• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • soofa
    saklek skrev 2015-06-26 08:05:00 följande:

Hmm inte tusan kan det vara ÄL-stegring redan nu?! Har ju en hel vecka kvar egentligen och har precis haft mens.. Får hoppas att det bara är tillfälligt eller feber på gång (inte ofta man hoppas på det)

phpW7aFjr99173.jpg

Jag tror inte heller det är äl-stegring än utan bara någon tillfällig ökning. Förra månaden låg jag över linjen även när mensen kom.
  • halo83

Testade neg nu.. Bim-5 trodde jag men NC har flyttat bim till 30/6 så jag e på bim-4

• soofa
    halo83 skrev 2015-06-26 04:53:27 följande:

Fast nu ser jag att den även markerat ut för mens..så fr väl räkna med att den dyker upp idag,5 dagar för tidigt

Mens markerar den alltid ut, det betyder inte att de tror att du ska få mens eller inte. Vad kul att den har hittat ägglossningen, stämmer det med dina tester?
  • halo83

Aha..

Ja det gör den :) stämde med testet sekret å värken :)

soofa skrev 2015-06-26 11:12:28 följande:

Mens markerar den alltid ut, det betyder inte att de tror att du ska få mens eller inte. Vad kul att den har hittat ägglossningen, stämmer det med dina tester?

• soofa
    halo83 skrev 2015-06-26 11:19:12 följande:

Aha..

Ja det gör den :) stämde med testet sekret å värken :)

Vad bra! För nu ser man ju en tydlig tempökning efter äl. Hoppas nu då! :) Jag är också på bim - 4, tänkte testa på bim - 1 om mensen inte kommit då.
  • halo83

Åh ja jag hoppas så in i bomben!! Vi ska ha vårat plus nu!! Har du känningar?

soofa skrev 2015-06-26 11:24:43 följande:

Vad bra! För nu ser man ju en tydlig tempökning efter äl. Hoppas nu då! :) Jag är också på bim - 4, tänkte testa på bim - 1 om mensen inte kommit då.

• soofa
    halo83 skrev 2015-06-26 11:55:49 följande:

Åh ja jag hoppas så in i bomben!! Vi ska ha vårat plus nu!! Har du känningar?

Ja, hoppas hoppas! Jag känner av molande värk i nedre delen av magen, men det har jag gjort månaderna innan också och då har det inte varit något. Annars känner jag ingenting. Du då?
  • halo83

Jag har lite molvärk till å från,ökade flytningar,lite illamående å extremt trött..men de e typ så jag brukar må så lägger inte så stor vikt vid det

• redofördig
    soofa skrev 2015-06-25 22:15:24 följande:
    Nep, men de brukar inte komma riktigt än. Förra gången kom de på dag 27 och jag är bara på dag 25 nu. Men efter i kväll när jag tar sista tabletten så är jag beredd på dem när som helst - hoppas jag slipper dem och helst hela mensen. :)
    Jag håller tummarna! Uppdatera mig gärna
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles