sig annorlunda också. Det är ju egentligen skitsamma eftersom det är så pass tidigt, men jag börjar ändå tro det. 

7e försöket nu, med sannolik äl 20/7 och bim 3/8. Åh. Får tänka att det är fint att kunna dricka mojitos i sommar :P

• halo83

Slutade med å spruta för 14 mån sen

marol skrev 2015-07-05 07:14:29 följande:

Har du slutat med p-piller eller liknande hormon preventivmedel? Sedan jag slutade med piller har mensen kortats ned.

• halo83

Hmmm skum mens man har..blöder 3 dagar.. Inget alls den 4e och nu 5e dagen kom det spottningar .. Aja,nu väntar jag bara in att det ska sluta så vi kan nöjesligga haha. 4 dagar till mannens semester och en veckas barnledighet för oss :) vi har hans son varannan vecka och mina 2 är hos deras pappa i 5 veckor till..

• halo83

Nån mer än jag som kommit till punkten att typ längta efter att få tempa för att se utvecklingen och alla små meddelanden man får? Tycker de e skitkul haha

• Emmissara
    halo83 skrev 2015-07-05 22:15:41 följande:

Nån mer än jag som kommit till punkten att typ längta efter att få tempa för att se utvecklingen och alla små meddelanden man får? Tycker de e skitkul haha

Haha jag är likadan, vill typ att dagarna ska gå fort så man kan lära sig mer om sin kropp och se hur tempen är :) (börjar min 4e vecka som sjukskriven nu så går bara hemma och drar på dagarna så tyvärr så kommer tankarna ofta på barnlängtan)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles