• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • pannkakan87
    halo83 skrev 2015-06-30 17:38:25 följande:

Ingen mens men jättetjocka trådiga flytningar. Tog ett äl test på skoj, ska de bli så här starkt utan äl? Jag brukar alltid få streck men bara jättesvagt...

Tjocka trådiga flytningar så låter det ju som du har äl? Dom brukar väl vara trådiga? När har du bim annars?
  • halo83

Ja alltså det är jättetjocka äggviteliknande flytningar.. Jag har bim i morgon ..

pannkakan87 skrev 2015-06-30 17:43:44 följande:

Tjocka trådiga flytningar så låter det ju som du har äl? Dom brukar väl vara trådiga? När har du bim annars?

• funderat
    halo83 skrev 2015-06-30 18:03:24 följande:

Ja alltså det är jättetjocka äggviteliknande flytningar.. Jag har bim i morgon ..

Hmm, brukar inte de flytningarna va vid ÄL?
  • soofa

Vad märkligt! Låter ju onekligen som symtom på äl, dessutom har du nästan ett positivt äl-test.
  • pannkakan87

Men då kanske du är gravid istället då? Ältest kan ju ge utslag vid graviditet också! Ta ett gravtest om inte mensen kommer imorrn. :) har du några andra symptom?
  • halo83

jag har tagit ett gravtest idag..neg.. inga tecken alls på mensen,ingen värk inga spottnings inga pms...bara illamående och trött.

• pannkakan87

Okej det kan ju vara pms eller så är du gravid men en del plussar ju inte förrän runt bim+3 som tidigast.. Inte alltid man blev "befruktad" det datumet man tror så att man inte är lika långt gången som man tror.

• halo83

Kollade tillbaka på 2 cyklar innan dessa,båda hade jag en lutealfas på 13 dagar..är på 14 idag.. Hoppas hoppas det blir att jag plussar sent bara

pannkakan87 skrev 2015-06-30 20:30:15 följande:

Okej det kan ju vara pms eller så är du gravid men en del plussar ju inte förrän runt bim+3 som tidigast.. Inte alltid man blev "befruktad" det datumet man tror så att man inte är lika långt gången som man tror.

• EkoS
    halo83 skrev 2015-06-30 20:55:52 följande:

Kollade tillbaka på 2 cyklar innan dessa,båda hade jag en lutealfas på 13 dagar..är på 14 idag.. Hoppas hoppas det blir att jag plussar sent bara

Jag håller tummarna ordentligt nu!!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles