• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • pannkakan87
    jess89 skrev 2015-06-24 16:27:33 följande:
    Såhär ser den ut.. Kan inte fatta det!!
    Så himla häftigt! Grattis igen!

Du har inte skrivit i när ni hade sex, eller är den på förra sidan? Hade ni dagen innan bim på den rödaste dagen?
  • saklek
    jess89 skrev 2015-06-24 16:27:33 följande:
    Såhär ser den ut.. Kan inte fatta det!!
    Grattis! Kul att få se hur grafen kan se ut när man är gravid
  • saklek
    fastfrusen skrev 2015-06-24 12:56:19 följande:

Är det någon av er som äter ngt kosttillskott utöver folsyra?? Verkar ju finnas massor men blir inte klok på om de kan göra ngn skillnad?

Jag käkar folsyra och även multivitamin sen så har jag idag börjat med bidrottninggelé. Fick för mig att det kunde vara vettigt fast nu när jag läser mer om det så vettetusan om det är så smart egentligen. Jag har väldigt regelbunden cykel och det verkar ha mest effekt om man har oregelbunden eller väldigt lång cykel... men men, jag kör fram till ÄL iaf tänkte jag så får man se vad som händer.
  • Bärz
    halo83 skrev 2015-06-24 21:15:05 följande:

Varför är alla pluttar blå efter äl?

Dom ändrar färg när man blir gravid :D
  • halo83
    Bärz skrev 2015-06-24 21:22:12 följande:
    Dom ändrar färg när man blir gravid :D
    mjaha ..var det så logiskt..=)

• redofördig
    soofa skrev 2015-06-16 22:12:41 följande:
    Vad konstigt, nästan samma sak här. Innan jag började med NC och med hela bli gravid-grejen var min mens väldigt regelbunden med spottings dagen innan. De senaste två månaderna har jag dock fått spottings 3-4 dagar innan mensen, och mensen börjar när som helst på dagen och inte direkt på morgonen som den alltid gjorde innan. Det är jättekonstigt ju!

Hoppas du får till lite jämnare mätningar framöver, kan vara värt att testa det där med att hålla munnen stängd en stund. Jag mäter också alltid tre gånger samma morgon, skriver sen in mellanvärdet av dem.
    Så är det ungefär för mig med .. Jag får spottings ca 2-4 dagar innan mens sedan jag tog ut min hormonspiral i januari men har denna månad haft det i 8 dagar och mensen skulle, enlig NC kommit i söndags men än så länge bara spottings? Graviditetstest är negativa så jag vet inte alls vad min kropp håller på med Är du orolig över dina spottings? 
  • soofa
    redofördig skrev 2015-06-24 22:13:19 följande:
    Så är det ungefär för mig med .. Jag får spottings ca 2-4 dagar innan mens sedan jag tog ut min hormonspiral i januari men har denna månad haft det i 8 dagar och mensen skulle, enlig NC kommit i söndags men än så länge bara spottings? Graviditetstest är negativa så jag vet inte alls vad min kropp håller på med smile4.gif Är du orolig över dina spottings? 
    Åh, vad irriterande. Tycker inte man ska behöva blöda mer än de dagarna som man har mens.

Jag kontaktade faktiskt gyn för mina spottings och var där i början av månaden. Hon skrev ut Primolut-nor som jag ska ta från och med cd 16-25 för att göra mensen mer regelbunden. Den är ju på sätt och vis regelbunden men eftersom spottingsen har ökat så anses den ändå inte som regelbunden. Tar sista tabletterna i morgon, sen ska mensen komma 2-4 dagar efter det. Hoppas såklart inte att den kommer, men om den kommer så hoppas jag i alla fall att den kommer utan några spottings. Jag meddelar dig om några dagar, då vet jag mer.

Skönt att man inte är ensam om spottings i alla fall, det verkar vanligare än vad jag trodde innan.
  • redofördig
    soofa skrev 2015-06-04 18:21:41 följande:

Hallå! Nu är jag tillbaka i tråden efter några dagar i Danmark och därmed nästan inget internet. Obestämd Jag är inne på mensdag 4 nu, innan dess hade jag dock spottings i 3 dagar. Alltså, det är så märkligt - vi har försökt bli gravida i två månader. Dessa båda månader har jag haft spottings 3-4 dagar innan mens, sen en något längre och mer intensiv mens än vad jag brukar ha. Innan vi började försöka hade jag spottings en dag innan mens, sen mens i några dagar. Är det inte typiskt att kroppen ska börja strula just när man vill bli gravid? 

Känner igen mig så!  Tog ut min spiral i januari och har sedan dess tampats med dessa spottings. Kan komma 5-2 dagar innan mens .. Har hat så i 5 månader nu men BM säger att jag inte ska vara orolig?? Ingen mens denna månad men inte heller ett plus ... haft haft spottings i 8 (!!!!) dagar nu så vad tusan är det som händer med mig?? 
  • soofa
    redofördig skrev 2015-06-24 22:26:34 följande:
    Känner igen mig så! smile4.gif  Tog ut min spiral i januari och har sedan dess tampats med dessa spottings. Kan komma 5-2 dagar innan mens .. Har hat så i 5 månader nu men BM säger att jag inte ska vara orolig?? Ingen mens denna månad men inte heller ett plus ... haft haft spottings i 8 (!!!!) dagar nu så vad tusan är det som händer med mig?? 
    Såg du mitt förra inlägg? Jag tror inte det är något att vara orolig över men det kanske vara ett tecken på att man har lägre nivå av ett gulkroppshormon och det kan göra lutealfasen kortare (som jag har förstått det). Fortsätter det så prata med din gynekolog igen och säg att du vill prova något för det. Även om det är helt ofarligt så är det ju sjukt störande.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles