• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • pannkakan87

Tack snälla allihop! Ska testa igen imorrn med morgonkiss. Kör ett RFSU testa tidigt och testlagrets. Har hört så mycket dåligt RFSU så upp till bevis!

• marol
    pannkakan87 skrev 2015-07-07 21:59:47 följande:

Tack snälla allihop! Ska testa igen imorrn med morgonkiss. Kör ett RFSU testa tidigt och testlagrets. Har hört så mycket dåligt RFSU så upp till bevis!

Men hörru! Missminner jag mig eller skulle inte ni egentligen börja med bebis först nästa år enligt tidigare plan?:) Tänkte ni om eller hände det bara?;)
  • pannkakan87
    marol skrev 2015-07-07 22:12:12 följande:
    Men hörru! Missminner jag mig eller skulle inte ni egentligen börja med bebis först nästa år enligt tidigare plan?:) Tänkte ni om eller hände det bara?;)
    Vi slarvade en gång!! Alltså på riktigt första gången som vi gjort det och så hände det här.. Måste verkligen satt en i krysset!

Planerna blir ju verkligen huller om buller men allt ordnar sig bara man vill!
  • Villbligravidnu
    amandus90 skrev 2015-07-07 09:32:24 följande:

Jag plussade igår och så här ser min temp ut. Jag var först osäker på om jag ens hade haft ägglossning, då det var så låg ökning i början, men det ordnade ju sig sen :) (tror däremot att ägglossningen skedde dagen innan NC har satt ut, då det kändes som det i kroppen)

Tack! Så där ser inte min kurva ut... Men min kurva flukterar ganska mycket. Det var lite högre idag än igår och iförrigår men än så länge går det inte se någon stegring.. hoppas!
  • marol
    pannkakan87 skrev 2015-07-07 22:17:06 följande:

Vi slarvade en gång!! Alltså på riktigt första gången som vi gjort det och så hände det här.. Måste verkligen satt en i krysset!

Planerna blir ju verkligen huller om buller men allt ordnar sig bara man vill!

Då var det meningen :)
  • pannkakan87
    marol skrev 2015-07-08 06:28:25 följande:
    Då var det meningen :)
    Mm. Vi har pratat igår och båda är glada även om just planeringen inte blev som vi tänkt oss så får vi det att funka helt enkelt. :) Tack snälla du! Håller tummarna för att du får ditt plus du med. När är bim? Om 1,5 vecka eller nåt?
  • frokenasta
    pannkakan87 skrev 2015-07-08 07:04:01 följande:
    Mm. Vi har pratat igår och båda är glada även om just planeringen inte blev som vi tänkt oss så får vi det att funka helt enkelt. :) Tack snälla du! Håller tummarna för att du får ditt plus du med. När är bim? Om 1,5 vecka eller nåt?
    GRATTIS! Så fantastiskt roligt :)

Själv går jag och väntar på mensen. Enligt NC ska den komma på måndag. Hemskt att gå och vänta... Jag tror inte jag är gravid :( Så ser inte heller fram emot testet för vill inte bli besviken.

När brukar ni testa er?
    När väntar ni andra mens?
  • pannkakan87
    frokenasta skrev 2015-07-08 08:55:30 följande:
    GRATTIS! Så fantastiskt roligt :)

Själv går jag och väntar på mensen. Enligt NC ska den komma på måndag. Hemskt att gå och vänta... Jag tror inte jag är gravid :( Så ser inte heller fram emot testet för vill inte bli besviken.

När brukar ni testa er?
    När väntar ni andra mens?
    Jag testade först på bim-4 eller nåt men det var ett stort minus. Då bestämde jag mig för att inte testa förrän efter bim och sen fick jag plus på bim+1. Skulle inte rekomendera att testa innan just pga att man blir så nedstämd och de flesta plussar ju faktiskt inte förrän på bim eller efter. Lycka till jag håller tummarna!
  • frokenasta
    pannkakan87 skrev 2015-07-08 09:02:19 följande:
    Jag testade först på bim-4 eller nåt men det var ett stort minus. Då bestämde jag mig för att inte testa förrän efter bim och sen fick jag plus på bim+1. Skulle inte rekomendera att testa innan just pga att man blir så nedstämd och de flesta plussar ju faktiskt inte förrän på bim eller efter. Lycka till jag håller tummarna!
    Har läst att man kan testa clearblue 4 dagar innan beräknad mens men det kanske är som du säger att det blir minus då i alla fall. Mensen kanske hinner dyka upp innan jag testar.. BLÄ. Tack :)

Kände du inget speciellt i kroppen? Det var bara att mensen inte kom?
  • pannkakan87
    frokenasta skrev 2015-07-08 09:06:29 följande:
    Har läst att man kan testa clearblue 4 dagar innan beräknad mens men det kanske är som du säger att det blir minus då i alla fall. Mensen kanske hinner dyka upp innan jag testar.. BLÄ. Tack :)

Kände du inget speciellt i kroppen? Det var bara att mensen inte kom?
    Jag hade fått lite tunna ådror under armarna och runt brösten, metallsmak i munnen och sen brände och stack det i brösten. Det började ungefär en vecka innan bim. Men sen fick jag världens mensvärk och då trodde jag det var kört men det var visst molvärk för det kom ju ingen mens. :) Kändes exakt likadant!
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles