• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • frokenasta

Men då stämmer det väl med flytningarna? :)

Jag har fått min mens.... Undra varför vissa ska lyckas på första försöket och vissa bara tar det sig inte? Vi har ju kört precis när vi ska och ändå kommer mensen...

halo83 skrev 2015-07-16 07:17:07 följande:

Nu har NC satt ut äl ... I lördags när jag hade dom där äggviteflytningarna och inte i tisdags som det stod från början. Samtidigt som jag får ett meddelande om att det är svårt att hitta min äl? När jag förra månaden var exemplarisk å jättelätt att hitta. Blir knasig på detta haha

• Ahlmen
    Emmissara skrev 2015-07-15 21:02:42 följande:

aa, det tar lite tid innan den lär sig din cykel. Men tänk på att mäta rätt för annars blir det väldigt svårt att analysera. 

Mäter på morgonen innan jag går upp vid samma tid varje dag och efter ungefär lika många timmars sömn :)

Har nu, efter att jag läst i tråden, börjat mäta tre gånger och sedan skriver jag in medelvärdet :)
  • saklek

Här gick tempen ner jämfört med i tisdags men den var å andra sidan ovanligt hög. Ingen mens ännu, går och kollar stup i kvarten. Beräknad bim idag men sett till tidigare cykler kan den lika gärna komma imorgon.

• soofa
    saklek skrev 2015-07-16 09:17:03 följande:

Här gick tempen ner jämfört med i tisdags men den var å andra sidan ovanligt hög. Ingen mens ännu, går och kollar stup i kvarten. Beräknad bim idag men sett till tidigare cykler kan den lika gärna komma imorgon.

phpaG0gLn54494.jpg

Ser sjukt lovande ut, skulle jag vilja säga! Även om temperaturen sjönk i dag så ligger den ju ändå en bra bit över linjen för att vara bim eller bim - 1. :D Ska du inte testa?!! :D
  • soofa
    Ö bon skrev 2015-07-16 07:33:35 följande:

Skicka självklar fel bilder.. ????

phpQ4xwBI70892.jpg

Tycker mig ana något, ja. Hoppas hoppas!
  • soofa
    AlvisensAllvar skrev 2015-07-15 22:16:04 följande:

Jag har nyligen börjat med denna metod och ärligt talat förstår jag ingenting. Kurvan är som rena kinesiskan för mig. Vill någon vänlig själ förklara? :(

Du mäter varje morgon när du just har vaknat, helst vid samma tid och med minst 4 timmars sammanhållen sömn i kroppen, annars inaktiverar du mätningen. Likaså om du är sjuk då det ju påverkar temperaturen. Perioden mellan mens och ägglossning har man normalt en lägre temperatur, någon eller några dagar efter ägglossningen stiger den och håller sig på en något högre nivå fram till nästa mens då den normalt sjunker igen. Är du gravid fortsätter temperaturen hålla sig hög.

Om du nyligen börjar med NC så tar det en period innan den lär känna dig och din kropp. När den har gjort den hittar den din bastemperatur och det är den som blir linjen på mitten av grafen. Då kommer du sedan kunna se att du ligger under linjen mellan mens och äl och över linjen efter äl.

Är du med? :)
  • saklek
    soofa skrev 2015-07-16 09:29:26 följande:

Ser sjukt lovande ut, skulle jag vilja säga! Även om temperaturen sjönk i dag så ligger den ju ändå en bra bit över linjen för att vara bim eller bim - 1. :D Ska du inte testa?!! :D

Hehe, ska vänta lite till, dyker inte mensen upp så testar jag på lördag, är det positivt då kan jag berätta för sambon på hans födelsedag :)
  • snartsnartsnart
    frokenasta skrev 2015-07-16 08:25:36 följande:

Men då stämmer det väl med flytningarna? :)

Jag har fått min mens.... Undra varför vissa ska lyckas på första försöket och vissa bara tar det sig inte? Vi har ju kört precis när vi ska och ändå kommer mensen...

Nej vad tråkigt! men vi satsar på nästa månad istället. vilket försök är ni på?
  • soofa
    saklek skrev 2015-07-16 09:51:06 följande:
    Hehe, ska vänta lite till, dyker inte mensen upp så testar jag på lördag, är det positivt då kan jag berätta för sambon på hans födelsedag :)
    Okej, imponerande av dig att kunna hålla dig! :) Håller tummarna att det blir ett fint plus!
  • Ö bon
    soofa skrev 2015-07-16 09:30:53 följande:

Tycker mig ana något, ja. Hoppas hoppas!

Tack tack :D
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles