• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • marol
    saklek skrev 2015-07-01 20:57:36 följande:

Äl-tester från i förrgår överst, sen igår vid 16, igår vid 21 och så idag vid 17. Verkar vara äl på gång eller vad säger ni?

De där testen ger hopp till mig för mitt äl-test idag var som ditt första, trodde att det skulle vara starkare faktiskt, brukar vara starkare än så två dagar innan men eftersom ditt stegrade fint sen på kort tid så ger det mig hopp så jag hoppas mina test också blir starkare imorgon och lördag, men då kanske min äl blir någon dag senare än lördag men vi får se. Blev först bara så orolig över om äl skulle utebli denna månad eller så för testet brukar vara starkare vid det här laget som sagt:) men ska väl inte ropa hej än åt något håll...

Men med tanke på din temp så verkar det ju som att ditt ägg nu släppt :)
  • MimmiGbg

Oj det kostade ju 590 kr för ett år. Bara jag som tyckte det var lite dyrt?

Finns det något bra, gratis alternativ i app-världen? Jag har kört med Kindara men den känns lite krånglig. 

Jag fick dessvärre min mens precis där jag BIM var typ i lördags. Men vi siktar på nästa månad! :)

• frokenasta
    marol skrev 2015-07-02 12:03:57 följande:
    De där testen ger hopp till mig för mitt äl-test idag var som ditt första, trodde att det skulle vara starkare faktiskt, brukar vara starkare än så två dagar innan men eftersom ditt stegrade fint sen på kort tid så ger det mig hopp så jag hoppas mina test också blir starkare imorgon och lördag, men då kanske min äl blir någon dag senare än lördag men vi får se. Blev först bara så orolig över om äl skulle utebli denna månad eller så för testet brukar vara starkare vid det här laget som sagt:) men ska väl inte ropa hej än åt något håll...

Det är bara och köra på nu till helgen och hoppas på det bästa :) Har ni varit utan preventivmedel länge när ni började med NC?
  • marol
    frokenasta skrev 2015-07-02 12:58:57 följande:

Det är bara och köra på nu till helgen och hoppas på det bästa :) Har ni varit utan preventivmedel länge när ni började med NC?

Slutade med p-piller i oktober 2013 då vi gjorde två - tre halvhjärtade försök till bebis redan då men sen kom annat emellan kan man säga och vi sköt på det till nu. Har inte skyddat oss med annat sedan dess förutom säkra perioder och att han inte kommit i mig när det funnits risk. Har använt nc sedan april nu men detta blir andra försöket för oss att få till en bebis:) så kroppen är ju fri från hormonella preparat iaf och cykeln är jämn och fin så hoppas så att vi ska plussa innan hösten...

Ni då?:)
  • frokenasta
    marol skrev 2015-07-02 13:15:58 följande:
    Slutade med p-piller i oktober 2013 då vi gjorde två - tre halvhjärtade försök till bebis redan då men sen kom annat emellan kan man säga och vi sköt på det till nu. Har inte skyddat oss med annat sedan dess förutom säkra perioder och att han inte kommit i mig när det funnits risk. Har använt nc sedan april nu men detta blir andra försöket för oss att få till en bebis:) så kroppen är ju fri från hormonella preparat iaf och cykeln är jämn och fin så hoppas så att vi ska plussa innan hösten...

Ni då?:)
    Skönt att veta att kroppen är "återställd" :)

Jag slutade med p-piller i april men körde först prevent med NC. Hoppades att inte förra mensen skulle komma men det gjorde den. Nu får jag hoppas på denna gång istället. Haft mens två gånger sen pillerstopp och dom har kommit regelbundet och som dom ska så att säga. 
  • fastfrusen

Hade likt mensvärk hela dagen igår och idag, idag var gravkollens sticka helt blank, och nu på kvällen kom mensen! Så spökstreck trots allt! Den här cykeln har varit jättemärklig med mkt senare äl än vanligt. Hoppas nästa cykel blir mer normal :) Går in på försök nr 7 nu!

• saklek
    marol skrev 2015-07-02 12:03:57 följande:

Ja mina test steg väldigt snabbt, när jag testade dagen därpå så syntes knappt ett streck, så det var bara tack vare att jag tog två test samma dag som jag kunde se ett positivt test.
  • Rawr

Här har det varit lite tyst från mig i och med semestertider. Idag med BIM -2 så fick jag ett positivt streck med testlagrets sticka. Ett svagt rosa men med tanke på Risk för spökstreck vågar jag inte ropa hej än. Tog testet vid 6 på morgonen och då hade jag ändå varit uppe och kissat vid 2.30-3 inatt, så hcg värdet borde väl inte vara lika högt som när man kan hålla sig en hel natt? Därför får det mig att hoppas och tro på att det är positivt ändå... Men jag kanske är ute och cyklar, kanske bara är ett dåligt test :)

Tråkigt med ditt spökstreck Fastfrusen!

• Emmissara

Jag behöver er hjälp. Jag somnade inatt några minuter efter kl12. Jag vaknade kl. 3:40 och mätte då 36,23. Somnade sen om direkt och vaknade igen kl.8:10 mätte då 36,16.

Vad ska jag ta? (Båda ligger över linjen så hoppas nu att jag har haft ägglossning)

• soofa
    Emmissara skrev 2015-07-04 11:30:08 följande:

Jag behöver er hjälp. Jag somnade inatt några minuter efter kl12. Jag vaknade kl. 3:40 och mätte då 36,23. Somnade sen om direkt och vaknade igen kl.8:10 mätte då 36,16.

Vad ska jag ta? (Båda ligger över linjen så hoppas nu att jag har haft ägglossning)

Du ska utgå från den första mätningen, viktigt är också att du sovit minst 4 timmar annars ska du inaktivera den.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles