• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2018-03-07 21:58:13 följande:

Barnet lever och det är ju viktigast.  Att jag mår pest är inget nytt... Börjat få sammandragningar också och då bara måste jag sitta ner ett tag. Inte lätt med aktiv ett-åring! Till helgen får folk veta att jag är gravid- behöver ju liksom bara visa upp mig för jag är enormt stor redan!

Kram på dig med!

Hej! Hur går det för dig? Nu är det inte jättelångt kvar innan det är dags för liten att komma ut. Verkar bli en riktig baby boom iår oxå. Jag väntar tålmodigt på November om vi nu har råd att åka då eller om det blir januari istället. Kram
  • UndrandeSökare
    Jag är bara jag skrev 2018-03-07 21:58:13 följande:
    Barnet lever och det är ju viktigast. Glad Att jag mår pest är inget nytt... Börjat få sammandragningar också och då bara måste jag sitta ner ett tag. Inte lätt med aktiv ett-åring! Till helgen får folk veta att jag är gravid- behöver ju liksom bara visa upp mig för jag är enormt stor redan!

Kram på dig med!
    Blir det en lillebror eller en lillasyster som din son ska få?
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-04-26 07:03:35 följande:
    Hej! Hur går det för dig? Nu är det inte jättelångt kvar innan det är dags för liten att komma ut. Verkar bli en riktig baby boom iår oxå. Jag väntar tålmodigt på November om vi nu har råd att åka då eller om det blir januari istället. Kram
    Det går framåt i alla fall. TUL idag  och bebben ligger precis på medelstorlek så mycket mindre än sonen. Möjligen hade moderkakan flyttat uppåt också. Allt ser bra ut, alla värden är bra.

Oavsett om det blir nov. eller jan. säger vi att det blir syskon nästa år!  Glad Kram!
  • Jag är bara jag
    UndrandeSökare skrev 2018-04-26 08:23:33 följande:
    Blir det en lillebror eller en lillasyster som din son ska få?
    Nåt av det! Tungan ute  Känslan säger en flicka, men vi tar vad vi får. Drömmer
  • Frazze

Hej hej på er! Hur går det för alla? Jag är bara jag????? Bara typ 7 veckor kvar nu el nåt sånt väl? 8 kanske. Går allt bra?

• Frazze
    UndrandeSökare skrev 2018-05-22 14:33:33 följande:

Hej Frazze ! Har du det bra i sommarvärmen? Allt bra med dig?

Hej svej! Tänkte pma dig lite senare

Jag har det bra och Beach fighten går rätt så bra! Hur går det för dig?
  • TyckOmMig

Hej Frazze!
    Här är allt toppen med mina 5 ED barn och övriga.
    Minstingen är snart 1 1/2 år och vår yngsta biologiska flicka fyller 8 år idag!
    Ska själv opereras för min struma om 2 v.
    Njuter av underbara maj hoppas det är toppen med dig.
    Du vet var jag finns kram.

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-05-22 14:21:19 följande:
    Hej hej på er! Hur går det för alla? Jag är bara jag????? Bara typ 7 veckor kvar nu el nåt sånt väl? 8 kanske. Går allt bra?
    Det går framåt. Ca 7 veckor kvar. Mår extremt dåligt, men det måste ju gå... Fortfarande en medelbebis enligt TUL. Gått ner i vikt vilket syns på proverna för jag har så stor mage att ingen mat ryms. Mätt på ingenting, men tvingar mig äta ändå. Mår dock bra i värmen trots allt och b.m som gjorde TUL tyckte jag hade så fin brun mage. Glad Kram!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2018-05-23 19:54:47 följande:

Det går framåt. Ca 7 veckor kvar. Mår extremt dåligt, men det måste ju gå... Fortfarande en medelbebis enligt TUL. Gått ner i vikt vilket syns på proverna för jag har så stor mage att ingen mat ryms. Mätt på ingenting, men tvingar mig äta ändå. Mår dock bra i värmen trots allt och b.m som gjorde TUL tyckte jag hade så fin brun mage.  Kram!

Så trist att du ska behöva må dåligt hela tiden. Men nu är det bara att tänka att 7 veckor kvar av alla dessa 40, det är inget! B kommer va så glad över att ha ett syskon och ni kommer ha fullt upp. Skönt att du mår bra i värmen! Annars brukar man ju svälla överallt och må sämre när man är gravid. Men man får glädjas åt det lilla, precis som jag gör över att 2%kroppsfett är borta på 2 veckor. Bukfett nere från en 7a till en 6a. Jag jobbar på helt enkelt med min kropp och ska nå målet som är 75 kg el under. Om 7 veckor ca så får vi se då om det är en liten tjej eller en liten kille då! Har ni funderat på namn? Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus