• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Jag är bara jag

Visst borde man på 11 veckor kunna få till behandling inför FET? 2 cykler innan kan de väl ändå inte kräva? Och ja, jag vet att jag kan fråga kliniken, men har bara ingen lust. Vill förtränga nästa försök som blir sista chansen till fler barn...Det känns så oerhört sorgligt om jag inte får fler- fast jag ju ändå på sätt och vis är nöjd med ett. Men jag ville ha minst 5 som ung, sen minst 3 när vi började, 2 när vi började med ED- och sen inser man att man blitt för gammal.

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-08-14 17:37:57 följande:

Visst borde man på 11 veckor kunna få till behandling inför FET? 2 cykler innan kan de väl ändå inte kräva? Och ja, jag vet att jag kan fråga kliniken, men har bara ingen lust. Vill förtränga nästa försök som blir sista chansen till fler barn...Det känns så oerhört sorgligt om jag inte får fler- fast jag ju ändå på sätt och vis är nöjd med ett. Men jag ville ha minst 5 som ung, sen minst 3 när vi började, 2 när vi började med ED- och sen inser man att man blitt för gammal.

Jag kan tyvärr inte heller svaret, men jag tycker absolut att det låter rimligt. Jag hoppas verkligen att du lyckas med en till! Jag kämpar på med att försöka få en biologiskt egen till, men det känns som att det tåget har gått tyvärr. Men jag har mina 11 blastisar i frysen i Riga, så jag försöker att inte stressa. Ett barn till ska jag bara ha! Biologiskt el inte kommer att älskas sönder och samman ändå
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-08-14 17:57:24 följande:
    Jag kan tyvärr inte heller svaret, men jag tycker absolut att det låter rimligt. Jag hoppas verkligen att du lyckas med en till! Jag kämpar på med att försöka få en biologiskt egen till, men det känns som att det tåget har gått tyvärr. Men jag har mina 11 blastisar i frysen i Riga, så jag försöker att inte stressa. Ett barn till ska jag bara ha! Biologiskt el inte kommer att älskas sönder och samman ändå smile1.gif
    Ja med 11 är du ju garanterad ett barn! Glad  Det krävdes 14 för att få B och vi har en enda kvar, känns sisådär med den chansen...
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-08-14 18:48:01 följande:

Ja med 11 är du ju garanterad ett barn!   Det krävdes 14 för att få B och vi har en enda kvar, känns sisådär med den chansen...

Stoppade ni in två åt gången eller bara en när ni gjorde era försök? Jag kommer att stoppa in 2 st i alla fall 3-4 ggr. Sen kör jag enkla. Om det inte tar sig alltså. Får ju se om de överlever upptining oxå. Jag blev ju gravid första gången, men fick mf i v7 el nåt. Jag hoppas att nästa försök lyckas med en gång. När har du tänkt dig göra nästa försök? Jag hoppas på ett jobb här nu så att vi kan börja spara ihop till ett försök.
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-08-14 21:06:29 följande:
    Stoppade ni in två åt gången eller bara en när ni gjorde era försök? Jag kommer att stoppa in 2 st i alla fall 3-4 ggr. Sen kör jag enkla. Om det inte tar sig alltså. Får ju se om de överlever upptining oxå. Jag blev ju gravid första gången, men fick mf i v7 el nåt. Jag hoppas att nästa försök lyckas med en gång. När har du tänkt dig göra nästa försök? Jag hoppas på ett jobb här nu så att vi kan börja spara ihop till ett försök.
    2 blastisar varje gång. 7 ED. 5 FET- alla överlevde upptining. Men medicinerna var ju fel från början. Den vi har kvar blev jag gravid med 3 av 4 av syskonen, men de blev ju missfall. Fast det verkar ju ha berott på Prednisolonet så ser man det så verkar ju den äggomgången varit bra. Vi har bara barnvakt v.44 så det måste ske då. Sen fyller han år och jag blir för gammal dessutom.
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-08-14 21:20:57 följande:

2 blastisar varje gång. 7 ED. 5 FET- alla överlevde upptining. Men medicinerna var ju fel från början. Den vi har kvar blev jag gravid med 3 av 4 av syskonen, men de blev ju missfall. Fast det verkar ju ha berott på Prednisolonet så ser man det så verkar ju den äggomgången varit bra. Vi har bara barnvakt v.44 så det måste ske då. Sen fyller han år och jag blir för gammal dessutom.

Ta tag i det diiiirekt då, så att det blir gjort. Lille B måste ju få ett syskon! Håller tummarna för att det går vägen. Hur går det med din hälsa då? Jag vet du hade ju problem under graviditeten. Är det bättre nu när du inte är gravid? Hoppas du mår bättre nästa graviditet. Hur var det? Fick du föda vanligt el blev det snitt? 100 frågor här nu
  • Redan47
    Rosen 76 skrev 2017-08-08 17:38:02 följande:

Måste rådfråga experter... ska göra FER snart och fått frågan om att göra insättning i egen cykel utan mediciner eller i "konstgjord" cykel med alla mediciner?!?!
    Vad är bäst? Vad har ni gjort och utgång?
    Hjälp!!!

Det ena behöver inte utesluta det andra. Du kan göra i naturlig cykel och samtigstgt använda extra östrogen om slemhinnan behöver extra boost. Men göra insättning när din egen kropp är redo/ när fönstret öppnas.

Det kräver dock stt du på kliniken npgra dagar och tar prover på östrogen o framförallt progestoronhalten parallellt med att göra UL för att bevaka ägglossningen.

Gör du medicinskt så gör du med östrogen o kontrollerar m UL slemhinnan, och öppnar fönstret medicinskt typ m progestoronet.

Fördel att göra naturligt är , tycker jag, att du gör insättning när DIN kropp är definitivt mottaglig. Och inte riskerar att din cykel ligger i bakgrund o stör den medicinska, om det drar ut på tiden med transfer. Gjort på mig.

Men det vet du nog själv om o när du har äl vilket oxå kan ske även om cykeln är medicins kontrollerad....

Lyssna inåt vad som känns bäst för dig. Det ska ju funka i livet oxå. Viktigt oxå att du känner dig tillfreds med alltihopa.
  • lill111

Hej alla! Ja, funderar även jag på återföring i naturlig cykel... vet inte...känns bara bäst så.... jag har ju immunologiska bekymmer med... får se vad dr D säger där jag kommer göra ÄD...men tar gärna emot mer info från er kloka.. tack redan 47 för råd! :)

• lill111
    Rosen 76 skrev 2017-08-08 17:38:02 följande:

Måste rådfråga experter... ska göra FER snart och fått frågan om att göra insättning i egen cykel utan mediciner eller i "konstgjord" cykel med alla mediciner?!?!

Vad är bäst? Vad har ni gjort och utgång?

Hjälp!!!

Funderar på samma fråga där?....vilken klinik går du på?
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-08-14 21:38:39 följande:
    Ta tag i det diiiirekt då, så att det blir gjort. Lille B måste ju få ett syskon! Håller tummarna för att det går vägen. Hur går det med din hälsa då? Jag vet du hade ju problem under graviditeten. Är det bättre nu när du inte är gravid? Hoppas du mår bättre nästa graviditet. Hur var det? Fick du föda vanligt el blev det snitt? 100 frågor här nu smile2.gif
    Jag lovar- vi ska ta tag i det. Tungan ute Hälsan, nja, jag har ju min grundsjukdom och den förbättras väl inte direkt av att bära en 11-kilos, men jag gör det så lite som möjligt. Kör vagn inne. F.ö mår jag lite bättre för jag har gått ner några kilon. Gick upp en del under alla hormonbehandlingar. Mår jag lika uselt nästa graviditet- om det blir nån- är jag ju beredd. Eller också mår jag bättre, man vet ju aldrig. Det är av så underordnad betydelse jämfört med att ev. få en till. Drömmer  Det blev påtvingat snitt utan medicinsk orsak - helt enkelt ett sista datum man får föda här!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus