Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa.
Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner.
Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.
När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara.
Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...
Det krävdes 14 för att få B och vi har en enda kvar, känns sisådär med den chansen...
Hälsan, nja, jag har ju min grundsjukdom och den förbättras väl inte direkt av att bära en 11-kilos, men jag gör det så lite som möjligt. Kör vagn inne. F.ö mår jag lite bättre för jag har gått ner några kilon. Gick upp en del under alla hormonbehandlingar. Mår jag lika uselt nästa graviditet- om det blir nån- är jag ju beredd. Eller också mår jag bättre, man vet ju aldrig. Det är av så underordnad betydelse jämfört med att ev. få en till.
Det blev påtvingat snitt utan medicinsk orsak - helt enkelt ett sista datum man får föda här!