• Stardust88

Tråden för oss som använder NaturalCycles

på måndag har jag använt NC i en månad. Ingen tillstymmelse till mens ännu, men jag hoppas den kommer snart... jag lääängtar efter friheten med gröna dagar! Men har man ätit Cerazette i 6 år så lär man få vänta... Jag använder NC prevent, om nån undrade! :)

• Stardust88

finally! idag kom mensen!!!:) på 28 dagen också (sen den förra lilla blödningen), fantastiskt! Kanske blir att jag får en regelbunden cykel ändå fast jag ätit minipiller så länge:) Skönt att veta att kroppen fungerar som den ska:)

• Stardust88
    Ö bon skrev 2015-07-16 13:55:27 följande:

Detta kan inte vara spök va? :D blev ett plus inom 3 min :D

Grattis!!!:D
  • Stardust88
    Hildaisabell skrev 2015-07-29 22:00:22 följande:

Hej tjejer!

Woodwick, verkligen tråkigt att höra. Det blev precis lika för oss. Så jäkla.. Avslagen just nu.

Vi pker till Kreta imorgon, borta en vecka. Jag kommer inte ta med och tempa där och jag kommer vara helt borta här ifrån tror jag. Men jag läget ikapp och hör av mig när vi är på svensk mark igen!

Jag håller med om att alla här är så himla snälla och glada. Känns skönt! Får man, utan att verka som värsta psykot, fråga vart alla bor? Jag bor i Sthlm:) ha de så fina allihopa och lycka till. Jag håller tummar och tår!

jag bor i växjö:)
  • Stardust88

Hej allihopa! så himla spännande att läsa alla era inlägg, det är så trevligt att följa er resa:) Jag kör på prevent just nu, fast med stor barnlängtan så klart :) och jag har ju inte använt NC sådär jättelänge, sen min förra mens förutspådde NC att min ägglossning skulle vara igår, så efter att jag tagit tempen försvann den blå markeringen för ägglossning både i kalendern och i kurvan, varför då? Jag undrar om det är för att min temp inte gick över baslinjen? gårdagens temp låg på 36,18 och min baslinje på 36,40. Fast tempen i morse var på 36.38, så jag får anta att ägglossningen kanske har skett eller kommer ske? Haft lite mensvärksliknande smärtor idag iallafall. :)

• Stardust88
    jinglebells skrev 2015-07-30 22:18:42 följande:

Stardust88, det kommer tillbaka när den kan bekräfta att du har haft ägglossning beroende på din temp. Och som du säger ska det över baslinjen först. Kör på varannan dag så missar ni inte :)

Följt tråden lite i smyg...

Är inne på tredje månaden med NC och plussade i morse på bim+1 på andra försöket. Min temp sket sig fullständigt, har varit som en jojo upp och ner pga min dåliga sömn. Resultat, röda dagar.

Först var det beräknad ägglossning den 15e juli, tog ett LH som visade negativt. Då försvann ägget i grafen. Enligt mig själv hade det redan skett, kanske typ 13e. Hade då inget lh test tyvärr. Ser en temp ökning då men ej övet baslinjen (tempade första månaden med örontermometer som jag tror är boven till allt eftersom min bas temp är högre än den borde vara). NC märkte ingen graviditet nu utan bara varnade för att min temperatur är ovanligt hög (no shit?) och vid en mätning blev det fullständigt kaos så den trodde jag hade ägglossning den 28e och hela grafen blev helknas! Jag visste att jag var gravid och så var det... mailade NC som hjälpte mig att inaktivera vissa mätningar och då visade den att jag hade ägglossning den 19 juli. Men jag tror verkligen att det var när den först beräknade. Så min poäng, mät för guds skull inte med nåt annat än muntermometer, sätt på den i munnen innan mätning, och även om du sovit dåligt, tempa och inaktivera för då är det lättare att se fel om nåt tokigt skulle hända som för mig... lycka till alla ni som inte plussat än!

Tack för svaret:) Dock behöver vi inte varannan dag eftersom vi kör prevent^^ det får bli när lusten faller på, haha! ;)
  • Stardust88

misstänker jag hade ÄL den 30/7 för tempen har legat först precis under baslinjen och de senaste dagarna över baslinjen:) så kul å följa med i kroppens cykel!^^ Så jag kan nog räkna ut själv när nästa mens bör komma, enligt NC den 16/7. Så vi får väl se om det kommer ske som förutspått och om det är någorlunda regelbundet. Förra mensen var den 11/7, så jag ska hålla stenkoll^^ Älska NC!:)

• Stardust88

Hej!
    Jag är nu inne på min tredje cykel med NC. Har tempat så gott som varje dag och tycker det har fungerat bra! Jag frågade er NC-kompisar förut varför NC först satte ut min ÄL men att den sen försvann och många av er svarade att den nog skulle dyka upp igen när jag fått min mens. Jag fick min mens på 28:e dagen i min cykel för andra (!) gången, och jag tror mig att jag hade en misstänkt ägglossning den 29/7 då jag hade lätt molande värk ett par dagar senare och tempen gick då över 26.41 som är min bastemp. Mensen kom den 7/8. Men NC har ändå inte satt ut min ägglossning och kollar man statistiken står det 1 cykel UTAN ägglossning? Ska jag maila NC eller ska jag ge mig till tåls och låta appen lära känna min kropp ännu mer?

• Stardust88
    sommarblomma1 skrev 2015-08-10 20:02:58 följande:
    Tempen har nog inte stigit tillräckligt för att äl har skett? Har du tagit nåt ältest? Man har ju inte äl varje månad utan den kan hoppa över utan att det är nåt konstigt. Hoppas på en nästa cykel!
    Fast jag trodde man va tvungen å ha ägglossning för att få mens? eller kan man ha mens utan ägglossning?
  • Stardust88
    sommarblomma1 skrev 2015-08-10 21:07:59 följande:
    Ja det kan man men den kan även hoppa över mensen. Om jag har förstått det rätt.. Satte NC ut din äl förra cykeln? Vad låg isf tempen på efter äl?
    ja de satte ut den men den försvann igen precis som denna gången dock var jag inte lika uppmärksam på känningar den gången så jag vet inte vilken temp jag hade vid eventuell ägglossning.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles