• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • EkoS
    frokenasta skrev 2015-06-29 09:19:38 följande:

Borde man köra varje dag nu???

Orkar ni så kör!! Jag har dock upplevt att när vi börjar med varje dag 5 dagar före så börjar det bli lite jobbigt sista dagen, och om ägglossningen då tar en eller två dagar extra på sig så är det lätt att missa den mest fertila dagen :)
  • pannkakan87

Är det någon som har bim nu i veckan eller nästa vecka?
    Finns det någon bim-lista i den här tråden?

• halo83

Jag har bim i morgon

pannkakan87 skrev 2015-06-29 09:35:29 följande:

• saklek
    pannkakan87 skrev 2015-06-29 09:33:17 följande:

Nu har NC ändrat min ägglossningsdag.. Suck. Men jag kände mycket väl när jag hade äl så tror inte att det stämmer för då skulle min cykel vara på 32 dagar och det har aldrig hänt förut?? Har alltid mellan 28-30 dagar, aldrig längre. Dessutom kände jag av äl jätteväl tre dagar innan NC nu har satt ut ägglossningsdagen.

Jag var jätteimpad av NC innan men inte så mycket just nu faktiskt. :/

Hur kände du av ÄL? En hel del symptom på ÄL kan ju komma dagarna innan ägglossningen faktiskt sker.
  • EkoS
    pannkakan87 skrev 2015-06-29 09:35:29 följande:

Jag har BIM på onsdag :) Haft menavärk sen igår, men ingen tempdipp ännu!

• saklek

Min temp sjönk efter två dagar med konstigt hög temp, nu känns det som att äl är på intågande med tydligt äggvitesekret samt illamående igår. Känns som att den kommer komma några dagar tidigare än planerat, ska bli spännande att se vad äl-test visar när jag kommer hem från jobbet.

• pannkakan87
    funderat skrev 2015-06-29 14:55:47 följande:

O så missade ja ju bilden;P

Stort grattis!!! Wiiii!

På söndag testar jag. Pirrigt!Tyst
  • funderat
    pannkakan87 skrev 2015-06-29 15:32:31 följande:
    Stort grattis!!! Wiiii!

På söndag testar jag. Pirrigt!Tyst
    Tack! Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles