• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-04-20 04:35:17 följande:
    Hej Vännen!
    Åh vad glad jag blir av att läsa att du vill göra syskonförsök även fast du mådde så dåligt förra graviditeten. Jag hoppas verkligen att ni hittar en klinik som vill hjälpa er. Stor kram och stort lycka till! Hoppas lille B får ett syskon smile1.gif
    Vi vill prova åtminstone 2 försök. Orkar nog inte mer eftersom bubben tog sån tid och energi och åldern spelar in. Vem vet- blastisen kanske är av krutvirke! Samma omgång jag blev gravid med 3 av 4 embryon innan, men å andra sidan blev ju alla dom missfall. Inte säkert jag mår lika illa en till graviditet heller, man vet ju aldrig, men jag skulle kunna ta det igen för ett barn till.
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-04-20 20:21:23 följande:

Vi vill prova åtminstone 2 försök. Orkar nog inte mer eftersom bubben tog sån tid och energi och åldern spelar in. Vem vet- blastisen kanske är av krutvirke! Samma omgång jag blev gravid med 3 av 4 embryon innan, men å andra sidan blev ju alla dom missfall. Inte säkert jag mår lika illa en till graviditet heller, man vet ju aldrig, men jag skulle kunna ta det igen för ett barn till.

Ja jag hoppas verkligen att du lyckas vad du än bestämmer! Men som du såg så hittade jag två ställen inatt när jag googlade som gör transfer tills du är 51 år. Du kanske mår mycket bättre nästa graviditet?! Vem vet liksom? Det får man ju hoppas. Men som du säger så får man ju bara stå ut, vad är valet? Inget syskon till B! Han vill nog ha en bror el syster i alla fall. Imorgon ska jag iväg på vul för att se om det slår ett litet hjärta i magen på mig. Känner inget i magen men har flera andra symptom. Vi får se kl 10.30 imorgon!

Låt mig/oss veta vad ni bestämmer el gör sen! Kram
  • TyckOmMig

Nina-Camilla-åh vännen vad sorgligt beklagar så skulle det ju inte bli.
    All värme och ta hand om dig.

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2017-04-20 22:50:52 följande:

Frazze-lycka till imorgon nu!

Tack så mycket fina du!
  • Frazze
    NinaCamilla skrev 2017-04-21 08:32:08 följande:

Frazze: Lycka till idag!

Tack snälla du! Vi väntar på bussen nu som ska ta oss dit ner till stan. Jag orkade inte stressa och gå idag Fy så nervöst det är!
  • UndrandeSökare
    Frazze skrev 2017-04-21 09:49:30 följande:
    Tack snälla du! Vi väntar på bussen nu som ska ta oss dit ner till stan. Jag orkade inte stressa och gå idag Fy så nervöst det är!
    Frazze - Hur gick det? Kunde de se några hjärtslag?
    Vilken vecka är du i nu idag?
  • Frazze

Hej allihop! Tyvärr så hade graviditeten stannat av och där fanns inget hjärta där inne. Jag ska få tid för skrapning i nästa vecka. Jag valde det istället för de där cytotecen! Suck! Nu så är det bara att se frammåt och hoppas att det tar sig längre fram. Nu måste jag bara få ut det i magen och sen få en mens imellan, sen kan vi försöka igen. Men idag är det tungt! Ha det så bra ni andra!

• NinaCamilla

Frazze: inte du oxå? Precis tänkte på om jag tar cytotec eller vänta tills måndagen och se om allt har kommit ut. Beklagar och stort kram!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus