• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • dreamz

Torsdagen den 13 april kl 09:48 kom vårt lilla mirakel! Han vägde 1330g och var 40cm lång och föddes i vecka 28+2 med kejsarsnitt!

• Snart lycklig
    dreamz skrev 2017-04-15 09:11:53 följande:

Torsdagen den 13 april kl 09:48 kom vårt lilla mirakel! Han vägde 1330g och var 40cm lång och föddes i vecka 28+2 med kejsarsnitt!

Oh grattis till lilla miraklet! All lycka till och hoppas han mår bra, trots sin tidiga födsel. Så bra att de kunde hålla det så länge ändå. Hoppas naturligtvis också att du mår bra. Kram.
  • NinaCamilla

Glad påsk till er allihopa och grattis dreamz!! Hcg har ökat från 3079 i måndag till 4900 i onsdags. Det är bra och dr D är nöjd. Jag är mer positiv att det kan finnas något där inne. Jag fick tid för tidig ul på sjukhuset var jag var vid utomkveds. Den 24 april hoppas jag att se något. hur det går för dig Frazze?

• Frazze
    NinaCamilla skrev 2017-04-15 10:49:24 följande:

Glad påsk till er allihopa och grattis dreamz!! Hcg har ökat från 3079 i måndag till 4900 i onsdags. Det är bra och dr D är nöjd. Jag är mer positiv att det kan finnas något där inne. Jag fick tid för tidig ul på sjukhuset var jag var vid utomkveds. Den 24 april hoppas jag att se något. hur det går för dig Frazze?

Glad påsk på er alla! Grattis Dreamz till er lilla prins
    NinaCamilla skrev 2017-04-15 10:49:24 följande:

Glad påsk till er alla kämpare, ruvare och redan mammor. Grattis Dreamz till er lilla prins! Hoppas att allt går bra för er

Härligt att läsa NinaCamilla att hcg stiger! Vi hoppas nu på det bästa att allt är som det ska och att du efter allt kämpande nu får bli mamma. Själv så mår jag bra! Har inget direkt känt på några dagar nu, men ingen blödning el något i alla fall. Sen kan det ju ha stannat av utan att komma ut oxå. Vi väntar spänt på att få en tid hos gyn nu efter påsk, då att vi får se om det är ett litet hjärta där inne! Vet inte om jag inbillar mig, men det känns som att det molar lite lätt i magen just nu. Bara att hålla tummarna och hoppas för det bästa. Kram på er
  • Kattflickan

Grattis till ert mirakel!

Som jämförelse så kom jag ut med KS i vecka 36+? och vägde 1400g och var 36 cm lång, dvs ungefär samma mått som din bebis som kom 8 veckor tidigare? Fast, jag var gravt tillväxthämmad förståss. Men det har ju gått bra för mig ändå. Skönt att det gick bra för er. Blir ni kvar på sjukhuset ett tag?
  • TyckOmMig

Stort grattis till er son ett litet mirakel.
  • xxx4

STORT Grattis till ert mirakel dremze!!! Även grattis för bra hcg stegring NinaCamilla! Så härliga nyheter så här vid påsk :) kramar!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus