• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2017-06-19 00:49:55 följande:
    Jag är bRa jag; förstår din känsla precis! Ang ålder... bara en siffra . Sinne ich fysik påverkar outcome! Jag vill dela hur vi tänkte, att det skulle vara tryggt för barnen att ha syskon när de växer upp och blir äldre m egna barn , om Jsg då inte lever då, så finns det ändå familj. Nu blev det två, annars tveklöst syskonflrsöj. Iallafall gjort ett två försök.
    Det är ju just det att min fysik inte är den bästa. Jag är ju inte sjuk-sjuk, men ska vi kalla det funktionshindrad. B är tung som bly matvraket och höger arm har sagt upp sig nästan helt. Men jag är ju frisk f.ö och definitivt ung i sinnet! Det som hindrar mest att engagera mig är att hitta en klinik. ED med FET är ovanligt nämligen. Och vad är chansen på en blastis- bara 25% kanske och vi lyckades med EN av 14 varav 2 ET... Annars kvittar det väl att få barn som 49-åring när jag ändå fick det som nästan 48-åring- här är man jättegammal redan vid 35 om att få barn! Måste byta sjukhus också- vårt ska IVO-anmälas p.g.a mig. Nåja, måste inte bestämma oss än på ett litet tag, vi får se.
  • Sunlight
    Nu väger tvillingarna 4865 och 4675. Dom vägde 2330 och 2740 när dom föddes. Dom föddes i vecka 36+4. Hur kände ni? När kände ni er klara? Jag vill ha en till snart igen. Jag är jätteglad för barnen jag har men vill ha fler. Hur många fick ni när ni kände er klara?
    Mamma
  • samsam74

Nu väger tvillingarna 4865 och 4675. Dom vägde 2330 och 2740 när dom föddes. Dom föddes i vecka 36+4. Hur kände ni? När kände ni er klara? Jag vill ha en till snart igen. Jag är jätteglad för barnen jag har men vill ha fler. Hur många fick ni när ni kände er klara?

Jag har exakt samma fundering, vi har 2 barn med ivf, ska det bli fler krävs äd eller ed ( ivf pga manlig faktor). Min sambo är nöjd, men jag kan inte släppa drömmen om fler barn.. .Det som gnager inom mig är oron för att något ska gå fel och påverka de barn vi har. När och hur ska man sluta längta?

• Sunlight

samsam74. Jag längtar också och min sambo känner sig nöjd. Jag skulle vilja få en tjej till. Jag har försökt att känna mig klar men drömmen om en till dotter eller två finns kvar varje dag. Jag tänker vänta ut min sambo så kommer han nog att vilja få en till med tiden. Jag trodde att jag skulle känna mig klar med tre barn men nu vill jag ha fyra eller fem. När ska man känna sig klar? Jag är ju äldre också men det vill man inte ska påverka heller. Man har ju lyckats hittills att inte låta åldern stoppa ens drömmar. Det är klart att man känner att man borde lägga all kärlek på dom barn man har och vara klar, men jag kan inte släppa drömmen om fler. Jag har 8 embryon i frysen så det är klart att det påverkar ens drömmar. Det är svårt att sluta med bebisverkstaden man har gjort det så länge nu, det är svårt att sluta. Det är kul också spännande med resorna etc även om det är krävande. Jag kommer nog att fortsätta och hoppas och drömma om en tjej till. Snart är hon här. Vi har namnet på henne klart, det gör det ännu svårare att släppa taget om drömmen. En syster vore så kul med vad allt det innebär.

Mamma
  • Jag är bara jag

Kommer ingen vart med syskonförsöket... Ammar än, vill inte sluta, har ingen barnvakt, tiden går... Orkar inte leta andra kliniker som har ED med FET! Får väl bli det enda försöket då med den låga chansen och sen vara nöjd med ett barn. Resten av mina minst 10 finns ju med råge i himlen, den trösten har jag ju.

• jmt

Hej på er alla gamla och nya!

Det är snart 2 år sedan jag var aktiv här, då kämpandes för att genomgå min första äggdonation med min dotter som resultat. Nu är jag precis på väg att försöka igen men har full PANIK. Ni här har sån kunskap och jag behöver råd:

Jag har glömt/missat att ta Lutinus och fet ska vara imorgon i Riga. Jag fick för mig att jag skulle börja med lutinus imorgon, men när jag dubbelkollade mailet från Riga skulle jag startat den 13:e.

Ska jag försöka ändå? Eller boka om?

Hela familjen har packat och vi ska på båten om 2 h.

Hjälp!!!!

• Frazze
    jmt skrev 2017-07-16 15:18:37 följande:

Hej på er alla gamla och nya!

Det är snart 2 år sedan jag var aktiv här, då kämpandes för att genomgå min första äggdonation med min dotter som resultat. Nu är jag precis på väg att försöka igen men har full PANIK. Ni här har sån kunskap och jag behöver råd:

Jag har glömt/missat att ta Lutinus och fet ska vara imorgon i Riga. Jag fick för mig att jag skulle börja med lutinus imorgon, men när jag dubbelkollade mailet från Riga skulle jag startat den 13:e.

Ska jag försöka ändå? Eller boka om?

Hela familjen har packat och vi ska på båten om 2 h.

Hjälp!!!!

Jag skulle stoppa in en lutinus och åka direkt! Jag tror inte att det gör så himla mycket faktiskt. Jag behövde inte börja med mina progesteron förrän efter jag gjort insättningen. Jag blev gravid, men fick mf i v 7, men det var nog mer för kvaliten och inte för nåt progesteron skull. Så var inte orolig utan lugna ner dig, så kommer du bli gravid ska du se. Lycka till nu! Kram
  • samsam74
    Sunlight skrev 2017-07-16 08:25:53 följande:

samsam74. Jag längtar också och min sambo känner sig nöjd. Jag skulle vilja få en tjej till. Jag har försökt att känna mig klar men drömmen om en till dotter eller två finns kvar varje dag. Jag tänker vänta ut min sambo så kommer han nog att vilja få en till med tiden. Jag trodde att jag skulle känna mig klar med tre barn men nu vill jag ha fyra eller fem. När ska man känna sig klar? Jag är ju äldre också men det vill man inte ska påverka heller. Man har ju lyckats hittills att inte låta åldern stoppa ens drömmar. Det är klart att man känner att man borde lägga all kärlek på dom barn man har och vara klar, men jag kan inte släppa drömmen om fler. Jag har 8 embryon i frysen så det är klart att det påverkar ens drömmar. Det är svårt att sluta med bebisverkstaden man har gjort det så länge nu, det är svårt att sluta. Det är kul också spännande med resorna etc även om det är krävande. Jag kommer nog att fortsätta och hoppas och drömma om en tjej till. Snart är hon här. Vi har namnet på henne klart, det gör det ännu svårare att släppa taget om drömmen. En syster vore så kul med vad allt det innebär.

Ok, steget att använda de embryon som finns känns kortare än att börja en behandling helt på nytt. Vi använde upp de resterande 4 i frysen 2015 på 3 insättningar. Sambon gick motvilligt med på detta. Att börja helt på nytt med äd känns som ett enormt mycket större arbete..Hur gammal är du? Hur försöker du prata med sambon? Jag har svårt att ens ta upp diskussionen och tiden går(43år).
  • jmt
    Frazze skrev 2017-07-16 17:19:02 följande:

Jag skulle stoppa in en lutinus och åka direkt! Jag tror inte att det gör så himla mycket faktiskt. Jag behövde inte börja med mina progesteron förrän efter jag gjort insättningen. Jag blev gravid, men fick mf i v 7, men det var nog mer för kvaliten och inte för nåt progesteron skull. Så var inte orolig utan lugna ner dig, så kommer du bli gravid ska du se. Lycka till nu! Kram

Tack snälla, nu är jag lite lugnare. Är i Riga nu så ingen återvändo. Går det så går det! Annars får jag skärpa mig till nästa gång.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus