• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • smurfen 11
    Frazze skrev 2017-03-19 09:49:23 följande:
    Nä innan förra graviditeten så var jag hos Sverker Hubbinette på Hormonelle i Stockholm och han skrev en hel lista med vitaminer och sånt som jag skulle ta. Så jag skickade efter dessa grejer för att förbereda kroppen inför de försök som komma skulle nu framöver. Man gör ju vad som helst för att "förbättra" slemhinna och äggkvalite. (även om det inte går så vill man ju tro att det går ändå)

Sen kom ju inte min mens när den skulle så jag tänkte att nu exprimenterar vi och ser till så att mensen verkligen kommer nästa gång. Så på dag 3 av mensen som inte hade kommit så tog jag min första letrozol. Grejen var ju sen att mensen kom men 5 dagar försent!!!! Oj! Vad gör man?

Jo jag tog östrogenplåster och progynon och ca 400mg med E-vitamin för att försöka hinna bygga upp en slemhinna till runt äl. Sen körde jag bara progynon till äl och fortsatte ha östrogenplåster på mig tills igår. E-vitamin tar jag ändå, kanske får ta det lugnt med det i fortsättningen.

Inget annat än så har jag tagit! Massa C-vitamin, Q10, adrenal respons på morgonen och 5-htp på kvällen. Stark dos av D-vitamin, omega 3 Magnesium etc!

Jag kan inte fatta att det är sant!? Nu ska man behöva vara konstant orolig igen! Först måste jag ju kolla så att det sitter rätt i livmodern och inte utanför. Sen får vi se hur allt går
    Hej!
    Grattis till din graviditet:)
    Ursäkta att jag klampar in i tråden! Läser er tråd ibland. Men är nyfiken på när du börjat ta progynon iom att du gjorde hemmaförsök och lyckades, tas det från mensens början till äl eller ? Sorry nu ser jag du tog till äl...mycket info på en gång:), men hur mycket tog du per dag ? Har nämligen det hemma. Och hur mycket d vitamin plus omega tog du per dag?

Vill ju också testa och det verkar ju va ett vinnande koncept!
  • smurfen 11
    Frazze skrev 2017-03-19 09:49:23 följande:
    Nä innan förra graviditeten så var jag hos Sverker Hubbinette på Hormonelle i Stockholm och han skrev en hel lista med vitaminer och sånt som jag skulle ta. Så jag skickade efter dessa grejer för att förbereda kroppen inför de försök som komma skulle nu framöver. Man gör ju vad som helst för att "förbättra" slemhinna och äggkvalite. (även om det inte går så vill man ju tro att det går ändå)

Sen kom ju inte min mens när den skulle så jag tänkte att nu exprimenterar vi och ser till så att mensen verkligen kommer nästa gång. Så på dag 3 av mensen som inte hade kommit så tog jag min första letrozol. Grejen var ju sen att mensen kom men 5 dagar försent!!!! Oj! Vad gör man?

Jo jag tog östrogenplåster och progynon och ca 400mg med E-vitamin för att försöka hinna bygga upp en slemhinna till runt äl. Sen körde jag bara progynon till äl och fortsatte ha östrogenplåster på mig tills igår. E-vitamin tar jag ändå, kanske får ta det lugnt med det i fortsättningen.

Inget annat än så har jag tagit! Massa C-vitamin, Q10, adrenal respons på morgonen och 5-htp på kvällen. Stark dos av D-vitamin, omega 3 Magnesium etc!

Jag kan inte fatta att det är sant!? Nu ska man behöva vara konstant orolig igen! Först måste jag ju kolla så att det sitter rätt i livmodern och inte utanför. Sen får vi se hur allt går
    Glömde ju fråga, när började du ta Lutinus vid hemmaförsök och hur många per dag? Om du har gjort det.
  • Frazze
    smurfen 11 skrev 2017-04-02 20:00:45 följande:

Hej!

Grattis till din graviditet:)

Ursäkta att jag klampar in i tråden! Läser er tråd ibland. Men är nyfiken på när du börjat ta progynon iom att du gjorde hemmaförsök och lyckades, tas det från mensens början till äl eller ? Sorry nu ser jag du tog till äl...mycket info på en gång:), men hur mycket tog du per dag ? Har nämligen det hemma. Och hur mycket d vitamin plus omega tog du per dag?

Vill ju också testa och det verkar ju va ett vinnande koncept!

Hej på dig! Kul att du oxå vill testa hemma försök ja jag tog ju progynon 2 st om dagen från mens till äl, men jag hade även östrogenplåster på mig. Jag tog 1 bidrottninggele om dagen och ca 300mg med E-vitamin. Jag kör nu 4000 IE tror jag det heter med D-vitamin och omega 3 vet jag inte hur mycket det är. Jag tar även Q10, adrenal respons, och 5-htp. Jag tar progesteronkräm och sen körde jag lutinus från efter äl 2 st om dagen tills mina var slut. Hade bara 21st! Jag hoppas verkligen att du lyckas med ditt hemmaförsök. Behöver du mer progynon så kan du få av mig. Jag fick av generösa människor här i tråden så då kan jag pass it forward
  • dreamz

Hej hej!

Liten uppdatering från mig!

Just nu känns det lite jobbigt legat inne sammanlagt 2 veckor nu och har hemlängtan!

Svullnaden har inte gått ner och jag kissar mindre så kommer bli insatt på vätskedrivande. Kommer även få blodförtunnande om jag inte rör på mig mer vilket jag verkligen försöker men för varje steg jag tar känns det som knivar i fötterna/anklarna! Men hellre knivar i föttera än de hemska sprutorna i magen fick sån hemsk klåda av dem...

I morgon är det en ny seger för då byter jag vecka till 27+0 och delmålet är att behålla pluttan i magen till 28+0 då har hon 95% chans att klara sig!

Vi har gjort ett studiebesök på neontalen här och dem verkar vara väldigt bra! Bara jag som tyckte det blev lite för verkligt och överväldigande... ska be om att få titta en gång till :).

Kram!

• TyckOmMig

dreamz-åh vännen förstår dig det är tufft men försök härda ut jobbigt men lovar dig att när pluttan väl är född är det värt allt varje dag i magen är ju ändå guld värd.

• Missne
    Micro skrev 2017-04-02 18:59:19 följande:
    Grattis till ruvarstatus, hoppas det går vägen.

På tisdag blir det förhoppningsvis fet om upptiningen går bra. Jag bor i Norrbotten så jag flyger. Har ju varit där några gånger nu så d bli en riktig snabbvisit, samma som sist. Flyger ner måndag kommer fram 22 o hem direkt efter besöket på tisdag em. Bara jag som åker, sambon ska t Stockholm i tjänsten så jag vill hem t sonen.
    Håller tummarna för att upptiningen ska gå bra. Ska du sätta in ett eller två?
  • Micro
    Missne skrev 2017-04-03 12:51:33 följande:
    Håller tummarna för att upptiningen ska gå bra. Ska du sätta in ett eller två?
    Ja hoppas, hoppas. 1 el 2 beror lite på kvalitet. Måste tina 2, är frysta tillsammans. De har alltid rekommenderat att sätta in ett men har satt in två när d var olika kvalitet. De gånger jag satt in ett har d andra inte kunnat återfrysas o kasserats. Sista embryona så vill ju maxa chansen så får ta ställning när jag vet hur d ser ut.
  • smurfen 11
    Frazze skrev 2017-04-02 21:07:16 följande:
    Hej på dig! Kul att du oxå vill testa hemma försök ja jag tog ju progynon 2 st om dagen från mens till äl, men jag hade även östrogenplåster på mig. Jag tog 1 bidrottninggele om dagen och ca 300mg med E-vitamin. Jag kör nu 4000 IE tror jag det heter med D-vitamin och omega 3 vet jag inte hur mycket det är. Jag tar även Q10, adrenal respons, och 5-htp. Jag tar progesteronkräm och sen körde jag lutinus från efter äl 2 st om dagen tills mina var slut. Hade bara 21st! Jag hoppas verkligen att du lyckas med ditt hemmaförsök. Behöver du mer progynon så kan du få av mig. Jag fick av generösa människor här i tråden så då kan jag pass it forward
    Tack för svaret! Ibland får man mecka själv med vitaminer och sånt när man inte får hjälp av vården :)

Nja har försökt i ca två år hemma, men har ett avbrutet ivf bakom oss med det korta protokollet, plus precis börjat med det långa protokollet med ivf, hoppas på bättre resultat nu...men skam den som ger sig! Går det inte vägen är äggen kassa/slut helt enkelt, så då får vi överväga ÄD.
  • Frazze
    smurfen 11 skrev 2017-04-03 15:30:57 följande:

Tack för svaret! Ibland får man mecka själv med vitaminer och sånt när man inte får hjälp av vården :)

Nja har försökt i ca två år hemma, men har ett avbrutet ivf bakom oss med det korta protokollet, plus precis börjat med det långa protokollet med ivf, hoppas på bättre resultat nu...men skam den som ger sig! Går det inte vägen är äggen kassa/slut helt enkelt, så då får vi överväga ÄD.

Ja jag har testat både ivf och Äd. Blev gravid på första ivfen, men hon dog i magen i v 24. Så jag åkte till Sverker Hubbinette på Hormonelle i sthlm och tänkte boosta kroppen och satsa på nästa äd försök och så sa han att jag minsann skulle vara naturligt gravid inom 3 månader. Pang sa det och det tog inte ens 3 veckor. Men jag tog letrozol oxå båda gångerna. Har du fått testa det någon gång?
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus