• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Emmissara
    soofa skrev 2015-07-15 20:35:56 följande:
    Hoppas hoppas! När tänker du testa? :)
    jag testade i måndags och det var självklart negativt, men jag ska försöka hålla mig så länge som möjligt. Men planerar väl att testa på söndag, men vet inte riktigt om jag vågar. Det känns bättre när mensen kommer än att få ett negativt. Dock så är vi just nu hos mina föräldrar i deras sommarstuga och på söndagkväll får vi lite gäster och då jag vill berätta för dom direkt när jag får reda på det så känns det jobbigt att vänta för då blir det bara konstigt om man ska smyg berätta det typ. Om du förstår vad jag menar? (blev lite virrigt men hoppas du förstår)
  • Ahlmen
    soofa skrev 2015-07-15 20:35:26 följande:

Släng upp din graf så kan vi kolla! :)

Kom den upp? ;P
  • soofa
    Emmissara skrev 2015-07-15 20:40:45 följande:
    jag testade i måndags och det var självklart negativt, men jag ska försöka hålla mig så länge som möjligt. Men planerar väl att testa på söndag, men vet inte riktigt om jag vågar. Det känns bättre när mensen kommer än att få ett negativt. Dock så är vi just nu hos mina föräldrar i deras sommarstuga och på söndagkväll får vi lite gäster och då jag vill berätta för dom direkt när jag får reda på det så känns det jobbigt att vänta för då blir det bara konstigt om man ska smyg berätta det typ. Om du förstår vad jag menar? (blev lite virrigt men hoppas du förstår)
    Okej! :) Hur lång lutealfas brukar du ha? Vet du när du har bim?
  • Ahlmen

Här är min graf! :)

Den sista blödningen är dock en misstänkt nidblödning efter ett samtal med BM. Så när jag skrev in den så flyttas ägglossningen bak två dagar. :)

• Emmissara
    soofa skrev 2015-07-15 20:44:35 följande:
    Okej! :) Hur lång lutealfas brukar du ha? Vet du när du har bim?
    Jag har BIM på måndag, 17 dagar, trodde den var 16 men hade räknat fel :)
  • soofa
    Emmissara skrev 2015-07-15 20:47:18 följande:
    Jag har BIM på måndag, 17 dagar, trodde den var 16 men hade räknat fel :)
    Okej, men då borde du ju kunna testa igen när som! Hoppas på ett plus!
  • Emmissara
    Ahlmen skrev 2015-07-15 20:47:12 följande:

Den sista blödningen är dock en misstänkt nidblödning efter ett samtal med BM. Så när jag skrev in den så flyttas ägglossningen bak två dagar. :)

hur långa cyklar brukar du ha?
  • soofa
    Ahlmen skrev 2015-07-15 20:47:12 följande:

Den sista blödningen är dock en misstänkt nidblödning efter ett samtal med BM. Så när jag skrev in den så flyttas ägglossningen bak två dagar. :) php5YXaWf38009.jpg

Okej, då ska du nog registrera den eventuella nidblödningen som spotting istället för mens - då påverkas grafen mindre av det. Hur länge har du använt NC? Tar ju några månader innan den lär känna din kropp, och din linje kanske är högre nu än vad den kommer vara om några månader - så egentligen ligger du kanske inte under den, om du förstår?
  • Emmissara
    soofa skrev 2015-07-15 20:48:56 följande:
    Okej, men då borde du ju kunna testa igen när som! Hoppas på ett plus!
    Vet inte om jag vågar :/ Vill inte bli för besviken
  • Ahlmen

Har ändrat nu och då ser den ut såhär istället! :) bara använt den sen 17juni ;) vi får vänta och se helt enkelt då?

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles