redofördig skrev 2015-06-24 22:13:19 följande:
Så är det ungefär för mig med .. Jag får spottings ca 2-4 dagar innan mens sedan jag tog ut min hormonspiral i januari men har denna månad haft det i 8 dagar och mensen skulle, enlig NC kommit i söndags men än så länge bara spottings? Graviditetstest är negativa så jag vet inte alls vad min kropp håller på med
Är du orolig över dina spottings?
Åh, vad irriterande. Tycker inte man ska behöva blöda mer än de dagarna som man har mens.
Jag kontaktade faktiskt gyn för mina spottings och var där i början av månaden. Hon skrev ut Primolut-nor som jag ska ta från och med cd 16-25 för att göra mensen mer regelbunden. Den är ju på sätt och vis regelbunden men eftersom spottingsen har ökat så anses den ändå inte som regelbunden. Tar sista tabletterna i morgon, sen ska mensen komma 2-4 dagar efter det. Hoppas såklart inte att den kommer, men om den kommer så hoppas jag i alla fall att den kommer utan några spottings. Jag meddelar dig om några dagar, då vet jag mer.
Skönt att man inte är ensam om spottings i alla fall, det verkar vanligare än vad jag trodde innan.