• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • UndrandeSökare
    Frazze skrev 2017-04-21 11:16:07 följande:

Hej allihop! Tyvärr så hade graviditeten stannat av och där fanns inget hjärta där inne. Jag ska få tid för skrapning i nästa vecka. Jag valde det istället för de där cytotecen! Suck! Nu så är det bara att se frammåt och hoppas att det tar sig längre fram. Nu måste jag bara få ut det i magen och sen få en mens imellan, sen kan vi försöka igen. Men idag är det tungt! Ha det så bra ni andra!

Jättetråkigt att höra Frazze! Hade ju hoppats att ni skulle lyckas igen nu, när det gick bra att få sonen naturligt. Tänker du börja planera inför insättning av några av era 11 frysta embryon i Riga nu ? eller kommer du fortsätta försöka naturligt?
    Hoppas det går bättre nästa gång !
  • Frazze
    UndrandeSökare skrev 2017-04-21 11:36:35 följande:

Jättetråkigt att höra Frazze! Hade ju hoppats att ni skulle lyckas igen nu, när det gick bra att få sonen naturligt. Tänker du börja planera inför insättning av några av era 11 frysta embryon i Riga nu ? eller kommer du fortsätta försöka naturligt?

Hoppas det går bättre nästa gång !

Vi kommer att försöka den naturliga vägen några gånger till, sen så kör vi på Riga om det inte lyckas.
  • TyckOmMig

Frazze vännen vad tråkigt att det inte gick hela vägen.
    Kunde man räkna ut hur långt du var gången/när hjärtat slutar slå eller svårt så pass tidigt?

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-04-21 11:16:07 följande:
    Hej allihop! Tyvärr så hade graviditeten stannat av och där fanns inget hjärta där inne. Jag ska få tid för skrapning i nästa vecka. Jag valde det istället för de där cytotecen! Suck! Nu så är det bara att se frammåt och hoppas att det tar sig längre fram. Nu måste jag bara få ut det i magen och sen få en mens imellan, sen kan vi försöka igen. Men idag är det tungt! Ha det så bra ni andra!
    Beklagar verkligen! 
  • dreamz

Jag måste få fråga er som har barn..

Blev ni blixtförälskade i ert barn direkt vid födseln eller tog det tid och knyta an?

Ämnet är juh så jäkla tabu egentligen å alla förväntar sig att man ska älska sitt barn direkt å jag känner mig så dum som inte känner så... jag blev verkligen snuvad på ALLT! Min graviditet, min förlossning och får inte amma. Hatar mitt snitt som blöder då jag fick ett hematom som spruckit... ev äta mediciner resten av mitt liv... min mage ser ut som ett jävla traktor däck längst nere.. och mitt i allt detta försöker jag bonda med min son som är sjuk, men allt jag vill just nu är att få åka hem till och krama min katt som jag inte sett på 5 veckor för jag varit inlagd så länge..

• Frazze
    dreamz skrev 2017-04-22 07:33:27 följande:

Jag måste få fråga er som har barn..

Blev ni blixtförälskade i ert barn direkt vid födseln eller tog det tid och knyta an?

Ämnet är juh så jäkla tabu egentligen å alla förväntar sig att man ska älska sitt barn direkt å jag känner mig så dum som inte känner så... jag blev verkligen snuvad på ALLT! Min graviditet, min förlossning och får inte amma. Hatar mitt snitt som blöder då jag fick ett hematom som spruckit... ev äta mediciner resten av mitt liv... min mage ser ut som ett jävla traktor däck längst nere.. och mitt i allt detta försöker jag bonda med min son som är sjuk, men allt jag vill just nu är att få åka hem till och krama min katt som jag inte sett på 5 veckor för jag varit inlagd så länge..

Ja jag hade ju en vanlig förlossning och det var kärlek vid första ögonkastet. Jag ville inte släppa han, bara hålla pussa titta!

Du har vart igenom en hel del och det är mycket möjligt att du råkat ut för förlossningsdepression! Ta tag i det så fort du kan i så fall. Prata med någon och be om hjälp. Jag hoppas att du snart mår bra och att din son mår bra, så att ni kan åka hem och vara en riktig familj. Stor styrkekram till dig.
  • Snart lycklig

Dreamz, jag fick ju också en så otroligt efterlängtad son för tidigt, inte alls så tidigt som du, utan i vecka 34+3. Det blev akut KS pga svår havandeskapsförgiftning utan organpåverkan (tack och lov). Hade hunnit sörja lite att jag inte skulle få föda naturligt, då vi hade ett datum för KS längre fram i graviditeten pga att placenta previa, moderkakan låg helt för utgången.

Nu efteråt förstår jag att jag inte bondade direkt. Kämpade bara med den där förfärliga amningspumpen, för jag ville så gärna amma. På neo gjorde jag det som skulle göras, alla rutiner, sedan lade jag ner honom i sin säng igen. I famnen under sondmatningen tittade jag på honom och hade honom nära, men inte förrän typ dag 11 eller så kom jag på att jag kunde lägga honom i min bredare säng och bara titta och prata med honom. Precis som om jag inte förstod på ngt sätt. Svårt att förklara, men känns ledsamt nu på ngt sätt. Jag grät av lycka och kände mig även lycklig där och då, men förstår nu att jag "var lite borta". Jag pumpade dessutom helt i onödan 6-8 ggr per dygn i ca tre-fyra veckor, det kom absolut ingen mjölk, Totalt från båda brösten var rekordet 10 ml typ = noll och inget. Det tog musten ur mig.

När vi fick åka hem med honom blev det på riktigt på något sätt. Kärlekskänslorna bara ökade dag för dag.

Kan säga att jag är så otroligt lycklig, helt sagolikt kär i min son, älskar honom så enormt mycket, så stolt över honom, mina ord räcker inte till för att beskriva hur lycklig jag är för att fått just honom. I juli blir han två år.

Dreamz, behöver inte alls vara en depression, utan helt normalt. Tar ett tag att förstå att det är verkligt, särskilt efter långt kämpande, där man många ggr trott att man ska bli barnlös. Det är svårt att förstå och detvör många känslor.

• dreamz

Sjukt men efter att ha egentligen fått "bekänna " mina känslor här igår släppte det.. fick upp honom på min bröstkorg och då när jag kände den lilla kroppen mot mig så älskar jag honom jätte mycket och när han sedan försökte få mer kontakt genom att gny å försökte kravla sig längre upp å försökte gosa in sig i min hals (typ ströp mig nästan med alla slangar å dylikt ;D.. men de va det värt!!) och sedan med sina små händer och armar försöka hitta mina bröst. Allt känns faktiskt bättre och min baby blues e borta känns det som.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus