• Stardust88

Tråden för oss som använder NaturalCycles

fick detta meddelande i fredags 21/8, fast NC angett min ÄL på tisdag 25/8. Håller tummarna för att min ägglossning kommer igång. Detta mest för att jag vill att min kropp ska kunna fungera normalt igen, men ja, det får väl ta den tid det tar!

• Stardust88
    Sajocawa skrev 2015-08-23 20:46:00 följande:
    Vad konsigt att du får ett sånt meddelande, jag tittade tillbaka lite på vad du skrivit innan och det verkar ju som att dina cykler varit regelbundna på sistone? Eller läste jag alldeles för slarvigt? :p
    jo de har varit regelbundna på dagen innan, men tydligen kan man ha mens utan ägglossning så det kanske inte spelar nån roll egentligen hur regelbunden mensen är den kommer ju oavsett, med eller utan ägglossning. Det sker ingen temperaturökning som är tillräcklig för att NC ska pricka ut en ägglossning, så lär bli samma sak denna månaden som förra, NC sätter ut ägglossningen men så kommer plutten försvinna sen igen och återkomma först efter nästa mens.
  • Stardust88

ÄNTLIGEN! Nc säger jag har haft min ägglossning, tjoho! (Dock 4 dagar sent) Det var någon annan här i forumet som väntat 10 månader innan ägglossningen började å jag började tro att det skulle bli samma för mig med men så vips! Hade idag en rätt så rekordhög temp 36.52. Toppen var dagarna innan mensen förra cykeln med 36.59. Så jag hoppas på punktlig mens snart igen. Dock får jag hålla koll på tempen, och eventuell bim (fast jag inte använder plan) trodde inte jag skulle ha ägglossning så vi var lite oförsiktiga på samma dag som ägglossningen visade det sig. Avbrutet samlag, en osäker metod men ibland hettar det till ordentligt och man glömmer lite. Vi är ju inte redo ännu. Men glad att kroppen funkar igen:)

• Stardust88
    Loppan84 skrev 2015-08-29 22:32:24 följande:

Hurra! Kan du inte dela din graf? Älskar att se på dem :) Här måste jag säga att hoppet stiger. Har sovit 4 timmar mitt på dagen (vilket typ aldrig hänt i mitt liv jtom vid hög feber), ömma bröst och började gråta för att ingen erbjöd sig ta disken när jag lagat middagen ehhh hehe. Kanske fantasier men känns verkligen som det är nått, kommer bli så besviken och också bli lite pinsamt att säga till er i tråden om allt detta är inbillning ;) Men tempen är det ju inte åtminstone.

Är med svåger-familj och svärföräldrar i sommarhus så orkar inte hålla på med tester här, men ska tempa imorgon och om tempen håller sig lika hög börjar jag testa från måndag morgon som är BMI-5. Weeiii

jag lade in grafen i mitt inlägg, visserligen via mobilen så det var kanske därför den inte kom med. men jag kan se den här på min dator också:P Vet inte om min graf är så kul å se på, vi planerar ju inga barn:P

• Stardust88
    Norrlänning86 skrev 2015-08-31 21:27:52 följande:

BIM-lista:

23/8: Limonette

25/8: AmIAlone

25/8: EkoS

26/8: cloetta1

27/8 Busiga Syrran

30/8 emmix

30/8 Lova 123

3/9: Line9

5/9: bexx

6/9 Loppan84

6/9 Ahlmen

7/9 Norrlänning86

20/9 SessanSessan

24/9: soofa

Line9

sommarblomma1

Ellaria

izan

Legewiel

bexx,

Minerva

mammapappa

ecmov,

Emsaflisaan,

Rebeqqa,

redofördig,

Malin 845

Rosafluffiga

Emmissara

EkoS

EETAG

Hildaisabell

halo83

Stardust88

Ortiz

Jadu

Trådens PLUS:

Anonym124 (BIM 28/5, plussade den 27/5)

ViLdiNG (BIM 3/6, plussade den 29/5)

jess89 (BIM 22/6, plussade den 24/6)

funderat (BIM 27/6, plussade den 26/6)

bärz (BIM 5/7, plussade den 5/7)

Rawr (BIM 6/7, plussade 4/7)

pannkakan87 (BIM 6/7, plussade den 7/7)

Ö bo (BIM 19/7, plussade den 16/7)

saklek, (BIM 16/7, plussade den 18/7)

Jinglebells (BIM 2/8, plussade den 2/8)

Tr86 (BIM 2/8, plussade den 4/8)

EmmaElisabeth2 (BIM ?, plussade den 14/8)

frokenasta (BIM 14/8, plussade den 14/8)

snartsnartsnart (BIM 14/8, plussade den 15/8)

Woodwick (BIM 18/8, plussade den 18/8)

Sajocawa (BIM 27/8, plussade den 23/8)

Vill förtydliga att jag använder NC prevent, så mitt namn ska inte finnas med på listan:P
  • Stardust88
    rebeqqa skrev 2015-08-31 22:07:48 följande:
    Tack Nepe!

Läggdags, hoppas hoppas på en temp ökning snart. Tänk om det kunde få va som för alla andra som lyckas plussa när de minst anar det.. jag behöver inte ens plussa. Jag hoppas på ägglossning eller mens. Bara något tecken på att min kropp är påväg åt rätt riktning.

En fråga. Till alla er som använt piller eller andra preventivmedel - hur lång tid tog det för er att återhämta er och få ägglossning och mens?
    Mens fick jag rätt snabbt efter 1-2 veckor men först inne på tredje cykeln efter att jag slutat med cerazette som jag fått ägglossning också :)
  • Stardust88
    nepe skrev 2015-09-03 20:43:32 följande:
    <3<3
    Jättegrattis!!! :D Önskar er all lycka:)
  • Stardust88

Gud förlåt! Citerade fel inlägg innan!

Grattis till Bexx så klart!:)

• Stardust88

För min egen del dök tant röd upp idag, 4 dagar innan NC hade förutspått. Detta betydde ju också att min ägglossning flyttades bakåt i tiden, hur nu det kan fungera? Den var satt den 24:e innan mens och idag när jag förde in ny data flyttades ägglossningen till den 18:e istället. Lite märkligt då jag inte tyckte min temperatur var så hög där efter. Men det märktes tydligt att mensen var på väg, gick från skyhög temp på 36.62 till 36.16 tilll 36.00 imorse. under eftermiddagen kom det och så snart jag kommit hem vid 5-tiden slog värken till :P Har ju vatt lite orolig då vi inte vill ha ett plus ännu men nu kan jag slappna av igen:) Sen e de ju plus på sitt sätt att jag slipper tant röd under min utomlandssemester som kommer snart.

Kul att lära känna sin kropp! Lägger upp grafen också om nån vill titta på den:P

• Stardust88
    Stardust88 skrev 2015-09-03 21:23:45 följande:

För min egen del dök tant röd upp idag, 4 dagar innan NC hade förutspått. Detta betydde ju också att min ägglossning flyttades bakåt i tiden, hur nu det kan fungera? Den var satt den 24:e innan mens och idag när jag förde in ny data flyttades ägglossningen till den 18:e istället. Lite märkligt då jag inte tyckte min temperatur var så hög där efter. Men det märktes tydligt att mensen var på väg, gick från skyhög temp på 36.62 till 36.16 tilll 36.00 imorse. under eftermiddagen kom det och så snart jag kommit hem vid 5-tiden slog värken till :P Har ju vatt lite orolig då vi inte vill ha ett plus ännu men nu kan jag slappna av igen:) Sen e de ju plus på sitt sätt att jag slipper tant röd under min utomlandssemester som kommer snart.

Kul att lära känna sin kropp! Lägger upp grafen också om nån vill titta på den:P

glömde bilden:P
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles