• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Emmissara
    Ahlmen skrev 2015-07-15 20:53:13 följande:

Har ändrat nu och då ser den ut såhär istället! :) bara använt den sen 17juni ;) vi får vänta och se helt enkelt då?

aa, det tar lite tid innan den lär sig din cykel. Men tänk på att mäta rätt för annars blir det väldigt svårt att analysera. 
  • soofa
    Emmissara skrev 2015-07-15 20:52:21 följande:
    Vet inte om jag vågar :/ Vill inte bli för besviken
    Förstår det, jag är likadan. Om mensen kommer känns det på något sätt inte lika hårt som ett negativt test.
  • soofa
    Emmissara skrev 2015-07-15 21:02:42 följande:
    aa, det tar lite tid innan den lär sig din cykel. Men tänk på att mäta rätt för annars blir det väldigt svårt att analysera. 
    Håller med! Inaktivera hellre än mätning som du gör utanför din ordinarie rutin.
  • Emmissara
    soofa skrev 2015-07-15 21:30:24 följande:
    Förstår det, jag är likadan. Om mensen kommer känns det på något sätt inte lika hårt som ett negativt test.
    ne precis, så jar är så kluven i hur jag ska göra :/
  • soofa
    Emmissara skrev 2015-07-15 21:46:12 följande:
    ne precis, så jar är så kluven i hur jag ska göra :/
    Du kanske inte behöver vänta till bim men ändå avvakta några dagar och testa typ på fre eller lör?
  • Emmissara
    soofa skrev 2015-07-15 21:47:30 följande:
    Du kanske inte behöver vänta till bim men ändå avvakta några dagar och testa typ på fre eller lör?
    aa, får se hur sakta tiden går :) 
  • AlvisensAllvar

Jag har nyligen börjat med denna metod och ärligt talat förstår jag ingenting. Kurvan är som rena kinesiskan för mig. Vill någon vänlig själ förklara? :(

• halo83

Nu har NC satt ut äl ... I lördags när jag hade dom där äggviteflytningarna och inte i tisdags som det stod från början. Samtidigt som jag får ett meddelande om att det är svårt att hitta min äl? När jag förra månaden var exemplarisk å jättelätt att hitta. Blir knasig på detta haha

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles